Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt skjermkort, sort skjerm!


Anbefalte innlegg

Fikk mitt nye Radeon HD 5770 idag. Mitt gamle kort var noe 54xx.

 

Mitt gamle kort trenger IKKE ekstra strøm av pins, men mitt nye trenger av 6.

 

Jeg satte inn mitt nye, og det funket uten driveren (som jeg skulle installere), CDen ble lest, men fikk ikke til å kjøre den. Jeg resatte den ett par ganger, og til slutt SVART SKJERM! Jeg har sjekket alt, men den er svart uansett, og maskinen går. Jeg setter i det gamle og den FUNKER som normalt. Men med det nye funker skjermen ikke.

 

Hva kan grunnen være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har plugget i 6-pins strømkontakten regner jeg med?

 

Det du kan gjøre er å

1. Starte opp PCen med det gamle skjermkortet ditt og avinstallere skjermdrivere.

2. Restart PCen i safe-mode og kjør Driver Sweeper fra Guru3D.

3. Skru av maskinen og bytt tilbake til det nye kortet.

4. Hvis maskinen nå booter og kommer seg inn i windows, gå til AMD sin hjemmeside og last ned den siste driveren derfra.

5. Installer og restart PCen og alt burde fungere bra.

 

Hvis det fremdeles ikke fungerer er det en mulighet for at det er noe galt med skjermkortet.

 

Hva slags hovedkort er det du har, og hva slags strømforsyning?

 

Håkon

Lenke til kommentar

Hadde ett 200-240 watts forsyning (jeg fant det ut og ble sjokkert), og nå er en ny forsyning på 600watt snart i posten :- ) Skal gjøre som du sier når jeg har den.

 

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så HOVEDKORTET* skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

Endret av Anderspr0
Lenke til kommentar

Hadde ett 200-240 watts forsyning (jeg fant det ut og ble sjokkert), og nå er en ny forsyning på 600watt snart i posten :- ) Skal gjøre som du sier når jeg har den.

 

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så prosessoren skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

Med en 600w kan du kjøre to 5770 kort uten problemer.

 

I testen med i7 920 bruker systemet totalt 215w ved max belastning.

Kortet drar opptil 108w ved max belastning.

Lenke til kommentar

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så prosessoren skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

 

Strømforsyningen vil definitivt passe til systemet ditt. Alle ledninger du måtte trenge følger med så det er bare å starte kablingen :p

Lenke til kommentar

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så prosessoren skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

 

Strømforsyningen vil definitivt passe til systemet ditt. Alle ledninger du måtte trenge følger med så det er bare å starte kablingen :p

 

 

Nja... Jeg kjøpte ny strømforsyning til guttungen. Han har en Dell, som han har arvet. Dell-kabinettet var for lite til den nye strømforsyninga. Dell-kabinettet støttet heller ikke større hovedkort enn m-ATX. Litt kjipt der og da, siden jeg hadde tenkt å slenge i noen "gamle deler", som en core2duo, hovedkort, og litt minne som jeg har liggende, men det ble med nytt skjermkort der og da. Fant ut at han får mitt gamle kabinett når jeg skal bytte neste måned.

 

Nok om det, men det er ikke helt sikkert at den nye strømforsyninga passer, så jeg tenkte jeg skulle nevne det. Hva slags kabinett er det trådstarter har?

Lenke til kommentar

Hadde ett 200-240 watts forsyning (jeg fant det ut og ble sjokkert), og nå er en ny forsyning på 600watt snart i posten :- ) Skal gjøre som du sier når jeg har den.

 

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så prosessoren skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

 

hmmm... 200-240 watt? Dette høres mer ut som spenning, altså Volt.. Er du sikker på at du har lest av riktig?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hadde ett 200-240 watts forsyning (jeg fant det ut og ble sjokkert), og nå er en ny forsyning på 600watt snart i posten :- ) Skal gjøre som du sier når jeg har den.

 

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så prosessoren skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

 

hmmm... 200-240 watt? Dette høres mer ut som spenning, altså Volt.. Er du sikker på at du har lest av riktig?

De fleste OEM maskiner leveres med små PSU med lite rom for oppgradering av skjermkort.

Så jeg synes det høres riktig ut med så liten PSU på en "billig" maskin.

Små maskiner bruker skjelden over 200W, så lenge de leveres med "low end" skjermkort.

 

ATI 5450 drar 19W på max <-orginalkort i OEM maskinen, som antagelig bruker under 150W på max.

ATI 5770 drar 108W på max

Lenke til kommentar

Hadde ett 200-240 watts forsyning (jeg fant det ut og ble sjokkert), og nå er en ny forsyning på 600watt snart i posten :- ) Skal gjøre som du sier når jeg har den.

 

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så prosessoren skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

 

hmmm... 200-240 watt? Dette høres mer ut som spenning, altså Volt.. Er du sikker på at du har lest av riktig?

De fleste OEM maskiner leveres med små PSU med lite rom for oppgradering av skjermkort.

Så jeg synes det høres riktig ut med så liten PSU på en "billig" maskin.

Små maskiner bruker skjelden over 200W, så lenge de leveres med "low end" skjermkort.

 

ATI 5450 drar 19W på max <-orginalkort i OEM maskinen, som antagelig bruker under 150W på max.

ATI 5770 drar 108W på max

 

Jeg vet det, men når det står 200-240, er det som regel i forbindelse med spenning, og ikke effekt.

 

Hvis du googler "200-240 psu", så ser du at det har med spenning å gjøre, og ikke effekt. Jeg er helt sikker på at trådstarter har lest feil. Selv har jeg aldri vært borti en strømforsyning med to merkinger, med mindre gjelder 2 forskjellige rails, og da snakker vi om noe helt annet.

 

Hvis trådstarter kan si hva slags maskin han har, hadde det hjulpet en del.

 

Jeg sier forresten ikke at trådstarter ikke har for liten PSU, da det kan godt være at han har en strømforsyning på max 200W, eller 250W for den del, men han har ikke en strømforsyning på 200-240W.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Hadde ett 200-240 watts forsyning (jeg fant det ut og ble sjokkert), og nå er en ny forsyning på 600watt snart i posten :- ) Skal gjøre som du sier når jeg har den.

 

Når man bestiller en forsyning, er det noen sjanser for at de ikke passer? Kjøpte datamaskinen for 2-3 måneder siden, så prosessoren skal være relativt ny, og jeg kjøpte ett relativt ny forsyning

 

hmmm... 200-240 watt? Dette høres mer ut som spenning, altså Volt.. Er du sikker på at du har lest av riktig?

De fleste OEM maskiner leveres med små PSU med lite rom for oppgradering av skjermkort.

Så jeg synes det høres riktig ut med så liten PSU på en "billig" maskin.

Små maskiner bruker skjelden over 200W, så lenge de leveres med "low end" skjermkort.

 

ATI 5450 drar 19W på max <-orginalkort i OEM maskinen, som antagelig bruker under 150W på max.

ATI 5770 drar 108W på max

 

Jeg vet det, men når det står 200-240, er det som regel i forbindelse med spenning, og ikke effekt.

 

Hvis du googler "200-240 psu", så ser du at det har med spenning å gjøre, og ikke effekt. Jeg er helt sikker på at trådstarter har lest feil. Selv har jeg aldri vært borti en strømforsyning med to merkinger, med mindre gjelder 2 forskjellige rails, og da snakker vi om noe helt annet.

 

Hvis trådstarter kan si hva slags maskin han har, hadde det hjulpet en del.

 

Jeg sier forresten ikke at trådstarter ikke har for liten PSU, da det kan godt være at han har en strømforsyning på max 200W, eller 250W for den del, men han har ikke en strømforsyning på 200-240W.

 

 

 

 

Saken er; jeg kjøpte en datamaskin (ferdig bygget på ELKJOP, angrer) og skulle oppgradere skjermkortet. Jeg fikk plass, men denne datamaskinen med forsyningen hadde INGEN 4pins størmgreier, dermed måtte jeg bytte forsyningen med min 3-4 år gamle maskin. På forsyningen står det ikke konkret watten, men noe som min 180, max 250, dermed regner jeg med at watten er på CA 220-230 (HAR IKKE PEILING). Dette er i allefall for lavt for å kjøre skjermkoret. Har HP Pavilion kabinett, og skal være stort nok.

 

EDIT; målte over forsyningene nå, og de passer perfekt :-) Får antagelig forsyningen imorgen, så får håpe at jeg slipper en slik svart skjerm med det nye kortet igjen :mad:

Endret av Anderspr0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...