colombo230 Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Har sett litt på prisene fra forskjellige webshoper på noen komponenter jeg har tenkt å anskaffe meg. Det viser seg at en webshop er billigst på den ene komponenten, mens en annen er billigst på den andre komponenten osv. Blir det billigste alternativet for meg å bestille fra tre forskjellige webshoper siden jeg da får den billigste prisen på komponentene, eller vil jeg måtte betale ekstra frakt og oppkrav ved å gjøre det på den måten, kontra å handle alt på et sted? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 du får en frakt fra hver bestilling. Lenke til kommentar
zane Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Selvfølgelig må du betale ekstra frakt viss du bestiller fra forskjellige webshopper. Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 Men er ikke denne ekstra frakten minimal? Hadde jeg bestilt kun fra en webshop, ville jo frakten blitt høyere på denne forsendelsen. Men er det oppkravet som gjør at det blir dyrere totalt sett å bestille fra flere forskjellige webshoper? Lenke til kommentar
Chief Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Dette må være noe av det verste jeg har hørt av spørsmål. Klart du må betale mer i porto og oppkrav om du handler fra flere Webshopper. Du tror vel ikke at de samkjører utsendingene webshoppene imellom. Om du bestiller fra flere webshopper må du betale porto og ekspedisjonsavgift på alle stedene du bestiller fra. Om du sparer penger på dette kommer jo an på om totalprisen på alle webshoppene inkludert porto og ekspedisjonsavgift fra alle stedene, er lavere enn totalpris på varer fra kun en webshop og porto og ekspedisjonsavgift. -Chief- Lenke til kommentar
colombo230 Skrevet 28. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2003 OK, la oss si at jeg bestiller for 3000 kr ekskl. frakt, mens det på en webshop ville ha kostet 3300 kr ekskl. frakt. Vil det da lønne seg for meg å handle på EN webshop? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 På en pakke på under 10kg får du en frakt på ca 130.-, skal du da bestille fra 3 plasser får du 130.- x3 =390.- du må da se om dette lønner seg i forhold til hva varen koster hos den enkelte. Er det en vare som feks er 400.-kr rimeligere vil det jo da lønne seg. Lenke til kommentar
Chief Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 OK, la oss si at jeg bestiller for 3000 kr ekskl. frakt, mens det på en webshop ville ha kostet 3300 kr ekskl. frakt. Vil det da lønne seg for meg å handle på EN webshop? Dette ville nok aldri ha lønnet seg. Frakt koster i gjennomsnitt mye mer enn 100 kroner. Jeg pleier å regne med rundt 200 i frakt når jeg bestiller. -Chief- Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Det er jo ingen heksekunst å sjekke hvor mye det evt. blir. Det er jo bare å sjekke alle mulige kombinasjoner av varer og butikker på det du skal ha. Alle butikkene av interesse opplyser om hvor mye frakta vil bli før en konkret bestilling. Så bare legg varene som er billigst i butikk X i handlekurven i butikk X, så gjør du det samme med butikk Y osv ... Butikkene vil dermed gi deg et par delsummer som du slår inn i en kalkulator og får totalen ut. Du trenger jo ikke å bestille for å få vite frakten. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Frakt betyr ikke mye, sparte selv over 1000kr selv bare på å kjøpe fra 2 forskjellige webbutikker (komplett.no, mpx.no), men så kjøpte jeg ingen tunge ting da som skjerm el. lignende, da stiger jo portoen opp med 200kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå