Gå til innhold

Pris på Jusstudier i Bergen (UiB)

Juriloo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert mulig, men jeg skjønner ikke poenget med det

Skjønner ikke poenget med å jobbe deltid?

Er vell for pengene sin del kan jeg tenke meg!

Finansiere studiene :) Slik at eg slepp å ha mange hundre tusen kroner i studielån når eg er ferdig med utdanninga

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke poenget med å ha mer penger, da lånekassen gir deg mer enn nok for å leve brukbart. Det er min oppfatning, du kan ha et annet synspunkt på saken.

Jeg syns det er best å fokusere på studiet og ha det gøy.

Forøvrig er vel jus kjent for å ha et ganske høyt karakterpress.

Endret av Tegocalderon
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke poenget med å ha mer penger, da lånekassen gir deg mer enn nok for å leve brukbart. Det er min oppfatning, du kan ha et annet synspunkt på saken.

Jeg syns det er best å fokusere på studiet og ha det gøy.

Forøvrig er vel jus kjent for å ha et ganske høyt karakterpress.

Mer penger? Pengene fra Lånekassen, bortsett fra borteboerstipend, er lånte penger. Kan være greit å være ferdig med studier uten å ha mange hundre tusen i gjeld!

Lenke til kommentar

40% blir gjort om til stipend dersom man består eksamen... er det da bedre å stryke på eksamen, eller ha en liten deltidsjobb? Tror det kommer litt an på personen. Du lever på de pengene du får av Lånekassen, og jeg tipper at de studiene du ønsker deg inn på er ganske harde. De billigste boalternativene koster rundt 1300 (tror jeg?) i Bergen i måneden, men de billigste stedene forsvinner fort.

Lenke til kommentar

^ Det er det billigste. Kjenner flere som betaler såpass lite... usikker på om det er inkludert strøm og slike ting. Kjenner også en del som betaler opp mot 5000 - 6000 i måneden, men dersom man er tidlig ute kan man få de billigste alternativene. :)

Lenke til kommentar

40% blir gjort om til stipend dersom man består eksamen... er det da bedre å stryke på eksamen, eller ha en liten deltidsjobb? Tror det kommer litt an på personen. Du lever på de pengene du får av Lånekassen, og jeg tipper at de studiene du ønsker deg inn på er ganske harde. De billigste boalternativene koster rundt 1300 (tror jeg?) i Bergen i måneden, men de billigste stedene forsvinner fort.

De 40 % er det som utgjør borteboerstipendet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...