Gå til innhold

Sluttet på skolen, hva skal skje resten av året?

Anbefalte innlegg

Hei, pga depresjon og mageproblemer har jeg droppet ut av VG1. Vet ikke helt hva som skjer nå, alt er så jævlig. Det å henge et år etter i forhold til venner osv. Skal i møte med lærer, studieveilerder og noen fra noe som heter oppfølgingstjenesten. Er det meningen at jeg skal gå hjemme i et år? Kommer jo bare til å bli værre av det :cry: Vet faen ikke hva jeg skal gjøre nå. Har vært deprimert lenge, men når jeg i tilleg fikk mage problemer pga depresjonen, i 10 klasse har alt gått til helvette Noen som har vært i en lignende sitvasjon? Vet det er folk som tar et friår i f.eks 2 eller 3, men jeg tar i første. Dette er så dumt, har alltid vært kjempe flink på skolen, men pga disse uhelbredlige mageproblemene mine som slår ut når jeg er nervøs osv, klarer jeg ikke å gå på skolen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer for at du tar deg noen uker i afrika for å jobbe med dyr :) Opphold er gratis, samt mat og slikt, du må betale en gitt pris, men da er alt inkludert :) Absolutt noe jeg ville vurdert om jeg var deg. x-plore.no har noen tilbude der blant annet.

Endret av ZealD
Lenke til kommentar

Ikke bekymre deg så mye. Har en venninne som er deprimert, og det å ta allmenn på tre år ble for tungt for henne - så hun tar det på fire år. Det fungerer flott, og hun har aldri hatt det bedre. Det er ikke så gale å "henge etter" venner og andre, er mange som gjør det. En jeg kjenner "henger" to år etter de andre på trinnet, og hun har det helt fint. Hun gikk på en annen linje før, og så tok hun et friår. Friåret var det kjedeligste hun noen gang har gjort - så få tak i en jobb eller noe annet å gjøre! Behøver ikke være fulltid. Det kan også være frivillig. :) Bare finn på noe å bruke tiden din på, og fokuser på å bli bedre samtidig.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finn noe å bruke tida på, rett og slett.

Du skal vel gå på skole igjen neste år? Da blir det jo bare en del måneder nå du bare kan chille og gjøre det du har lyst til. Du skal jo gå på skole/jobbe resten av livet uansett, så bare slapp av nå og finn på noe som du synes er gøy!

Det hjalp for meg i hvert fall da jeg droppa ut av VGS, men startet på'n igjen nå i høst, og angrer ikke på at jeg bare chilla og gjorde det jeg ville det friåret jeg tok.

Lenke til kommentar

Hei. Det er VELDIG mange som blir "forsinket" et år i utdannelsen. Enten det er pga militæret, bytte av studie etter noen år, allmenn påbygg, et år med realfag os.v.

Skjønner at det er litt ekstra hardt for deg nå siden du er i den alderen og helst ikke vil skille deg ut! Men i det store løp vil det ikke ha så mye å si...

En del av de som drar på utveksling må jo også ta et år om igjen.

Det jeg hadde brukt året på om jeg var deg var rett og slett å ta noen fag nå etter jul som privatist. Kanskje bare ett eller to? Om det ikke blir for stressende da. :) Så føler du liksom at du fortsatt er med. I tillegg vil du kanskje få mer overskudd til å gjøre morsomme ting ved siden av, når du føler du bruker tiden nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...