Saftis Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Budsjett: 0-1500 kr Størelse: Klokker som dekker hele øret, evt. åpen for ekstremt komfortable og lydisolerende in-ear. Type: Lukkede, veldig viktig at de ikke slipper ut lyd da de skal brukes i åpent kontorlandskap, og deler av bruksområdet er bare som hørselsvern uten musikk på. Bruksområde: 80 %Musikk 15% spill 5% film Tillegsinfo: Alle typer musikk, kan gjerne ha mic og plugg som kan dras ut på selve klokkene. Hvilket lydbilde liker/ønsker du? Vet ikke, kanskje litt ekstra bass. Evt kilde: Hva har du planer om å koble dem til; PC (spotify premium), mobil (spotify). Hva har du ifra før, trives du med det? *Beyerdynamics BT234: Grei lyd, litt lite bass. Bra mikrofon. Men har vært igjennom 3 stk. av dette settet pga. at ledningen blir ødelagt pga. mye flytting av headset mellom PC og TV. *Roccat Kave: Grumsete lyd, ok bass, noe susing (er det fra inebygd forsterker?) *Diverse 300 kroners headset (Philips, Sony m.m.): Søppellyd, diskantmareritt. Endret 28. oktober 2010 av Saftis Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Kan jo oppdatere med litt info om hva jeg har lest meg opp på foreløpig: Technics RP-DH1210 Har lest gode anmeldelser på både lydkvalitet og lydisolering her på forumet, men ut i fra bildet virker det som om de ikke dekker hele øret (og dermed kan bli litt ukomfortable for meg som har store ører Technics RP-DH1200 Ser større ut enn 1210, men vet ikke om de har samme egenskaper ift. kvalitet og isolering? Beyerdynamics DT770 M Dempet versjon av DT770, skal dempe 32dB i følge reklamen. Men sprenger budsjettet litt ut i fra de prisene jeg har klart å oppdrive. Panasonic RP-HTF890 Ser store og behagelige ut, en del billigere enn de to ovenfor. Finner bare én test på nett, og den er rimelig kryptisk i og med at den er oversatt fra ett eller annet rart språk ( http://www.waybeta.com/news/8266/professional-orientation-panasonic-rp-htf890-evaluation-_-panasonic-monitor-headphones-headset-evaluation/1/ ) Sennheiser HD280 Pro Relativt rimelige og visstnok bra lyd, men virker veldig plastikk og dumt at det ikke er avtagbar kabel. Endret 28. oktober 2010 av Saftis Lenke til kommentar
kaninkoker Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt meg en tur innom nermeste forhandler der det selges slikt utstyr, fordi lyd er en veldig personlig sak. Steder du kan dra : Hi-fi klubben: Denon,Sennheiser Soundgarden : AKG,monster Oslo hifi center : Bose,Grado,Sennheiser,monster Stereofil : Grado,sennheiser Nå aner jeg ikke hvor du holder til men alle disse forhandlerne finner du i Oslo Hvis jeg skulle gi deg noen anbefalinger i forhold til hva du skriver kan jehg jo liste opp noen som er verdt å skjekke ut! Sennheiser HD 25 - Kjøp fra ebay, blir billigere Denon AH-510 Bose Triport Sennheiser HD 280 ( som du allerede har sett på ) Sennheiser HD 215 Diverse Akg modeller Beyerdynamic DT770 pro/M PS! Hvis du skal bruke Mobil/ipod som kilde må du passe på at hodetelefonene ikke er for tungdrevene;dvs se etter lav impedans. Jeg ambefaler deg også å se på en rimelig DAC/hodetelefonforsterker type : Nuforce Dac - http://www.dustinhome.no/pd_5010374820.aspx rimelig,vellspillende og portabel. Lykke til! kaninkoker Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Vet ikke om Saftis har hørt Beyerdynamics DT770 M? M versjonen er laget for medhør av trommeslagere, har ekstrem isolering/demping men samtidig veldig lite bass, tilbaketrukket diskant og utrolig smalt lydbilde ("virker som all lyd oppstår inne i hodet"). DT770 M er de klart dårligste hodetelefonene i DT770 serien mht. lydkvalitet. Hvis du vil ha en DT770 for privat bruk, gå for consumer eller pro versjonen (consumer best all round, pro hvis du liker mye bass). Endret 31. oktober 2010 av bar1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå