Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT2 isteden for kjemi 2

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg går nå tredje og siste året på VGS med studiespesialisering og fordypning i realfag. Hadde i fjor Kjemi 1, Fysikk og R1. I år har jeg Kjemi 2, R2 og IT 1. (IT 1 og 2 blir på skolen min kjørt henholdsvis annenhvert år) Problemet mitt er at jeg sliter i kjemi. Dette er grunnet et dårlig grunnlag fra i fjor da vi hadde en lærer som ikke hadde kompetanse i faget, en mengde vikarer og i tillegg dårlig arbeidsinnsats fra meg som en følge av dette.

Det jeg lurer på er om jeg kan droppe kjemi 2 nå og i steden ta privatisteksamen i IT 2 til våren? Vil jeg da uansett få fullestendig vitnemål? Reglene sier at jeg må ha minst to realfag som går over to år. Jeg får vel det da, fordypning i både matte (R1 og R2) og i IT (IT 1 i år og som privatist)?

Håper noen med kunnskap om dette kan hjelpe meg!

Endret av jakobls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

I mange av valgfagene kan du ikke velge dem uavhengig av hverandre, som f.eks kjemi 1 og 2. Du kan ikke velge kjemi 2 før du har fullført kjemi 1. IT2, derimot, kan velges uavhengig av IT1. Du trenger altså ikke å ha fullført IT1 før du begynner på IT2. Derfor kan du uten problem bytte fra kjemi 2 til IT2. Kravet for å få godkjent vitnemål når det gjelder valgfag, er jo nettopp å ha fordypning i to fag. Dette får du når du velger IT1 og IT2 i tillegg til R1 og R2.

Håper dette hjalp!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...