Hetzer Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Prøver å begrense "snakkingen" mest mulig når jeg spiller....når jeg spiller så spiller jeg. Men når det gjelder disse utrykkene blir de som regel brukt med en eller annen nedsettende hensikt f.eks "OMG, U n00b!" om en person man tilfeldigvis skulle være så heldig å "drepe". De har aldri plaget meg noe videre (bortsett fra at det høres ufattelig dumt ut)....det faller jo litt på sin egen urimelighet, man kunne jo tenke seg en politisk debatt der Bondevik svarer Carl Ivar med: Hold kjeft din j**** k**s*ger! Hvem er det som blir stilt i det dårlige lyset her? Argumentasjon som overhodet ikke har noe å støtte seg til vil aldri ha noe slagkraft. Som regel ignorerer jeg bare drittslenging da jeg spiller....ingenting er kjedeligere enn å snakke til veggen. Og husk: Det er bare folk man kjenner som kan såre en. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Vet bare om et ord som irriterer meg, og det må være ffs. Hvem i romperæva bruker et slikt ord? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hey! Jeg jobber med en slik en, han sier konstant OMFG, LoL etc. Rett og slett plagsomt... (hører du Fake, slutt med det tullet!) des,OUT! --------------------------------------- we lucky few, band of brothers Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det å snakke med det såkalte 1337-språket må være noe av det patetiske noensinne. Ord som noob blir jo brukt over all forstand. Tviler på de fleste i det heile tatt er klar over kva det kjem av og betyr. Eg skriver litt lol og omfg sjølv, men det er letter å skrive enn den aktuelle setninger. Og 1337 språket som går ut på å bruke tall og andre bokstaver blir brukt som ironi... Her er forresten ein som hadde eit innlegg på eit forum: YO F00 dis B dA Ni$$a U be speakin wit. U put our talk on http://messagebrd.westwood.ea.com/cgi-bin/...c;f=16;t=000258 . F00 dat ain't coo U made me look dum. Y U be messin wit me and my homies??!? F00 you dont know us. WE CRAZZYY!! WE will bust a CAP in your dome! WORD! det verste er at han her er 100% seriøs...de er liksom..."gangstas" Dette må være det dummeste eg nokon gang har lest på internett i alle de åra eg har hatt tilgang til det....er ein viss fjortisfaktor her ja... Det å fordømme ordene noob, omfg, ffs, wtf osv er dumt...Kva er problemet med at ien person kan uttrykke sitt sinne over å bli drept i eit spill? Istaden for å skrive heile setningen som tar mye lengre tid.... Det var godt da Roger Wilco kom ut...og enda bedre med TS2....det er mye letter å kommunisere ved å snakke en å gjemme seg bak sin stein p skrive febrilsk at fienden angriper. Eg har tendenser til litt sms-språk, men det er mest: u, r, plz, etc...etc...skriver så mye i chatroom at det er raskere og nå har det blitt ein vane...gammel vane er vond å vende vettu.... ord som über1337 ol. er brukt av rein ironi fra min side....men tydelisgivis ikkje andre...har ein tysker som stadig sier "lol" når han snakker og det høres heilt idiotisk ut...som det også er. Vet bare om et ord som irriterer meg, og det må være ffs. Hvem i romperæva bruker et slikt ord? vet du kva ffs betyr? Uansett så høres ikkje "romperæva" bedre ut...det er barneskolefakter... Lenke til kommentar
vaskiZ Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Syns sms-språk er verre. Jeg mener, hold det i det minste innenfor mobil-telefoner og sms. Du har ærlig talt ikke så dårlig tid på deg til å skrive på IRC eller ett forum. Og lol, omg og rofl er jo ikke 1337-språk heller. Det er forkortelser. Reagerer du like fælt hvis noen sier "osv" eller "bla"? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 omfg, lol, wtf, etc etc....er forkortelser av to eller fleire ord. I sms-språket blir ord som "ikke, likevel, møter" forkortet til "ik, lkvl, mtr" om du ikkje kan heile sms-språk-ordlista er du fortapt...for da er det komplett umulig å finne ut av kva som er meint med meldingen, du kan sjo sjølvsagt prøve deg fram med forskjellige ord og uttrykk. De som skriver sms-språk kan gjere det for alt eg bryr meg...men bare til personer de veit forstår det. Dersom betemor får seg mobiltelefon og får ein medlingen bestående and punktum og konstanter skjønner hun nok lite av det. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Vet bare om et ord som irriterer meg, og det må være ffs. Hvem i romperæva bruker et slikt ord? vet du kva ffs betyr? Uansett så høres ikkje "romperæva" bedre ut...det er barneskolefakter... hehe bingo. I rest my case :wink: ps: Noen har fortalt meg at ffs betyr "for f**k sake".... Barneskolefakter ? Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 LOL kan vel ikke akkurat karakteriseres som 1337 språk Ikke? jeg antar at du har ordboka da... Men i hvilken kategori havner lol i da? Tror LOL, IYSWM, IMHO og slike opprinnelig kommer fra usenet (eller kanskje BBS-miljøet). Kan ta feil, men jeg brukte dem i allefall på nyhetsgrupper før onlinespilling tok ordentlig av. Lenke til kommentar
Hetzer Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 omg, stfu tilhører kanskje ikke l33t "språket", men uansett det er jo noe alldeles vanvittig tøft å slenge om seg med Shut the f**k up Frasen "O' my God" minner meg mest om hubbabubba tyggende berter i amerikanske high school komedier av ymse kvalietet. Den linken til samtalen med gangsta-gutta var jo hylende festlig.... Men siden irc's første dager var det velkjent at en hel del mennesker ble en god del "barskere" online enn de noen sinne ville være i friluft. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Den linken til samtalen med gangsta-gutta var jo hylende festlig.... Jepp Men han der Jr har nok ganske lite å gjøre bynn å prate om prism tanks fra red alert 2 Liker ikke at folk skriver "lol" for eksempel, når det tar like lang tid å skrive "hehe", med 'hehe' får samtalene så mye mer liv og realisme Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Innse at det utvikles et nytt språk på nettet. Innse det og "get over it". Eller enda bedre, lær det :wink: Til en viss grad, vel å merke.. Jeg bruker uttrykk som "OMG" og FFS av og til, "OMG" om noe virkelig spesielt skjer og FFS når jeg er virkelig forbanna. For de som ennå ikke har fått det med seg, betyr FFS "For F*ck's Sake" (altså med "u"'en hvor stjernen er). Selve uttrykket er alt annet enn nytt, så det er bare en forkortelse jeg er sikker på har eksistert en stund i skrevet form uansett. Videre sier jeg ofte "uber" eller "über". Hvorfor? Fordi det er raskere å si: "This gun's uber, want it?" til forbipasserende eller utålmodige spillere istedet for: "This gun is quite good, would you like to have a closer look at it, and perhaps even buy it?". Jeg skriver ganske raskt, men det får være grenser.. Generelt prøver jeg å snakke rent Engelsk så mye jeg kan, men forkortelser er kjekke å ha, ihvertfall i online spill hvor noe skjer hele tiden eller folk er som sagt utålmodige. Lenke til kommentar
TST Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Les dette: http://www.gamer.no/artikler/juni2002/bli_elite/ Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Les dette:http://www.gamer.no/artikler/juni2002/bli_elite/ ¥€§, |{öñg€ 宆î|{|{€£, ñå }{å® J€g ߣ µß€® £³³†, §å }{Vî§ ñö€ñ Vî£ §ñå|{|{€ £€€† m€Ð m€g §å |{öm §å §|{å£ J€g ®ö××ö® ög }{å××ö® ög е |{åñ ß宀 f£å××ö® µ†å mî£Ð€ wå©|{zöö® ! ög ß宀 þ®øV Ѐ®€! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 huff ja.. lol, stfu, omg, omfg o.l høres bokstaveliv talt HELT teit ut når man sier det. LOL foreksempel blir jo laughing out loud, hvis man sier det til kameraten sin så er det jo helt høl i hue, du sier jo at du holder på å le deg ihjel, men det gjør du ikke for du ler jo ikke :-? SMS språk er noe av det med vanskelige språket å lese, "jg r hjemme, kan d komme å hente mg etterpå, bilen r ødelagt c." disse forkortelsene gjør det mye mer slitsomt å lese Ikke for å være stor å stygg med: omfg plz, kan dere ikke bare holde 1337 språket til greie forkortelser på CS f.eks og ikke bare være helt n00bs når 1337 folk kommer og loller av dere :wink: Har vært 14iss selv engang og se Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 På ett LAN jeg var på i Asker satt en kar og skreik OMFG LOL! alt han kunne hele tida når han ble tatt i CS. Har ikke orka å dra på det etter det. Sinnsykt irriterende. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 På ett LAN jeg var på i Asker satt en kar og skreik OMFG LOL! alt han kunne hele tida når han ble tatt i CS. Har ikke orka å dra på det etter det. Sinnsykt irriterende. Slå han hardt? Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Liker ikke at folk skriver "lol" for eksempel, når det tar like lang tid å skrive "hehe", med 'hehe' får samtalene så mye mer liv og realisme LOL betyr vel "Laughs out loud", eller Laughing out loud", men det visste du nok. Men poengent mitt er at "hehe" ikke er så kraftig, om jeg kan si det sånn. Når du ler så du griner, og klare ikke å stoppe, høres det ut som "hehe"? Jeg bruker ikke så mye når jeg skriver, det hender, men for det meste skriver jeg "hehe" for noe som er litt morsomt, og "haha" eller "hoho" for noe som er litt mer morsomt. Men jeg bruker av og til LOL som et synonym for morsomt :oops: "det var lol" Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Huff... Tror nok Mitnick og Pingu hadde blitt meget frustrert om de hadde lest dette. Hvordan folk kan kalle OMFG, LOL, ROFLOL, d, ik, mts, osv. for 1337 forstår jeg bare ikke! 741s 4r3 1337. Å kalle OMFG for 1337 er jo som å si at hacker og cracker er det samme! Hvis du har gjort leksa de vet du at 1337 kommer fra den tiden da hacker og phreaker var hedersbetegnelser. Det var rett og slett en måte å vise at du var "en av gutta, at du var über 1337". Det finnes sikkert masse info om dette på nettet men jeg annbefaler alle som er uenige med meg å lese boka Cyberpunk og The Hackers New Dictionary. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Leste igjennom hele denne tråden her for å få greie på én eneste ting.. ; hva f@en er 1337 ?? ..det jeg faktisk fikk ut av tråden var er signatur som fikk lattertårene til å trille; "er du vegitarianer, eller er det mulig å få lurt inn en kjøttbit" -vaskiZ hehehe.. Den var f@en meg god! .. lo ihvertfall jeg! men.. til spørsmålet (igjen); Hva er 1337 ? med vennlig hilsen Bone! (hvis noen lurte hvorfor @ kom inn i bildet, så er det ikke fordi jeg "snakker slik tøft".. men fordi det var umulig å banne her!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå