Guffen Duck Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Noen som har peiling på hvor lang tid det tar å syncronisere et 7.2 TB Windows 2008 R2 Software raid? Raidet består av 5 stk WD 2TB Green disker. I5 med 4 GB ram Har du erfaring fra mindre raid så er det veldig fint også Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 aldri testet software raid på 2008 men om det er noenlunde som hardware raid ville jeg tippe 12-18timer, oppimot 48timer bruker du raidet samtidig og har usage prioritert. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Da jeg ikke har hatt et helt likt oppsett selv kan jeg bare tippe - men jeg vil si du bør nok beregne rundt et døgn eller så. Det varierer jo litt basert på hardwaren din, men det er ihvertfall i den størrelsesordenen. Sitt det på over natten til å begynne med. -Stigma Endret 27. oktober 2010 av Stigma Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Ser ikke noe progress bar på Win2008, så jeg vet ikke hvor langt det har kommet. Noen måte å få dette frem på? Lenke til kommentar
MetaBaron Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Grunnen til at jeg sluttet med raid5. Kjørte 4x750GB i Raid5, på en integrert Intel ICH9R-kontroller. Den hadde vel gått rundt et døgns tid på tidspunktet jeg tok screenshot. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) En grunn for at jeg bruker ekte hardware raid kontrollere WD green har ganske dårlig skrivhastighet, så det hjelper ikkje på rebuild time det heller Snart kommer det vel noen med en kommentar som: Bruk ZFS, kjøp billige dritkontrollere og kjør på med opensolaris og ZFS Endret 28. oktober 2010 av Nizzen Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Nåja - jeg er faktisk ganske positiv til software RAID5. Jada, det er hakket tregere - og mye tregere for rebuilds - men hvor ofte gjør man egentlig sånt? ikke veldig ofte. Software RAID5 gir også langt mer fleksibilitet i forhold til at du kan kombinere ørten gamle disker av forskjellige typer tilkobling osv. og selvfølgelig er det lang billigere - spesiellt om du skal ha mange disker siden kontrollerkort med mer enn 4 porter som støtter RAID5 er normalt meget dyre. Det er litt smak og behag selvfølgelig, og opp til hva størrelse RAID du faktisk trenger og til hviket bruk - men software har faktisk noen fordeler det også. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå