PanzerLoco Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Har nettopp fått nytt HK, CPU og Minne samt Win 7 pro. Windows blei installert, drivere blei installert og eg var klar til å gå på nett. Åpnet internett explorer og blei møtt av et USANSYNLIG treigt nett. Sidene lasta nesten ikkje i det heile tatt. Restartet maskina og tenkte at det måtte være driverkluss. Testa igjen, og der kom vg.no opp etter en god stund, men så forsvant nettet igjen når siden nesten var ferdig å laste. Tok uti Cat 5 kabelen og satt den i igjen. Slo av og på modemet, og nå finner plutselig ikkje pcen kabelen min lenger... Testa kabelen i lapotopen min, og joda den funker fint den. Tilbake i den stasjonære vil den fortsatt ikkje finne kabelen... Edit: No finner pcen kabelen og eg er kobla til hjemmenettverket og det som ser ut som internett, men det går idiotisk treigt i 30 sekund, så forsvinner nettet igjen og det er samme ruta igjen.. Gud savner win xp no... Endret 28. oktober 2010 av PanzerLoco Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Ser at eg ikkje har fått aktivert windows enda, kan dette sperre internett på noken måte? EDIT: Tydligvis ikkje, nettet er fremdeles inne 30 sek og laster ca ei halv side so forsvinner det. EDIT 2: Ser no ut som eg har internett, men det går eventyrlig sakte! Et gammaldags modem hadde vært luksus til samenligning. Vi snakker 2 min å laste vg.no Endret 28. oktober 2010 av PanzerLoco Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Noken instillinger i Win 7 man må stille på for å få hastighet på nettet eller? Aldri hatt Win 7 før så kan ingenting om det. Er helt desperat her! Endret 28. oktober 2010 av PanzerLoco Lenke til kommentar
PanzerLoco Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Kan kjapt nevne at det er et Gigabyte P55A-UD3 HK. Og windows 7 er PRO versjonen. Etter å ha formatert på nytt er det problem med å installere drivere til nettverkskortet. Får opp en beskjed med noke om Deep sleep mode og at eg må sette i kabelen igjen. Deretter ser det ut som driveren er ferdig installert, men den feilmeldinga kan jo tyde på noke anna. For det er samme problemet enda, TREIGT (6-30 min å laste ei side) eller intet nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå