Gå til innhold

24.105 f4 L IS vs 17-55 f2,8 IS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, personlig ser jeg ikke poenget med IS i alt under 70mm - men så er det stortsett bevegelse i motivene jeg fotograferer uansett. Til video skulle jeg gjerne ha hatt det though, men er fortsatt ikke supernødvendig under 50mm. IS er ikke en dum ting, men det er ikke nødvendigvis et must heller.

Lenke til kommentar

Der er jeg uenig. Jeg er for IS på alle brennvidder. Etter å ha blitt bortskjemt med IS i huset med Olympus E-620, så vil jeg si at det er nyttig uansett brennvidde.

Men det er en slik ting som man må ha brukt en stund før man skjønner hvor nyttig det er. Litt som live-view og utvippbar skjerm.

Lenke til kommentar

Vel, personlig ser jeg ikke poenget med IS i alt under 70mm - men så er det stortsett bevegelse i motivene jeg fotograferer uansett. Til video skulle jeg gjerne ha hatt det though, men er fortsatt ikke supernødvendig under 50mm. IS er ikke en dum ting, men det er ikke nødvendigvis et must heller.

Vil gjerne ha IS på normalene og vidvinklene mine. Til video er stativ mye bedre enn IS - om ikke annet bare et stativ hengende under kameraet for ekstra vekt og stabilitet.

Ville investert i en eller annen steadycam-ish ting hvis jeg skulle filme noe særlig - det er ikke alltid panning og sånt med IS ser pent ut på film.. ;)

Lenke til kommentar

Vel, både steadycam og stativ tar en del plass, det er ikk ebestandig man har plass til det. Gjorde et intervju med lensmannen i Brumunddal her om dagen, hvor vi sto og filma nede i utstyrsdepoet på lensmanskontoret - hadde ikke sjangs til å få plass til stativet mellom veggen og skapet som var der.

Resultatet ble greit nok, siden jeg brukte ganske vid vinkel uansett - men IS hadde vært kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...