Gulrotsaft Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) som "voksen" er vel ikke humor noe man får, men noe man har. nå mener JEG at humor ikke kan måles og avgjøres av vitser og youtubeklipp, men i samvær med personen(e) man skal "bedømme". fra wikipedia som forklarer det rimelig enkelt og greit: (synes forøvrig vitsen ikke krever innsyn i noen av delene wiki sier, men mere handler om almenkunnskap.) Humor er evnen til å oppfatte noe som morsomt. Humor er en mulighet hos mennesker, objekter eller situasjoner til å vekke en følelse av morskap, underholdning, moro og latter hos andre mennesker. Begrepet omfatter en hvilken som helst form underholdning eller menneskelig kommunikasjon som vekker slik følelser, eller som gjør at mennesker ler eller føler seg lykkelige. Noen trekk i humor er felles for mange kulturer og folkeslag, men det er typisk at forskjellige kulturer eller subkulturer har deres egne former for humor. Dette skyldes at humor utvikles i en kreativ prosess mellom mennesker. Akkurat som grupper har deres egen humor, har også hver enkelt person sin egen humor. Humor krever også at man er innforstått med et miljø eller en felles kunnskap. Derfor vil noen mennesker kanskje ikke finne eksemplet nedenfor morsomt da det krever noe kunnskap om data og rave. Eksempel på humor: Det er latterligt å påstå at dataspill påvirker barn! Hvis f.eks. Pac-Man hadde påvirket barn født på 1980-tallet, da ville vi i dag ha en mengde unge, springende rundt i mørke rom og spise piller mens de lytter til monoton og ensformig musikk. Endret 1. november 2010 av thiscouldbeanyone Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Lol, lo skikkelig hardt av eksempelvitsen. ... Trur eg har dårlig humor. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 hehe, jeg mener den vitsen er rimelig bra selv og ser ikke på meg selv som en person med meget stor peiling på noen av tingene man burde ha peiling på for å skjønne den:P Lenke til kommentar
QBab Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Spørsmålet er nå om trådstarter syns den er like morsom. :ph34r: Dobbelninja Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Regner med din venstre hjernehalvdel er veldig dominerende. Den logiske siden, du jobber kanskje som programmerer eller noe i den dur. Glad i matte og fysikk på vgs? Du får bare prøve å se mye på standup og lignende. Utvikle den høyre hjernehalvdelen din, den som har med abstrakt tankegang å gjøre. Hmm, det er ikke umulig. Og ja, jeg sitter med php og hjemmesidemekking, ikke så mye matte. Jeg kan jo forklare litt om meg, så kanskje dere ser noe sammenheng i det: Jeg er en gutt på 22 år, snart 23. Og jobber fast i Jernbaneverket. Fritiden går til dataspill, gitar og fotografering. Programmering og IT-support hører mest til jobb. Da skal jeg boltre neste helg med komiserier og humor! Lol, lo skikkelig hardt av eksempelvitsen. ... Trur eg har dårlig humor. Hehe, har hørt den før, men må si at jeg faktisk humret litt for meg selv Endret 1. november 2010 av SnapShoot Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 humor har i de fleste tilfeller lite å gjøre med hva du faktisk bedriver dagene med jobbmessig sett. Har truffet finansanalytikere som har fått meg til å flire meg halvt ihjel og bartendere som er kjedeligere en dagen er lang(finnes sikkert bedre alternativer for sammenligning) Humor har i mine øyne mye med EQ å gjøre og hvorvidt man lett "glir" inn blant en gruppe mennesker og skjønner hva det er som interreserer dem og treker "vitser" ut fra ting denne gruppen finner artig. er man en sosial person som drar ut ofte(ikke bare snakk om fest i helgene) og blir kjente med nye folk/er sammen med mye forskjellige folk får man også en ganske universell humor og kan komme med en vittig kommentar i de fleste lag. er man derimot litt mere tilbaketrukken og holder sammen med et mindre utvalg folk(spesielle grupper) så får man en humor som "passer" inn i denne gruppen som kanskje andre grupper ikke forstår. f.eks. å slenge ut en fotball vits for en gruppe som har sitt interessefelt et helt annet sted og ikke skjønner sarkasmen/analogien(artig ord hæ?) og ser på deg som en som er litt "utenfor" Nå har jeg flere venner som sliter med det samme som deg og har holdt seg til "sin" grupp/alene store deler av livet og slenger ut kanskje upassende ting i forholdt til hvem de er sammen med, eller ikke skjønner når det blir slått en vits o.l. (slik som jeg oppfatter det du har det?) og det som viser seg å hjelpe er å tilbringe mere tid med folk uten for deres "komfort" sone for å "trene" opp humoren/få en større forståelse hva andre folk ler av. PS: beklager wall of text Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Så løsningen for meg er å komme meg mer ut? Da skal jeg gjøre det, finne noen i Trondheim å henge med og bruke fritiden min på dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå