Juriloo Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Lurer på kva prisen er på eit år med jusstudier i Bergen Lenke til kommentar
operg Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Offentlig høyere utdanning er gratis i Norge. Når det gjelder bøker koster de gjerne noen få tusen hvert semester. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Men du må nesten leve. Mat, tak over hodet, busskort, øl, klær osv. osv. koster penger. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Leve må han vel uansett. Som operg sier, er offentlige universiteter gratis. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Selvfølgelig, men jusstudier hindrer deg fra å jobbe fulltid. Lenke til kommentar
Juriloo Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Takk for svara Er vel mogeleg å jobbe deltid då? Trenger ikkje noke stort studielån eller kva? Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Sikkert mulig, men jeg skjønner ikke poenget med det Lenke til kommentar
Zash Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Sikkert mulig, men jeg skjønner ikke poenget med det Skjønner ikke poenget med å jobbe deltid? Er vell for pengene sin del kan jeg tenke meg! Lenke til kommentar
Juriloo Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Sikkert mulig, men jeg skjønner ikke poenget med det Skjønner ikke poenget med å jobbe deltid? Er vell for pengene sin del kan jeg tenke meg! Finansiere studiene Slik at eg slepp å ha mange hundre tusen kroner i studielån når eg er ferdig med utdanninga Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Skjønner ikke poenget med å jobbe deltid?Er vell for pengene sin del kan jeg tenke meg! Jeg skjønner ikke poenget med å ha mer penger, da lånekassen gir deg mer enn nok for å leve brukbart. Det er min oppfatning, du kan ha et annet synspunkt på saken. Jeg syns det er best å fokusere på studiet og ha det gøy. Forøvrig er vel jus kjent for å ha et ganske høyt karakterpress. Endret 28. oktober 2010 av Tegocalderon Lenke til kommentar
Zash Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Skjønner ikke poenget med å jobbe deltid?Er vell for pengene sin del kan jeg tenke meg! Jeg skjønner ikke poenget med å ha mer penger, da lånekassen gir deg mer enn nok for å leve brukbart. Det er min oppfatning, du kan ha et annet synspunkt på saken. Jeg syns det er best å fokusere på studiet og ha det gøy. Forøvrig er vel jus kjent for å ha et ganske høyt karakterpress. Mer penger? Pengene fra Lånekassen, bortsett fra borteboerstipend, er lånte penger. Kan være greit å være ferdig med studier uten å ha mange hundre tusen i gjeld! Lenke til kommentar
Awah Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 40% blir gjort om til stipend dersom man består eksamen... er det da bedre å stryke på eksamen, eller ha en liten deltidsjobb? Tror det kommer litt an på personen. Du lever på de pengene du får av Lånekassen, og jeg tipper at de studiene du ønsker deg inn på er ganske harde. De billigste boalternativene koster rundt 1300 (tror jeg?) i Bergen i måneden, men de billigste stedene forsvinner fort. Lenke til kommentar
operg Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 1300 i måneden? Bergen er ikke Ukraina. Lenke til kommentar
Awah Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 ^ Det er det billigste. Kjenner flere som betaler såpass lite... usikker på om det er inkludert strøm og slike ting. Kjenner også en del som betaler opp mot 5000 - 6000 i måneden, men dersom man er tidlig ute kan man få de billigste alternativene. Lenke til kommentar
operg Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 http://www.sib.no/bolig/filer-bolig/leiepriser-fra-1-august-2009 Den billigste studenthybelen hos SiB koster 2500 i måneden, og det er i Alrek, et bygg i svært dårlig stand. Med mindre det kryper kakkerlakker oppover veggene deres, eller de du kjenner bor i kjellere i Øygarden, forstår jeg ikke hvordan det er mulig å betale så lite. Lenke til kommentar
Awah Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 De bor nok langt unna sentrum for å si det sånn, men mulighetene er der dersom man er desperat nok. 2500,-? Står det ikke fra 1800,- til 2500,-, eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar
operg Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Slik jeg forstår det betyr det at prisene gikk fra 1800 før 1. august til 2500 etter 1. august. Mulig jeg tar feil. Jeg fant i hvert fall PDF-filen i en nyhetsartikkel som handlet om prisoppgang på hyblene. Lenke til kommentar
Awah Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Har det økt såpass mye? Det var jeg ikke klar over. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 40% blir gjort om til stipend dersom man består eksamen... er det da bedre å stryke på eksamen, eller ha en liten deltidsjobb? Tror det kommer litt an på personen. Du lever på de pengene du får av Lånekassen, og jeg tipper at de studiene du ønsker deg inn på er ganske harde. De billigste boalternativene koster rundt 1300 (tror jeg?) i Bergen i måneden, men de billigste stedene forsvinner fort. De 40 % er det som utgjør borteboerstipendet... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Det er nok av folk som bor latterlig billig i substandard boliger, men det er ikke nok slike til at du kan regne med å få tak i en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå