Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Frekvensteller / IC

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er holder på med et lite prosjekt og i den forbindelse trenger jeg litt "elektronikk" assistanse .

Det hele går ut på å måle et væskeforbruk , der jeg bruker en flowsensor som gir meg pulser til en frekvensteller .

Problemstillingen er at en del av væsken går i retur , dvs at ikke alt blir forbrukt , til "returen" bruker jeg også en flowsensor og en frekvensteller tilsvarende d.o

Så , for å kunne lese av faktisk forbruk må jeg trekke fra resultatet til returen .

Til eksempel:

Forbruk viser 35 pulser , returen viser 15 , da vet jeg faktisk forbruk er 20 .

I tilegg har jeg regnet og målt med litermål og stoppeklokke for å finne ut væskeforbruk i Liter/time som gir meg en faktor på 0.930

Så visst jeg ganger dette med faktoren får jeg antall liter pr.time .

Så kommer spørsmålet mitt ? Finnes det ikke en IC krets eller en annen form for elektronikk , som kan hjelpe meg med utregningen , som leser begge pulssensorene og trekker den ene fra den andre og i tilegg kan scalere utgangen , slik at jeg kan lese av Liter/time på et instrument.

Frekvenstelleren min leser pulser fra 20-9999 Hz , og har 12Vdc driftspenning , flowsensoren har samme driftspenning og har et utsignal som kalles non-isolated .

Hilsen Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...