Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med den humoristiske sansen

Anbefalte innlegg

Heihei :)

Jeg har ett problem, eller jeg føler selv jeg har ett problem. Lenge har jeg følt at jeg sliter med den humoristiske biten av meg, hvor jeg ser på meg selv som dønn seriøst, klarer skjelden å le av noe som andre personer får latterkrampe av og jeg kommer ofte med dårlige vitser som ingen ler av. Det vil si; jeg har en veldig dårlig humor i motsetning til verden i rundt meg.

Hva er det jeg kan gjøre for å forbedre dette? Jeg er lei av å bli tatt dønn seriøst og komme med dårlige vitser.. Jeg prøver å gjøre som de andre i rundt meg på jobben, men vil ikke helt bli tatt som en copycat heller..

Noen forslag? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørtes vanskelig ut, men hva slags humor har du da? Vitser er ikke akkurat min type humor, altså, humor er jo svært individuelt. Sarkasme og ironi går rett hjem hos meg, samt at folk (inkludert meg selv) driter seg ut. Selvironi er også svært viktig, etter min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Humor blir veldig ofte plukket opp fra de rundt deg, og når du er mye med folk begynner du å snakke mer og mer som dem...

Jeg overtar iallefall mye humor og snakkemåter fra de jeg henger med.

Vil derfor anbefale å være så sosial som mulig og prate så mye som mulig med noen faste folk som du synes er morsomme.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje du har bwedre humor enn alle de andre og at det er de som har et problem :thumbup::w00t::new_woot:

Selvironi er vikt btw.

Gi et eksempel på hva du synes er morsomt.

Hmm, nå måtte jeg virkelig begynne å tenke.. Egentlig har jeg lyst til å si "Jeg vet ikke", men jeg prøver å gi meg selv en sjanse og sier: Vittige kommentarer og "handlinger" man er helt uforbredt på.

Ikke så mye hjelp i det, er jeg redd :/

Lenke til kommentar

Selv er jeg en som sliter med NLD (Nonverbal Learning Disorder), noe som har vært en slags hemmer for humoren min. Siden jeg selv har problemer med å forstå mange andres humor, har jeg laget en slags humor jeg selv forstår. Noen andre forstår denne humoren, men de har kjent meg en stund, ukjente skjønner ikke en dritt av den.

Selv synes jeg ikke alt virker morsomt. I en samtale kan jeg naturlig komme med en kommentar som virker humoristisk, selv om jeg egentlig ikke ser noe humor i den selv. La oss si vi tar tar for oss navnet bootcamp. Jeg tenker: "Oj haha. Boot som å boote fra en cd på en datamaskin og camp. Altså boote-en-cd-på-pcen-camp". Kjenner du deg igjen på noen av dette?

Jeg jobber selv med å forbedre min forståelse av humor. Etter å ha sendt en mail til sjekkeskolen, fikk jeg dette svaret:

"Derimot synes de fleste mennesker at ting som er selvironisk eller absurd er morsomt. her handler det litt om å prøve visualisere seg det humoristiske i situasjonen. Et eksempel på dette kan være når vi i GC er ute på daygame, og f.eks holder opp et en kjole inne i en klesbutikk og spør jentene i umiddelbar nærhet om de tror den villet passet oss. Jentene ser da for seg oss i den kjolen (visualisering), hvilket svært ofte fører til et smil eller en positiv respons."

Se om det hjelper litt for deg å :)

Lenke til kommentar

Hva med å le litt av meg?

Er på jobb, etter fylla i går sovnet jeg hos en venninne, selv om jeg egentlig skulle hjem, og våknet for tre kvarter siden og fant ut at jeg skulle åpne jobben om en halvtime. Så her sitter jeg med gårsdagens sminke, åpnet fem min for sent og med et ikke særlig passende antrekk.

Lenke til kommentar

Synes du dette er morsomt? http://www.youtube.com/watch?v=ZJD1V6GapSg

Jeg ser hvorfor noen kan finne den morsom, men for min del blir den rett og slett for dum til å være morsom :)

TS: Som man sier og som du vet selv, humor er forskjellig fra person til person. Å gå inn for å forandre det du ser på som humor for å passe bedre inn virker litt "søkt" for min del. Dog, som en annen sa - bare ved å være sosial så vil du plukke opp ting fra andre, så som f.eks humor, men det går fint an å passe bra inn uten lik humor som alle andre.

Personlig har jeg heller ikke lik humor som folk flest jeg kjenner, men andre ting igjen får jeg latterkrampe av, det går opp og ned her i verden ;)

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Synes du dette er morsomt? http://www.youtube.c...h?v=ZJD1V6GapSg

Og hvor mye på en skala fra 1-10?

-Balthy

Her lo jeg faktisk litt, skala: 7.

Så jeg har funnet ut at jeg faktisk ler og ser humoren i at folk har det vanskelig å driter seg ut.. Igår lo jeg så jeg grein av negervitser her på forumet.. huff..

Selv synes jeg ikke alt virker morsomt. I en samtale kan jeg naturlig komme med en kommentar som virker humoristisk, selv om jeg egentlig ikke ser noe humor i den selv. La oss si vi tar tar for oss navnet bootcamp. Jeg tenker: "Oj haha. Boot som å boote fra en cd på en datamaskin og camp. Altså boote-en-cd-på-pcen-camp". Kjenner du deg igjen på noen av dette?

Om du mener at folk kommer med begreper som jeg setter inn i dataverden eller andre relasjoner, så ja - det gjør jeg.

Lenke til kommentar

Synes du dette er morsomt? http://www.youtube.c...h?v=ZJD1V6GapSg

Og hvor mye på en skala fra 1-10?

-Balthy

Her lo jeg faktisk litt, skala: 7.

Så jeg har funnet ut at jeg faktisk ler og ser humoren i at folk har det vanskelig å driter seg ut.. Igår lo jeg så jeg grein av negervitser her på forumet.. huff..

Ok. Vi er snart ferdig med utredelsen av deg og din humoristiske sans.

Igjen, hvor morsomt er følgende klipp, mellom 1-10?

Lenke til kommentar

Det å le av en negervits i det skulte er jo ikke akkurat så ille. Jeg tviler ikke på at Mugabwe sitter på et par hviting-vitser, blant annet. :thumbup: Han har jo en veldig morsom en:

"Go hang yourselves!"

Det blir værre når du sier vitsen opp i trynet på en afrikaner og så ler.

Hvorfor det? Jeg mener, det er først når du reserverer deg for uskyldige ting at det faktisk blir et problem.

Lenke til kommentar

Jeg ler meg skakk av noen av latterene i

videoen.

No offense, men slike videoer ser jeg på som tåpelig O_O

Regner med din venstre hjernehalvdel er veldig dominerende. Den logiske siden, du jobber kanskje som programmerer eller noe i den dur. Glad i matte og fysikk på vgs?

Du får bare prøve å se mye på standup og lignende. Utvikle den høyre hjernehalvdelen din, den som har med abstrakt tankegang å gjøre.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...