Xneon Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 hei prøver å overklokke mitt asus p5n-d sli men får ikke dette til. prøvde å følge en guide som hørtes fornuftig ut:http://www.overclock.net/intel-motherboards/305177-asus-p5n-d-750i-guide.html Når jeg ser i bios kan jeg ikke få endret multipliern på cpu den står fast på 7 mens andre kan endre den hvorfor? Når jeg prøver å overklokke etter den guiden så går post i loop eller windows vil ikke starte. Mine specs: Asus p5n-d sli, intel q6600 socket 775, 2*9800gtx+ og 650w power. har fine tempraturer og kjører en zalman cnps 9500 kjøler. og har akkurat oppgradert bios til siste versjon. noen som kan hjelpe meg med dette? Mvh Xneon Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 bump i bump Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Har du øket volt på cpu? sli hovedkort i 775 er ikkje det enkleste å overclocke med, quad gjere dette enda verre, temps har ikkje så alt får masse å seie. øk fsb litt og litt til du ikkje får boote eller får ustabilt system, så prøver du å øke v-core litt. Hugs å ha minnet underclocket, da dette ikkje kan gi deg eit ustabilt system når du overclocker cpu og prøver å finne ut kva av volt som trengst. men overclock dette seinere med under clock på cpu. Du har nok alt får høg oc på cpu siden du ikkje får boote... i forhold til volt på cpu eller NorthBridge.. NB volt kan hjelpe til stabilitet vist du ikkje får dette ved v-core. Ikkje overdriv med volt! eg tar ikkje ansvar får de som prøver dette og brenner opp cpu eller hovedkort pga ALT får høg volt.. Lykke til! Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 hei jeg lurer på hvorfor min cpu multiplier er låst? den står fast på 7 kan ikke øke den og det er vel litt lite til o.c? Lenke til kommentar
ThaBear Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Ingenting er for lite, alt skal gå, bare øke FSB får å få høgere frekvens, dessuten er Q6600 ikkje en QX (quad xtreme) som har ulåst multipiler. Det er dette som er spesielt med AMD, de har BE (black edition) som er ulåst multiplisator til en overkommelig sum! Men folk har no hatt Q6600 opp i 4ghz på en god luft kjøler, men dette klarer nok ikkje du med eit sli hovedkort.. Men du kommer nok eit stykke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå