Gå til innhold

Noen erfaringer med http://www.groupon.no/?


Malmern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er legitime. De er del av et større nettverk som opererer i flere land, jeg har selv benyttet meg av gode tilbud i USA. Tilbudene blir ikke "iverksatt" før et visst antall folk har slått til, dersom det viser seg at ikke nok folk kjøper varen/tjenesten blir heller ingen penger trukket fra kontoen din. Vær obs på hvor lang gyldigheten av kupongen du handler er.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Noen erfaringer fra Groupon.no:

Stort sett går det greit, men når det går dårlig går det riktig dårlig :(

Har nylig opplevd at koden som leverandørn skulle ha ikke var korrekt. På tross av mange! Mails og telefoner ser ikke saken ut til å løse seg. Jeg forsøkt å heve kjøpet, det står at det er 14 dagers angrefrist, slik det er for alt som er kjøpt på nettet, men Groupon hevder at det kan jeg ikke.

Saken blir fra mandag brakt inn for forbrkerkontoret.

 

Jeg har en lignende episoder der jeg bestilte en seiltur. Turen ble avlyst, men jeg fikk ikke beskjed om dette, noe de påsto de hadde gitt til de andre. Jeg hadde vært å hentet min gamle far, som elsker slike seilturer, og tatt meg fri fra jobben for å få til dette. Groupon lovet dobbel tilbakebetaling, men pengene er fremdeles ikke kommet på konto. Hver gang jeg henvender meg til dem ber de om nye dokumentasjoner på at jeg har betalt. Noe jeg faktisk har gitt dem... I flere omganger. Konklusjon: Ikke stol på dem!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vil advare kraftig mot Groupon. De siste månedene har det kommet fram mye useriøst derfra i media.

Men dette her er verst: Du risikerer å bli tappet flere tusen ut av din konto fra andre Groupon avdelinger, hvis du har benyttet ditt bankkort til et kjøp.

Dvs. at Groupon uten ditt samtykke og varsel brått kan trekke deg for flere tusen kroner.

Dette høres vilt ut, men min samboer ble offer for dette.

Vi har handlet på nett i mange år og er bevisste på kortbruk, så det er ikke vi som har gjort noe feil her.

Etter en liten handel på Groupon i Norge for ett år siden (kjøp av en rabattkupong), ble det brått trukket ut flere tusen fra konto fra Groupon avdeling i Italia ett år etter!!!

Groupon Norge viste ikke vilje til å rydde opp i dette når hun ringte kundeservice i Norge.

Banken erstattet tapet og tok egen sak mot Groupon på dette, kortet ble sperret for å hindre ny misbruk fra Groupon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er grunn til skepsis. Google artikler fra 2011 på aviser som har med økonomi og finans, f.eks. Dagens næringsliv o.l. her. Da får du se stor misnøye med firmaet sin metodikk og fremgangsmåte også opp mot bedrifter som sier ja til avtaler med dem.

 

Det er visst altid en risiko for at "dealen" ikke kan benyttes, ikke er så rabbatert som lovet eller at groupon misbruker din kontoinformasjon. Til sist må det vurderes om det er verdt all spam og reklame du vil få dyttet på deg, mye med alt annet en gode tilbud.

 

Tips: Spør stedet som profilerer seg via gruopon reklame, om du kan få lignende tilbud utenom groupon. Gropupon er nazi på at de ikke får lov til det, men det er verd et forsøk.

 

Husk som alltid å sjekke pri på en konkret vare ennet sted, for rabattene kan være falske, dvs. kunstig satt førpris. Det er nok av varer som har en høy pris som ingen selger varen for, altså en falsk førpris. Dette er ikke lenger tillatt i annonser, men groupon som multinasjonalt selskap overser dette.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...