telealf Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei, Sliter med Lightroom; hvordann kan jeg enkelt legge flere valgte bilder til i egendefinert Collection? Drag and drop virker jo ikke, med en gang jeg forsøker å ta tak i valgte bilder velges kun et, og som regel er det ikke mulig å dra det over til Collection. Dersom jeg høyreklikker på bildet får jeg ikke opp annet valg enn "Add to quick collection". Mulig jeg er frusrtet nå, men synes LR ikke er spesiellt intuitivt . Snasynligvis blir jeg å heller jobbe med vanlige mapper, men her er jo LR usannsynlig dårlig på kommandoer. uansett, håper på tips. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dette ligger det masse om på tv.adobe.com. Ikke gi opp så alt for fort, LR er helt suverent på det du etterlyser... Lenke til kommentar
telealf Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Takk, fant det ved å søke på annet forum. Det visre seg at man må "ta tak i bildet" i midten av thumbnail (i stedet for i kanten) for å flytte de valgte bildene til Collection. Det burde jeg self ha skjønt Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Se også på smart colletions, det er virkelig genialt spør du meg Lenke til kommentar
telealf Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Se også på smart colletions, det er virkelig genialt spør du meg Hva er genialt? Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hele konseptet med Smart Collections er genialt. Det at du kan bygge opp dine egne album basert på metadata og exif er rett og slett...ehhh ja...genialt... Lenke til kommentar
korp Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hele konseptet med Smart Collections er genialt. Det at du kan bygge opp dine egne album basert på metadata og exif er rett og slett...ehhh ja...genialt... Og det mest geniale er at SMART COLLECTION automatisk legger inn nye bilder hvis exif eller tag informasjonen på nye bilder er definert til å være i COLLECTION'en din. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hele konseptet med Smart Collections er genialt. Det at du kan bygge opp dine egne album basert på metadata og exif er rett og slett...ehhh ja...genialt... Og det mest geniale er at SMART COLLECTION automatisk legger inn nye bilder hvis exif eller tag informasjonen på nye bilder er definert til å være i COLLECTION'en din. ...ehhh...jaaa, det er nettopp det som er konseptet... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Du kan også søke etter kamera,objektiv,brennvidde,lukkertid,etc. i library modus finner du mitt på siden øverst et felt hvor det står "text,attribute,metadata,none",tryk på metadata og et nytt vindu åpner seg øverst,til venstre i det kan du velge spesifikke mapper eller alle bilder.I alle feltene kan du velge utifra hva du vil ha ved og trykke på navnet "camera,lens,etc" som mappen inneholder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå