Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) . Endret 19. august 2013 av Slettet-uVTr2vDm Lenke til kommentar
BeeGee Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg synes ikke du skal klippe deg i det hele tatt. En seriøs arbeidsgiver vil ikke basere dine ferdigheter på hvordan du ser ut, men på papirene du har. Jeg personlig synes slike afrohår er råfete, og en normal arbeidsgiver synes nok det samme, at det gir karaktèr. Lykke til! Håper du får jobben Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Det er vel umulig og gi noen fasit på dette men er veldig sært så vil det vel ikke være særlig positivt for en stor andel arbeidsgivere, du vil helt sikkert gå glipp av endel muligheter men er denne stilen viktig for deg kan du jo prøve uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Takk for svarene! Jeg trur nok jeg søker jobb uten å klippe meg, i første omgang. Hvis jeg ikke har noe hell, så kan jeg heller klippe meg. Det er bare kjipt hvis jeg trur jeg ikke får jobben pga. utseende, men så er det egentlig noe helt annet, og så sitter jeg der skamklipt ;-] Uansett, det er ikke lett å bestemme seg, så kom gjerne med flere innspill eller forslag. Lenke til kommentar
OlavEmil Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Som BeeGee seier, ein seriøs arbeidsgjevar vel ikkje kven som blir tilsett basert på utsjånad. Og useriøse arbeidsgjevarar vil vi ikkje ha noko med, vil vi vel? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Som BeeGee seier, ein seriøs arbeidsgjevar vel ikkje kven som blir tilsett basert på utsjånad. Og useriøse arbeidsgjevarar vil vi ikkje ha noko med, vil vi vel? Tror du på dette selv? Har du ti noenlunde jevne kandidater så vil utsende bety mye ved valg av kandidat, selv overvekt, ett mindre pent men normalt utsende osv kan ofte medføre at kandidaten blir sortert vekk. Men er du ett geni innenfor ditt fagfelt, landets beste osv så kan du antagelig se ut akkurat som du vil... Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 "Trynefaktor" har noe å si, det kan definitivt avgjøre om du får jobben eller ikke, selv i seriøse bedrifter. Hvis det f.eks. er rimelig sært og du søker en jobb der du skal ha kundekontakt er det godt mulig at du ikke får jobben. Nå er det vel generelt vanskelig å få jobb som nyutdannet innen markedsføring av det jeg har hørt, bortsett fra som selger så det kan godt være at det ikke er håret som hindrer deg fra å få jobben. Personlig hadde jeg nok klipt meg en god del kortere, hår vokser alltid ut igjen. Lenke til kommentar
Dobain Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Hvilken type jobb er du på jakt etter? Hvis det er snakk om å representere firmaet (alt som har med kundekontakt å gjøre) så ville jeg valgt å ordnet sveisen. Jeg hadde aldri klart å tatt en megler, elektriker, tømrer, bank ansatt, bilselger, frisør, befal, vekter, underleverandør, kunde eller noe som helst seriøst hvis denne personen så ut som en galning fra steinalderen. Det eldre folk sier er "klipp håret og få deg en jobb", det ligger faktisk noe i det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå