Nettulf Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei. Et lite problem jeg av og til har, er på f.eks. et hotellrom. Der er det gjerne tilgjengelig bare kablet tilkobling til internett. Og det funker jo greit på den laptopen jeg har, men kunne også tenke meg å bruke andre dingser via trådløst nett, slik som mobil og ipad. Kan man da på en enkel måte plugge nettverkskabelen i laptopen, og så la den videreformidle internett ut på den trådløse tilkoblingen? Slik at da mobil og ipod kobler seg opp trådløst mot laptop, og får tilgang til internett. Har rotet litt med deling av internett tilkobling, men ikke fått det til. Kjører Windows 7 Ultimate på laptop, og vil helst kryptere det trådløse nettet om det er mulig. Så, noen gode tips til dette? Lenke til kommentar
JAH Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 http://www.connectify.me/ Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Takker for raskt svar! Skal sjekke ut denne, litt stilig om man også kan dele mellom to trådløse nett. Har en ekstra USB dongle med retningsbestemt antenne, som kan øke rekkevidden en del om det trengs..... Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 God knall! Har testet det litt nå, og deler fra det innebygde wlan ut på en ekstern USB wlan dongle, og det går helt fint! Regner med det vil funke like greit fra kablet lan til wlan også. Eneste jeg syntes var litt dumt er at jeg ikke fant noen måte å skjule SSID på det nettet som ble sendt ut igjen, det hadde vært greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå