Joachim_F Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Besides; jeg trodde det het flipperspill med 'r'? Um.. erm... vel.. det gjør kanskje det? *host* Du skal få slippe å dytte inn masse r'er i artikkelen din som ellers var veldig bra... Takk! Jeg ser at en av redaktørene (Erling, antakelig) har fikset omtalen. Nå er jeg bare sint fordi ingen av vennene mine har korrigert meg når jeg har snakket om "flippespill" med dem! Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Når det gjelder flipperspill, så er det kun *the real thing* som er bra. Jeg skjønner hvorfor du sier det du sier, men det er liksom det samme som å si at bilspill suger, for det er mye gøyere å kjøre ordentlig bil. Jeg har 1 flipperspill pr. dags dato, og det er ikke lenge før jeg går til innkjøp av mitt andre. På grunn av alle de små mekaniske delene flippespill består av, går de ofte i stykker, og ingen tjener penger på en maskin det står "i ustand" på. EHEM! Skikkelige operatører holder orden på flipperspillene, og det er ikke ofte noe går i stykker. Og JA, det er mer arbeid med flipperspill enn utbetalingsautomater. Og andre spillemaskiner. Jeg er klar over at skikkelige operatører holder orden på maskinene sine, men annehvert flippeRspill ( ) jeg har kommet borti har vært "i ustand". Snippet mesteparten (men det var interessant lesestoff) Jeg er intressert i alt "coin-op" saker, så i tilegg til at jeg har et flipperspill, så har jeg 4 kronespill med gamle kronestykker, som fungerer ved at du putter på 1 gammelt kronestykke, så knipser du på siden for å prøve å treffe mellom hull. Heh, de var litt artige, de der. Alle som er intressert i å skaffe seg et helt eget flipperspill, kan kontakte meg på PM, så kan jeg se hva jeg kan hjelpe til med. Et flipperspill koster fra 5-20 000 avhengig av hvilken type det er og stand. Pure Pinball koster 179 kr... ikke særlig stor tvil om hvilket alternativ jeg må velge Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Helt nye flipperspill - koster 40 000 totalt med frakt og moms. Wow, det var stivt...! Men det hadde vært tøft med flipperautomat ja. Har du forresten peiling på hvor mye man må ut med for airhockey? Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 psycho pinball er best! noen som får dette til å fungere i windows xp?? lastet det ned for en god stund tilbake men det som skjer er at alt går i slow motion når jeg starter spillet! Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Wow, det var stivt...! Men det hadde vært tøft med flipperautomat ja. Har du forresten peiling på hvor mye man må ut med for airhockey? Sjekk ut www.biljardexperten.no, har mektig lyst på airhockey sjøl - eller foosball, må prøve å få starta opp noe der snart. (Les HER for mer info.) Lenke til kommentar
twarr Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Ja, det var kanskje litt feil uttalelse av meg, det er klart at når du spiller pc-spill så er det (i dette tilfelle) en wannabe verisjon av "the real thing". Jeg liker bilspill og allt slikt, men akkurat når det gjelder flipperspill så synest JEG at det er kun ekte som gjelder. Airhockey: Priser er forskjellig om du skal med eller uten mynt innkast. "Hjemme bord" koster fra 6000 kr, og med mynt innkast (de vanlige store) koster fra 28.500 - 46 000 kr. Jeg slenger opp et bilde av flipperspillet mitt her jeg (dette er ikke bilde av mitt sitt, men det er akkurat samme sort)....: http://www.ipdb.org/images/3072/image-2.jpg Jeg slenger opp et bilde av det ene kronespillet mitt her (dette heter SilverStrike): http://pinball.no/kronespill/e-16/ny/kronespill_4.jpg Visst det er noen som er intressert i å se bilder av kronespillene mine, så er linkene her: Lars Berg kronespill Spar 7 Salina Superball med hvite kuler, dette er ikke mitt bilde - min er grå mvh Twarr Lenke til kommentar
TST Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 twarr: Ikke post bilder direkte i innlegget. Det holder i lange baner med en link. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Ok, skal huske det til neste gang. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Skikkelig kult å se en anmeldelse av ett skikkelig flipperspill for engangs skyld, jeg digger de, burde sette opp en dedikert 98-boks for å få alle de gode gamle flipperspillene mine til å funke. Pinball Dreams, Psych Pinball, Balls of Steel, Pro Pinball: Big race USA, mange gamle klassikere. AtW Lenke til kommentar
placenta Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Nå i det siste har det blitt veldig mange flipperspill som havner hjemme som folk, pga. at flipperspill har blitt moms-pålagt. Diverse så må operatøren betale 24 % av inntekten i moms, i tilegg til 30 % til et veldig formål og så skal da de som eiger lokalene ha sin del, mao så skal det mye spilling til før at det blir fortjeneste. Det er helt riktig at det er kostbart å ha flipperspill utplassert. Men underholdningsautomater er ikke pålagt å betale noen prosentandel til veldedige formål. Dette gjelder kun for utbetalingsautomater. Helt nye flipperspill - koster 40 000 totalt med frakt og moms. Så må de rengjøres 1 gang i måneden, byttes strikk, pærer og slitedeler. Jeg som personlig eiger et flipperspill, har erfart at det ikke er en billig avfære. Som sagt, må man bytte pærer og strikk, samt vaske den. Dessuten så er det en god del "easy-break" plastikk, som koster en del for å kjøpe nytt. Dessuten tar et flipperspill stor plass. Et nytt flipperspill er naturlignok kostbart. På bruktmarkedet kan man imidlertid finne flipperspill fra rundt 3.000 kroner og oppover (de fleste ligger mellom 5.000 og 12.000). Det behøver ikke å være kostbart å eie en flipper så lenge man steller pent med den. En stor rengjøring når den kommer i hus, og deretter det det videre vedlikeholdet enkelt. Et privat hjem er tross alt ikke like "skittent" og utsatt som f.eks. et utested. Det er altså ikke nødvendig å total-rengjøre en flipper hver måned. Dersom flipperspill virker som en interessant hobby, besøk gjerne www.SpilleDilla.com for mer informasjon. Selv kjøpte jeg mitt første flipperspill for litt over ett år siden. Nå har jeg 8 stk, så det er definitivt en vanedannende hobby... Med vennlig hilsen Christian Grande Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg