Gå til innhold

hvordan lage game bot i visual c++ 2010?

Anbefalte innlegg

hei, jeg sitter og tester ut Visual studio 2010.

jeg har planer om jeg lære meg hvordan man lager en simpel bot mot et spill, og med dette er har jeg valgt darkorbit eller runescape. ja jeg vet det er boter ute til disse spillene alt. men vil veldig gjerne vite åssen dem blir laget.

jeg har laget design, så det eneste som nå mangler er kodene. hva skal jeg gjøre her? er det noen her som har en side jeg kan ta beskrivelse ut av, eller som vil ta seg til til og forklare det her, ville jeg satt pris på dette =)

Mvh Deragon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel litt forskjellig fra spill til spill hvordan de fungerer, men på de fleste spill må du vel lese kommunikasjonen som går mellom klienten og serveren, og så modifisere denne til å sende "kommandoer" som gjør at serveren gjør ting som normalt ikke er tillatt.

Så du bør altså kunne avskjære kommunikasjonsprotokoller, dekryptere de hvis de er kryptert, og så spoofe klienten din sine kommandoer inn i den samme kommunikasjonsstrømmen for å få til noe.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

jeg har planer om jeg lære meg hvordan man lager en simpel bot mot et spill, og med dette er har jeg valgt darkorbit eller runescape. ja jeg vet det er boter ute til disse spillene alt. men vil veldig gjerne vite åssen dem blir laget.

jeg har laget design, så det eneste som nå mangler er kodene. hva skal jeg gjøre her? er det noen her som har en side jeg kan ta beskrivelse ut av, eller som vil ta seg til til og forklare det her, ville jeg satt pris på dette =)

Mvh Deragon

Kan du C++ fra før? Hva svaret er nei, kan du legge dette på hylla i noen år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mvh Deragon

Kan du C++ fra før? Hva svaret er nei, kan du legge dette på hylla i noen år.

jeg ba ikke om noe frekt svar, da er det like greit og holde seg unna og svare. nei skal ikke legge noenting på hylla. jeg har et ønske om og lære meg c++ med tiden, og spørr derfor for og få info om ting.

og kan ingen her gi meg det, er det altids bøker, eller andre sider man kan lese seg frem til dette på.

Lenke til kommentar

jeg ba ikke om noe frekt svar, da er det like greit og holde seg unna og svare. nei skal ikke legge noenting på hylla. jeg har et ønske om og lære meg c++ med tiden, og spørr derfor for og få info om ting.

og kan ingen her gi meg det, er det altids bøker, eller andre sider man kan lese seg frem til dette på.

Jeg var vel ikke frekk. Det du bør lese om er en algoritme som heter A*, generell path-finding og genetiske algoritmer. Det finnes masse bøker om generell AI som du kan finne i bokhandleren (kanskje?) eller på Amazon.com.

Jeg vet ikke hvordan boter implementeres i spillene du snakker om, ettersom dette varierer fra spill til spill (og jeg har aldri vært borti noen av disse)

Ettersom du var svært hårsår på om du kan C++, så får jeg bare gå utifra at du kan dette fra før.

Lenke til kommentar

Jeg var vel ikke frekk. Det du bør lese om er en algoritme som heter A*, generell path-finding og genetiske algoritmer. Det finnes masse bøker om generell AI som du kan finne i bokhandleren (kanskje?) eller på Amazon.com.

Jeg vet ikke hvordan boter implementeres i spillene du snakker om, ettersom dette varierer fra spill til spill (og jeg har aldri vært borti noen av disse)

Ettersom du var svært hårsår på om du kan C++, så får jeg bare gå utifra at du kan dette fra før.

nei kan ikke mye til c++, det vil jeg ikke si, men er som jeg sa, har stort ønske om og lære dette ^^ skal ta en titt på det du sa jeg, så takker jeg for hjelpen din ^^

Lenke til kommentar

Men konsentrer deg om C++ først og fremst, det er mer enn nok å lære seg. Du kan godt starte bot-en din som et sideprosjekt, men jeg tror du fort vil møte motgang. Men for all del, du vet best hvordan du lærer ting.

trur jeg heller skal høre på deg, du har nok litt mere erfaring i c++ en meg, hehe...

asså, kan fortelle kort om darkorbit da. det som er der, er at man skal kunne plukke bokser, og at man skal kunne sitte i chatten som er i spillet på denne boten, skal også kunne skyte npc, asså aliens som er i rommet, dette er et 2d spill, som egentlig ikke er så avansert.. =)

men vet du om noen sider som har bra med info som gjør at jeg kan lære en del i c++ egentlig? har tittet på nett etter dette, men er ikke bare bare og finne =)

Lenke til kommentar

Foreslår at du prøver å lære deg språket FØR du begynner på et gigantprosjekt som en bot er. Det er ikke noe smått og enkelt. Og for å "hacke" et spill må du vite alt om koden spillet er laget i også.

Er masse gode bøker for å lære C++. Jeg fikk boka C++ Primer Plus (1200 sider) igår fra Amazon :)

C++ for Dummies er også fin, og tilgjengelig i mange bokhandlere i Norge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Foreslår at du prøver å lære deg språket FØR du begynner på et gigantprosjekt som en bot er. Det er ikke noe smått og enkelt. Og for å "hacke" et spill må du vite alt om koden spillet er laget i også.

Er masse gode bøker for å lære C++. Jeg fikk boka C++ Primer Plus (1200 sider) igår fra Amazon :)

C++ for Dummies er også fin, og tilgjengelig i mange bokhandlere i Norge.

når du eventuelt skjøper disse bøkene i norge, er dem da på norsk. eller vil dusi det er best og sette seg ned med den på engels. har ingen problemer med engelsk asså. er bare det at man lærer fortere da det er morsmål =)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke det er noen dum ide, bare det at det er lurt å lære å krabbe før du prøver å springe New York Marathon :thumbup:

Det er veldig lurt å ha et overhengende ønske om HVA du vil oppnå eller hva du kan gjøre mens du lærer, så blir det ikke så fort kjedelig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Her er den siste boka jeg kjøpte

http://www.amazon.com/Primer-Plus-5th-Stephen-Prata/dp/0672326973/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1289420281&sr=8-1

Alle de som anbefales under kan også trygt sjekkes ut. Trykk på "view inside" så kan du bla i boka i nettleseren for å se hva det går ut på. Den går ut fra at du ikke kan noenting om C eller C++ fra før, og 1200 sider burde holde for å prente inn hovedprinsippene og hvordan de skal brukes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Her er den siste boka jeg kjøpte

http://www.amazon.com/Primer-Plus-5th-Stephen-Prata/dp/0672326973/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1289420281&sr=8-1

Alle de som anbefales under kan også trygt sjekkes ut. Trykk på "view inside" så kan du bla i boka i nettleseren for å se hva det går ut på. Den går ut fra at du ikke kan noenting om C eller C++ fra før, og 1200 sider burde holde for å prente inn hovedprinsippene og hvordan de skal brukes.

det er sant ;) fant pdf av boken på nett nå, og den ser ut til og være oversiktlig og fin. så skal lese igjennom den, og se om jeg lærer noe ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...