sveibuen Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Kan ikke unlocke :O Sitter på et AM2+ hovedkort :O Men trur jeg bare holder meg på klokken jeg har. Hadde egentli planer om å nå 4GHz, helt til jeg måtte over 1.5V :O Sitter på vannkjøling her, eller retter sakt denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010305183.aspx? Så sitter nok kanskje et par grader over romtemp, men det er nå så lite. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Var ment til Tarzan att han skulle update bios og se om dette hjelper i unlock God vannkjøling er kos det har selv vannkjøling til 400$ liggende, Har ikkje fått kabinettet ferdig enda, så ingen vits å bruke den enda Men skal nok 4.2ghz+ med vann, mulig peltier? Får se Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Har oppdatert til den nyeste biosen F7d Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Du kan alltids sjekke om det er mulig att en må øke div volt når en låser opp cpu kjerner.. pll muligens? (usikker, men sjekk det ut) Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Har fått til 4 kjerner nå. Måtte sette kjernene til -4% i acc. Varte ikke lenge. når jeg prøvde å stresse den litt med å starte flere oppgaver maskinen slo seg av Endret 2. november 2010 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
PzMan Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Har fått til 4 kjerner nå. Måtte sette kjernene til -4% i acc. Varte ikke lenge. når jeg prøvde å stresse den litt med å starte flere oppgaver maskinen slo seg av Dette her er sannsynligvis ikke problemet ditt men har du tenkt på om PSU'en din leverer nok strøm til CPU'en din? Sjansen for at akkurat dette er feilen hos deg er sånt ca 1*10^(-99), men dette var problemet hos en kompis som prøvde å overklokke en Phenom II X2 550 rett etter han hadde kjøpt den. Problemet for hans del var at det satt en PSU i hans PC som visstnok er forbudt å selge i finland og som i tillegg var 7 år gammelt eller noe sånt. Husker ikke produsenten av den i forbifarten. Han byttet PSU'en og da klarte han å unlocke den 4. kjernen samt at en del andre problemer forsvant relatert til skjermkortet. Jeg vil igjen understreke at ovennevnte er sannsynligvis ikke årsaken til at du ikke klarer å unlocke kjerne nummer 4. Endret 2. november 2010 av PzMan Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Vel, en cpu på rundt 100w drar fort oppi 200-300w ved overclocking, kommer dog an på volt og frekvens. Men %vis betre ytelse skalerer ikkje i forhold til %vis øking i strømbruk! Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Har en PSU på 650W så jeg regner med det er nok Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Dette kommer jo litt an på kva resten av maskinen har av hardware, men skal nok gå uansett da cpu stress og gpu stress ikkje henger sammen, så grafikk kortet er på idle.. Så psu er ikkje saken.. prøv å sette opp core voltage litt over stock (ikkje mykje, med stock frekvens) Kan vere en kjerne som trenger mer volt for å opperere på samme frekvens og derfår ikkje fungerer... Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Satte opp cpu spenning med 0.025, 0.050 og 0.100. Fikk 4 kjerner med +0.025V. De gangene jeg har fått i gang pc`en med 4 kjerner er etter at pc`en har vært avslått i 1 time. Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Med 0.1vcore burde dette funket, så tror nok rett og slett at du ikkje har den 4 kjernen intakt, og du er nok nødt til å overclocke får å få meir ytelse Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 det er det jeg har kommet fram til også. 4 kjernen er ikke stabil Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Da er nok du en av di uheldige. Håper jeg er heldig når jeg får meg et AM3 hk Sitter på samme processor. Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 17. april 2011 Forfatter Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Oppdaterer så snart am3+ hk kommer på markedet. Har multip på 15 nå, lurer på om jeg kan sette denne høyere og hvilken volt er best. skal skifte til win 7 prof, vil dette påvirke ting som multip etc? Endret 17. april 2011 av TarzanIUnderbuksa2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå