osandlan Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 For et par år siden startet jeg mer aktiv svømmetrening på sen høst/vinter/tidlig vår. Når jeg skulle starte opp svømmingen etter sommeren merket jeg et markant "knepp" i begge skuldre i armtaket. Venstre skulder er nok verre enn høyre. Jeg har prøvd noe oppvarming uten at det har hjulpet noe spesielt. Jeg kan ikke svømme med samme intensitet som før uten at jeg hører/merker problemet og det har ført til at jeg har kuttet ut svømmetreningen helt . jeg svømmer riktignok kun bryst, men av forskjellige årsaker så sliter jeg med å lære crawl. Dette er ikke et problem i hverdagen, så jeg har liten tro på å få det undersøkt/korrigert av lege. Nærmer meg forøvrig 40 med stormskritt, men er i generelt bra fysisk form. Tanker og tips tas imot med takk. Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Alle har brusk i skulderen. Men du har kansje forkalkning eller hatt betennelse og arrvev etter dette? Egentlig smart å få sjekket dette så tidlig som mulig da mange med slitasjeskader går alt for lenge. Da er det bare mer å reparere. Veldig vanlig at det blir dårlig plass til sener og muskelfester i skulderpartiet. Problemet kan ligg i overkant av skulder og du får smærter som tilsier at det er inne i leddet. I dag blir fleste skulderoprasjoner tatt med kikkhulteknikk og da er operasjonen gjort på under 1 time og du kan bruke skulderen etter en uke (avhengig av skade). Ikke vent i sykehuskø, det er fritt sykehusvalg og en del private du kan bruke uten å betale noe selv som har veldig kort ventetid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå