Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Begynne å trene litt


Gjest Gutt 18

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 18

Er en gutt 18 år som ikke har så veldig draget på jenter, og er itilegg sjenert. Målet er å ha dame innen jeg er 20 år. Så da må jeg begynne å ta noen grep nå. Har tenkt å begynne å trene litt, Så jeg for bedre selvtilitt og mer muskler på kroppen. Men skal ikke bli helt treningsnarkoman heller! Skal ha beina godt planta på bakken! Jenter liker jo gutter som trener å ser bra ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Så bra initiativ! Alle liker vel gutter som tar grep for å få et bedre liv. :)

 

Hvor mye muskler jenter liker varierer veldig, men gutter har en hang til å tro at jo mer jo bedre, men det stemmer ikke. Nakke som er like bred som hodet ditt må du IKKE få, det er lættis! Du må heller ikke gå i fella og spise for mye og ende opp med å bli feit istedet. Men det går nok bra, siden du sier du har beina plantet på bakken.

 

Selv liker jeg en som ser ut som han kan løpe fort fremfor løfte tungt. :)

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Det er sjeldent vanlig å trene flere timer hver bidige dag. Som regel greier man seg med en halvtime til én time, men det kommer jo helt an på hva slags trening du er ute etter. Om du vil bygge muskler o.l. i form av styrketrening så ville jeg ha anbefalt mellom en halv time og én time. Om du trener for mye hver dag så går du fort lei og dropper prosjektet (dette gjelder alle øvelser). For å trene flere timer trenger du å ha trent en god stund og ha bygget opp disiplin.

 

Uansett er det tidsrommet jeg nevnte en ganske standard treningstid. Husk på å ta et par dager pause i uka, og for å få maksimalt utbytte bør du også være mer obs på hva du spiser før og etter treningen, og mer viktig hva du spiser til vanlig. Forhør deg enten på treningsforumet her eller andre treningsforum om hvordan du får mest utbytte i form av hvilke øvelser og antall repitisjoner du skal gå etter. Dette er også helt individuelt; men om du vil trene kroppen i sin helhet lønner det seg ikke kun med armhevninger og push-ups.

 

Motivasjonsmessig så burde du egentlig ikke starte med å trene en hel time hver dag, men dette er gjerne noe du kan bygge deg opp til. Begynn med en plan for to-tre uker fremover og sjekk fremgangen. Justér deretter tiden (forleng den mot den ene timen) ved å inkludere flere øvelser samtidig som at du utvider repitisjoner i allerede-eksisterende øvelser.

Endret av Diazepam
Lenke til kommentar

Hvor mange timer om dagen er det normalt å trene?

 

Hvis du vil begynne å "trene litt", trenger du ikke å tenke på dette. Ta noen få treningsøkter i uka. Da vil du muligens se resultater på deg selv etter 1 - 2 måneder, hvis du gjør noe riktig. Selv trener jeg en og en halv time fire dager i uka, hvorav en halvtime bare er løping.

Lenke til kommentar
Gjest Gutt 18

Skal trene for å få mere muskler og bli litt mere kjekk forhåpentligvis :new_woot: Kan ikke bare sitte på pcen å surre. Men skal ikke slanke meg eller noe sånt for jeg er tynn. Men vil ikke si jeg er dårlig i form, går tur med hunden, sykler mye osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...