Gå til innhold

Alkohol og trening.

Anbefalte innlegg

Hallais, jeg er en gutt på 19 som lurer litt på følgende.

Jeg er ikke ofte på fylla i det hele tatt. Nærmere "en sjelden gang iblant".

Jeg liker å drikke litt alkohol. Gjerne ett par pils, men noen ganger opp te 6 eller kanskje noen fler (men det er sjeldent).

Jeg drikker ikke så mye ren sprit som er blanda med brus o.l 35-50% o.s.v Blir maks 2 glass.

Også liker jeg å sippe litt på baileys :)

Jeg lurte på følgende. Hvor farlig er det for meg og drikke slik? Mange sier at det er bra og få drept de "sløve hjernecellene", mens jeg har lest på nettet for litt siden at "alkohol" ødelegger muskelmassen.. Da skjønner jeg ikke helt.. Når jeg leste på den nettsiden stod det bare "alkohol" Og ikke hvor mye, o.s.v, de må jo ha referert til store mengder.

Jeg dreiv med kondisjontrening + Treningssenter før.. Det er ca nøyaktig 1 år siden, etter det har jeg bare hatt minimalt med anstrengelser ettersom jeg fikk lærlingplass på Jotun. Da jeg trente (si litt før jeg fikk lærlingplassen), var jeg i god form, elskte å løpe og løfte litt på benken og presse beina med vekter og løfting o.s.v..

Jeg er sikker på at om jeg begynner nå, så er det som en kompis til faren min sa at, siden du har vært godt trent så tar du deg fort inn igjen, spesiellt jogging.

Så her er nok ett spørsmål, vil jeg ødelegge meg selv med "alkohol"? Jeg vil lissom kunne være godt trent men likevel ta ett par pils og ha det bra. Det er jo mange treningsidoler jeg har hatt som er lokale som ser bra ut og er sterke og er i bra form som også kan ta seg ett glass eller to og bli brisen og ikke ta noe skade av det..

Takk på forhånd =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er ikke jeg i faresonen i det hele tatt :)

Jeg blir ikke engang "dehydrert" når jeg våkner opp i senga (nå drekker jeg sikkert ikke like mye som er litt av saken i artikkelen)

Men da er det bare å ta livet chill og trene og kose seg videre i mitt tempo =) jeg har funnet en fin balanse, tren godt ikke drikk for mye og vær fornøyd, og det syntes jeg er bra :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...