Eilfel Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Virker kanskje teit at jeg snakke om noe slikt her, men har ingen jeg vil snakke om det her hjemme. Samboeren min tror til tider at jeg begynner å få spiseforstyrrelser og bestemoren hans mener jeg begynner å bli mager(noe jeg absolutt ikke begynner å bli). Jeg er VELDIG opptatt av vekt og utseende, men jeg er helt normalvektig og ikke er jeg altfor tynn. Jeg er ca. 165 cm høy og veier 62 kg. Noen symptomer på kommende forstyrrelser er der. Jeg spiser veldig lite, men passer på at jeg ikke skal bli syk. Holdt på å bli syk etter 6 mnd. med kun Nutrilett kuren. Da hadde jeg problemer med å spise fast føde igjen, men dette er over nå. Til frokost drikker jeg et glass grapefruktjuice deretter kan jeg vente i 3-6 timer med å spise neste gang. Da går det som oftest i noe sjokolade eller lignende. Så spiser jeg helt vanlig middag og det blir som oftest litt sjokolade eller potetgull på kvelden. Eneste problemet mitt er at jeg føler meg veldig fet hvis jeg har spist litt for mye og da kommer det ofte opp igjen. Jeg har gått ned 18 kg. For 11,5 mnd siden veide jeg 80 kg og nå 62 kg, men det har vært en nødvendig slankekur og ikke spiseforstyrrelse og nå er jeg veldig påpasselig slik at jeg ikke skal gå opp igjen Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Virker kanskje teit at jeg snakke om noe slikt her, men har ingen jeg vil snakke om det her hjemme. Samboeren min tror til tider at jeg begynner å få spiseforstyrrelser og bestemoren hans mener jeg begynner å bli mager(noe jeg absolutt ikke begynner å bli). Jeg er VELDIG opptatt av vekt og utseende, men jeg er helt normalvektig og ikke er jeg altfor tynn. Jeg er ca. 165 cm høy og veier 62 kg. Noen symptomer på kommende forstyrrelser er der. Jeg spiser veldig lite, men passer på at jeg ikke skal bli syk. Holdt på å bli syk etter 6 mnd. med kun Nutrilett kuren. Da hadde jeg problemer med å spise fast føde igjen, men dette er over nå. Til frokost drikker jeg et glass grapefruktjuice deretter kan jeg vente i 3-6 timer med å spise neste gang. Da går det som oftest i noe sjokolade eller lignende. Så spiser jeg helt vanlig middag og det blir som oftest litt sjokolade eller potetgull på kvelden. Eneste problemet mitt er at jeg føler meg veldig fet hvis jeg har spist litt for mye og da kommer det ofte opp igjen. Jeg har gått ned 18 kg. For 11,5 mnd siden veide jeg 80 kg og nå 62 kg, men det har vært en nødvendig slankekur og ikke spiseforstyrrelse og nå er jeg veldig påpasselig slik at jeg ikke skal gå opp igjen Du feiler ingenting! Men slutt å kaste opp maten igjen-det kan nemlig bli en stygg uvane og er ikke sunt for kroppen din. Når du er tynnere en normalvekta og fortsett slanker deg-samtidig som du tror du er fet-da har du et problem. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Rent isolert sett er ikke 62kg på 165cm "tynt" per definisjon. Begynner du å nærme deg 50 blank, derimot, vil jeg si du nærmer deg sykelig tynn. Lenke til kommentar
Akat Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Virker kanskje teit at jeg snakke om noe slikt her, men har ingen jeg vil snakke om det her hjemme. Samboeren min tror til tider at jeg begynner å få spiseforstyrrelser og bestemoren hans mener jeg begynner å bli mager(noe jeg absolutt ikke begynner å bli). Jeg er VELDIG opptatt av vekt og utseende, men jeg er helt normalvektig og ikke er jeg altfor tynn. Jeg er ca. 165 cm høy og veier 62 kg. Noen symptomer på kommende forstyrrelser er der. Jeg spiser veldig lite, men passer på at jeg ikke skal bli syk. Holdt på å bli syk etter 6 mnd. med kun Nutrilett kuren. Da hadde jeg problemer med å spise fast føde igjen, men dette er over nå. Til frokost drikker jeg et glass grapefruktjuice deretter kan jeg vente i 3-6 timer med å spise neste gang. Da går det som oftest i noe sjokolade eller lignende. Så spiser jeg helt vanlig middag og det blir som oftest litt sjokolade eller potetgull på kvelden. Eneste problemet mitt er at jeg føler meg veldig fet hvis jeg har spist litt for mye og da kommer det ofte opp igjen. Jeg har gått ned 18 kg. For 11,5 mnd siden veide jeg 80 kg og nå 62 kg, men det har vært en nødvendig slankekur og ikke spiseforstyrrelse og nå er jeg veldig påpasselig slik at jeg ikke skal gå opp igjen Du høres, som du sier selv, ikke undervektig ut...Men du sier ikke noe om hvor mye du trener osv...en trent kropp kan jo veie mere enn en utrent liksom, og da er ikke vekt noen målbar faktor. KMI'n din ligger på 22.8 , noe som regnes som normalvekt i følge tabellen her. Du kan jo lese denne artikkelen om sunn vekt og vurdere. Samtidig må jeg si at den (u)vanen med å kaste opp ikke tyder godt... Men vær bevisst på det! Ta deg selv i det når du gjør det, og prøv å tenke rasjonelt... Les deg opp på bulimi: "om du frykter vektøkning så mye at du tenker på mat det meste av dagen, kan du ha bulimi. Mennesker med denne sykdommen mister av og til kontrollen og spiser store mengder. Det fører til sterk bekymring for at maten skal bli til fett på kroppen." Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Trenger ikke være avmagret for og ha spiseforstyrrelser. Hvis du kaster opp hvis du føler du har spist for mye - da beveger du deg på tynn is. Høres i hvertfall ut som du har et noe usunt forhold til mat. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Anbefaler deg å ta en titt på denne artikkelen: http://myrevolution.no/health-fitness-concept-kosthold/ Du kommer til å få et nytt forhold til mat og en mye sunnere kropp hvis du følger disse prinsippene. Lenke til kommentar
Akat Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Trenger ikke være avmagret for og ha spiseforstyrrelser. Hear hear! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå