Erling E. Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Flippespill på PC-en er en sjanger som har falt i popularitet i de senere årene, antakelig mye takket være Sierras middelmådige 3D Ultra Pinball-serie. Pure Pinball fra Iridion Interactive er derfor en gledelig overraskelse for oss som liker å kople av med et ordentlig flippespill til PC-en. Du kan ikke gå glipp av det. Les hele omtalen Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det desidert beste flipperspillet er Psycho pinnball! Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det desidert beste flipperspillet er Psycho pinnball! Hmm, jeg tror jeg stemmer på Pinball Fantasies. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg klarer meg med pinball spillet til windows xp jeg Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Jeg klarer meg med pinball spillet til windows xp jeg Grøss! Lenke til kommentar
Godrick Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg klarer meg med pinball spillet til windows xp jeg Grøss! Helt enig GRØSS Lenke til kommentar
Farnoy Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Klarer meg godt uten noen pinball spill som helst jeg.. Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Klarer meg godt uten noen pinball spill som helst jeg.. Dobbelt-Grøss! Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Her er det bare "the real deal" som teller. Pinnball-maskin slik det skal være! :wink: Mvh. S. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har bestemt meg; neste måned skal jeg bryte alle prinsipper og kjøpe TO PC-spill; WC3:tFT og dette. Pinball til PC har jeg lengta så inn i hampskauen lenge etter, og denne omtalen får meg ikke akkurat på andre tanker. I want it now! (skal bare få lønning først... *kremt*) Besides; jeg trodde det het flipperspill med 'r'? Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Gratis pinball simulator: Visual Pinball Det finnes massevis av bord man kan laste ned. Grafikken er ikke like pen som Pure Pinball, men det er stilig likevel. Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det desidert beste flipperspillet er Psycho pinnball! Hmm, jeg tror jeg stemmer på Pinball Fantasies. HELT klart!! Fantasies på Amiga var STORT!! :wink: MANGE, MANGE timer med det ass... Helt til min far fant det og tok over hele Amigaen i et halvt år Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Jeg har bestemt meg; neste måned skal jeg bryte alle prinsipper og kjøpe TO PC-spill; WC3:tFT og dette. Pinball til PC har jeg lengta så inn i hampskauen lenge etter, og denne omtalen får meg ikke akkurat på andre tanker. I want it now! (skal bare få lønning først... *kremt*) Ok, Pure Pinball får du for 179 kr på http://www.cdon.com/ , så det skulle ikke spise opp hele lønningen din Besides; jeg trodde det het flipperspill med 'r'? Um.. erm... vel.. det gjør kanskje det? *host* Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Besides; jeg trodde det het flipperspill med 'r'? Um.. erm... vel.. det gjør kanskje det? *host* Du skal få slippe å dytte inn masse r'er i artikkelen din som ellers var veldig bra... Hmm, la forresten ikke merke til at for en sjelden gangs skyld så var det ikke TST som posta posten om artikkelen - noe nytt på gang? En aldri så liten intern revolt, kanskje? :o (edit: sorry, bare jeg som er uoppmerksom... men han har en stor andel, hehe...) Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Noen som vet om et bra flipperspill til Linux da? Har lengta lenge etter et skikkelig flipperspill.......... Lenke til kommentar
megavolt Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Da er Pure Pinball bestilt Har virkelig lengta etter et bra pinball-spill... Bra artikkel foresten Lenke til kommentar
twarr Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Når det gjelder flipperspill, så er det kun *the real thing* som er bra. Jeg har 1 flipperspill pr. dags dato, og det er ikke lenge før jeg går til innkjøp av mitt andre. På grunn av alle de små mekaniske delene flippespill består av, går de ofte i stykker, og ingen tjener penger på en maskin det står "i ustand" på. EHEM! Skikkelige operatører holder orden på flipperspillene, og det er ikke ofte noe går i stykker. Og JA, det er mer arbeid med flipperspill enn utbetalingsautomater. Det er ikke så ofte du ser et ordentlig flippespill i dag. De produseres nesten ikke mer, og grunnen er rett og slett at i forhold til vanlige spilleautomater er de alt for dyre i bruk. Det finnes kun 1 flipperspill produsent igjen i verden: Stern Pinball Inc. De nyeste titlene til de er Rollercoaster Tycoon og The Simpsons Pinball Party samt Harley Davidson. Snart kommer Terminator 3 flipperspillet. I Oslo er det en god del flipperspill utplassert. På Spiderman så står det 6 stykk flipperspill utplassert. Det står også noen flipperspill utplassert på kanalen. Det står 1 stk The Simpsons Pinball Party på utestedet "Last Train" og et på "Biljardhuset". Visst folk fortsatt er intressert i at det skal stå flipperspill utplassert, og at det skal komme NYE flipperspill til Norge, så er en ting helt klart: SPILL FLIPPERSPILL! Nå i det siste har det blitt veldig mange flipperspill som havner hjemme som folk, pga. at flipperspill har blitt moms-pålagt. Diverse så må operatøren betale 24 % av inntekten i moms, i tilegg til 30 % til et veldig formål og så skal da de som eiger lokalene ha sin del, mao så skal det mye spilling til før at det blir fortjeneste. Helt nye flipperspill - koster 40 000 totalt med frakt og moms. Så må de rengjøres 1 gang i måneden, byttes strikk, pærer og slitedeler. Jeg som personlig eiger et flipperspill, har erfart at det ikke er en billig avfære. Som sagt, må man bytte pærer og strikk, samt vaske den. Dessuten så er det en god del "easy-break" plastikk, som koster en del for å kjøpe nytt. Dessuten tar et flipperspill stor plass. Jeg er intressert i alt "coin-op" saker, så i tilegg til at jeg har et flipperspill, så har jeg 4 kronespill med gamle kronestykker, som fungerer ved at du putter på 1 gammelt kronestykke, så knipser du på siden for å prøve å treffe mellom hull. Alle som er intressert i å skaffe seg et helt eget flipperspill, kan kontakte meg på PM, så kan jeg se hva jeg kan hjelpe til med. Et flipperspill koster fra 5-20 000 avhengig av hvilken type det er og stand. mvh Twarr Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 Hmm' date=' la forresten ikke merke til at for en sjelden gangs skyld så var det ikke TST som posta posten om artikkelen - noe nytt på gang? En aldri så liten intern revolt, kanskje? :o (edit: sorry, bare jeg som er uoppmerksom... men han har en stor andel, hehe...)[/quote'] Tor-Steinar er ansvarlig redaktør for Gamer.no. Jeg er redaktør under ham, og gjør ofte slik som dette når han ikke har mulighet (og ellers for å balansere arbeidet litt). Dette gjør jeg i tillegg til å skrive omtaler/sniktitter/features/nyheter. Faktisk, i løpet av de neste dagene, publiserer vi min 50. omtale her på Gamer.no siden april 2002 :wink: Det er også viktig at ingen tror vi som lager disse trådene er dem som skriver omtalene. Vi er voldsomt mange som jobber i Gamer.no og som derfor skriver omtaler, men det er bare vi redaktørene som oppretter disse trådene når vi publiserer medarbeidernes omtaler. Lenke til kommentar
ilex Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Besides; jeg trodde det het flipperspill med 'r'? Um.. erm... vel.. det gjør kanskje det? *host* hehe, fikk litt spasmer av å lese "flippespill" annenhver setning forøvrig må jeg si at både psycho pinball og pinball fantasies er begge geniale. psycho har litt bedre fysikk. Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Eg og må invester men eg skal ha skikkeleg. Ingen ting slår real life pinball. http://flipperspill.no/ Den dagen dei får inn terminator 2 jugment day. Den dagen kjøper eg meg pinball maskin koste kva det koste vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg