Gå til innhold

Kjøpe: Dell XPS 730x (eller) Alienware Aurora ALX

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en person som ikke har så veldig mye kunnskap når det gjelder data, derfor tenkte jeg at dette må være det beste stedet å henvise seg selv til når det gjelder slike ting:)

Spørsmålet mitt er enkelt, hvem av disse to datamaskinene burde jeg kjøpe? Rett og slett hva gir meg mest for pengene:)

Alienware Aurora ALX eller XPS 730X.

Kan også nevne det at den jeg velger skal brukes mye til filmredigering samt spilling/gaming.

Takk til alle some tar seg tid til å svare!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alienware er dyrt, veldig dyrt!

Og den andre er vel en Dell??

Alienware kommer i fra dell det og, men er mest fokusert på utseende og spill. Hadde jeg vært deg, ville jeg ha valgt en selvbygd pc:D

Mye mer for pengene og du får velge komponenter selv. Nå som HD 6870 og HD 69xx kommer snart får du lite for pengene ved å gå for en Dell og alienware maskin.

Lenke til kommentar

Du får bygget en stasjonær pc for 15.000 og fortsatt ha en bedre pc enn en alienware til 23.000 kroner.

Skal sette opp ett oppsett når jeg kommer hjem fra skolen + noen guider for hvordan det er å bygge en pc. Det er slettes ikke vanskelig. Bare å følge instruksjoner i forskjellige hefter som følger med komponenter.

Lenke til kommentar

Er klar over dette, og ikke for å virke sær, men har lenge hatt lyst på en av de datamaskinene. Har siklet lenge etter xps 730x, men alienware stiller ganske sterkt også. Ja, det sies mye rart om Dell, men de er tross alt en de største gaming-pc-byggerene i verden:)

Ville bare vite hvem av dem er best, begge stiller ganske sterkt, men en av dem må være bedre enn den andre???

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Det spiller vel ingen stor rolle om alienware bygger den eller om du bygger den. Du får kjøpt kabinett av alienware på ebay, og du får kjøpt hardware på nettet. Enkelt å greit: Kjøp alienware kabinett og bygg PC'en selv, slik vil du spare masse penger. Unødvendig og bortkastet å kaste vekk 5,000 kr +

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fyren får vel bruke sine egne penger sånn som han vil, dere har foreslått selvbygg, han var klar over muligheten og sa nei. LET IT GO.

Til TS: Jeg ville gått for den Alienware uten tvil, XPS maskina er utdatert og er før tiden Alienware ble Dell's extreme gamere.

Det eneste jeg ville gjort på Alienware er og byttet skjermkort til GTX480 eller 2x5870. Har du litt penger til overs så velger du SSD harddisken for enda høyere respons på datamaskinen. Se også over at du ikke får med noe unødvendig software o.l.

Lenke til kommentar

Må støtte anbefaling av Alienware maskinen fremfor XPS'en.

Ja, det er gøy å bygge sin egen maskin, men det er ikke for alle. At alle kan klare det er greit, men det er tiltak med alienware systemene med å bestille kabinett på ebay, montere vannkjøling, kabel-skjuling osv. Alt bare for å spare 5 tusen kroner? Hah! er også veldig kjekt med alienware supporten de gir med kjøp av de maskinene. Det får man ihvertfall ikke ved kjøp av deler fra ebay og nettbutikker.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar, setter stor pris på dette. Tenkte selv at Alienware måtte være det beste kjøpet i dette tilfellet, og den er utstyrt med 2x5870, så det er godt å høre. Det er akkurat slik "branick" også nevner over, jeg har ikke mye data(komponent)kunnskaper, så i mitt tilfelle ville det beste vært å kjøpe noe som er ferdigbygd og med garanti.

Her har dere spesifikasjoner på hver av datamaskinene, tenker meg at dette gjør det enklere for dere, skulle nevnt dette med en gang, beklager min feil. Prisen er nevnt også.

Xps730x:

Intel CoreTM i7-965 Extreme Edition 3.2GHz

Intel® X58 Chipset

6GB DDR3 1066MHz

Hard Drive 750GB SATA II

16X DVD +/-RW Drive5, 6X Blu-rayTM Combo Drive6, 6X Blu-rayTM Disc Writer7

GeForce® GXT280 2.3GB PhysX

7.1 channel High Definition Audio

EPA compliant 80+ 1KW power supply on all configurations

Windows 7 32-bit

Hybrid H2Ceramic Cooling System

Skjerm som er inkludert:

"Samsung Syncmaster 2233RZ 22" 3D 120Hz"

Headset inkludert:

Sound Blaster Arena Surround USB Gaming Headset

3Dmark06 Test med høyeste oppløsning og grafikk.

(19213 Poeng)

SM2.0 Score: 7783

HDR/SM3.0 Score: 8148

CPU Score: 6407

PRIS: 19500 kroner (XPS+utstyr)

Alienware Aurora alx:

Intel i7 920 Quad CPU

Integrert 10/100/1000 Mbps Ethernet NIC (standard)

Intern HD 7.1-lyd

9Gb RAM

1x 1TB hdd

Dobbelt 1 GB GDDR5 ATI RadoenTM HD 5870 – ATI CrossFire XTM & DirectX® 11-kompatibelt.

Bluray leser & DVD/cd brenner

Skjerm:

20" LCD Dell skjerm Dell 2005FPW

Høytalere:

5.1 surround Dell PC høytalere(Dell MMS 5650)

PRIS: 18000 kroner (alienware+utstyr)

Håper dette hjelper for å få et "punktum" i denne saken:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Går utifra at det er denne du mener:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24597000

Tviler på at den kostet 30 000 for 8 måneder siden, ville bedd om kvitteringen på den iallefall.

Vist gaming er hovedfokuset ditt er Alienware'n et langt bedre valg pga langt bedre grafikkløsning.

Dellen har bedre cpu, men det slår lite ut i spill.

Uansett kjøp, be om kvittering o.l. . Kommer ikke langt med garantier og reklamasjoner osv vist ikke.

Lenke til kommentar

Går utifra at det er denne du mener:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=24597000

Tviler på at den kostet 30 000 for 8 måneder siden, ville bedd om kvitteringen på den iallefall.

Vist gaming er hovedfokuset ditt er Alienware'n et langt bedre valg pga langt bedre grafikkløsning.

Dellen har bedre cpu, men det slår lite ut i spill.

Uansett kjøp, be om kvittering o.l. . Kommer ikke langt med garantier og reklamasjoner osv vist ikke.

Haha, den koster jo 22.995,- per dags dato på elkjøp :p kosta 30 for 8 mnd siden?

Lenke til kommentar

Ja det stemmer, det er akkurat den pc'en det er snakk om, begge ligger på finn. Synes også at 30 tusen hørtes helt ekstremt ut, selv for å være 8 mnd. gammel.

"Branick" kan du sende meg link til pc'en på elkjøp? Hvis den koster 22 tusen ny, så kjøper jeg heller en splitter ny, da er hundre prosent sikker på garanti osv.

Takk til alle!!! God helg videre:)

Lenke til kommentar

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/AWALX4834NO/alienware-aurora-alx

Men anbefaller den på ingen måte da du kan få en bedre pc til rundt

14 000 kr. Kjøp 2x HD 6870 eller vent til HD 6970 kommer ut. Kombinert med en core i7 950 prossesor vil dette være minst like godt.

Satte opp en liste i prisguide som har en bedre prossesor, like gode skjermkort (HD 6870 yter sinnsykt bra i crossfire) og 2TB lagringsplass. Kjøper du windows 7 utemom så vil prisen lande på rundt 14 000kr viss du kjøper alt fra en nettbutikk. Denne pcen bruker en tredjeparts vannkjøler til prossesor nesten lik den Alienware bruker. Garanti medfølger selvfølgelig på alle delene. Og dette er bare kvaltitsprodukter. Kabinett kan selvfølgelig velges etter eget ønske. Gikk for et stilrent og stille kabinett, men det er bare min mening.

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

Alienware maskinen virker som det beste valget av de to, MEN, om du ønsker å spare 5000kr og fortsatt ha garanti o.l hos et nettsted, kjøp en komplett.no pc. Her får du mye mer pc for pengene. Om du ikke ønsker dette, så er Alienware pc'en absolutt en bra maskin :thumbup:

Link

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...