Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg er så ensom. Har ikke en eneste venn. Dagene går til å stå opp å dra på jobb, så dra hjem å sitte inne alene på rommet mitt resten av kvelden. Er ensom på jobb og. Snakker ikke med mange der. Jobber på et lager, men føler meg utenfor. De andre tuller og ler, mens jeg bare gjør jobben min for å dra hjem igjen. Føler meg så usynlig. Er nesten så jeg ikke orker stå opp mer. Bor hjemme med foreldre og søsken. Men prøver å unngå de, for krangler bare hele tiden med de. Derfor sitter jeg på rommet mitt. Det er ikke en eneste person jeg er glad i, og ikke en eneste person som er glad i meg. Jeg føler ikke det er noe poeng med et slikt liv. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 På hvilken måte prøver du å bryte ut av dette, fremstå som blid og en kul fyr å henge med? Selv om man ikke er lykkelig og fornøyd, så kan man alltid velge en annen holdning og vise litt endringsvilje. Da hjelper det ikke å leve i skjul, og ellers holde kjeft når du først treffer på andre mennesker. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Så prøv å ta kontakt med noen på jobben elns da! Går nok bra Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1223246 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 På hvilken måte prøver du å bryte ut av dette, fremstå som blid og en kul fyr å henge med? Selv om man ikke er lykkelig og fornøyd, så kan man alltid velge en annen holdning og vise litt endringsvilje. Da hjelper det ikke å leve i skjul, og ellers holde kjeft når du først treffer på andre mennesker. Ja, så enkelt er det nok. Lenke til kommentar
Gjest ukjenta Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Meld deg inn i Røde Kors. Bli en besøksvenn for andre ensomme. Når du snur på flisa merker du at du ikler deg en bra rolle hvor du plutselig er den som andre savner. Ellers følg rådene de andre gir: meld deg selv inn. oppsøk andre og vis at du er til. det er utelukkende din jobb. så er det deres jobb å ta imot deg! dette går nok bra. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 På hvilken måte prøver du å bryte ut av dette, fremstå som blid og en kul fyr å henge med? Selv om man ikke er lykkelig og fornøyd, så kan man alltid velge en annen holdning og vise litt endringsvilje. Da hjelper det ikke å leve i skjul, og ellers holde kjeft når du først treffer på andre mennesker. Ja, så enkelt er det nok. For noen er det faktisk det, og det er samtidig den eneste løsningen. Jeg har vært der selv. Lenke til kommentar
NoxRy Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Meld deg inn i Røde Kors. Bli en besøksvenn for andre ensomme. Når du snur på flisa merker du at du ikler deg en bra rolle hvor du plutselig er den som andre savner. Ellers følg rådene de andre gir: meld deg selv inn. oppsøk andre og vis at du er til. det er utelukkende din jobb. så er det deres jobb å ta imot deg! dette går nok bra. Hvordan blir man dette? Jeg er også en ensom kar, som sitter mye hjemme for meg selv. Men jeg har funnet ut at man må presse seg selv til å gå ut å være sosial når det er mulig. Selv om det kanskje ikke er så enkelt, når man ikke har noen til å dra deg litt med! Det gjelder å være beinhard mot seg selv, og si at man SKAL ut å forbedre dette livet! Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) . Endret 23. februar 2012 av Diskutert Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Meld deg inn i Røde Kors. Bli en besøksvenn for andre ensomme. Når du snur på flisa merker du at du ikler deg en bra rolle hvor du plutselig er den som andre savner. Ellers følg rådene de andre gir: meld deg selv inn. oppsøk andre og vis at du er til. det er utelukkende din jobb. så er det deres jobb å ta imot deg! dette går nok bra. Hvordan blir man dette? Selv om det kanskje ikke er så enkelt, når man ikke har noen til å dra deg litt med! Det gjelder å være beinhard mot seg selv, og si at man SKAL ut å forbedre dette livet! Ja, for da fremstår man jo veldig naturlig? Jeg SKAL FÅ VENNER ! Dessuten er det vel sånn at veldig få får nye venner i voksen alder? Kanskje som student, men ellers? Tror ikke noe på det - ikke i Norge. Lenke til kommentar
NoxRy Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Meld deg inn i Røde Kors. Bli en besøksvenn for andre ensomme. Når du snur på flisa merker du at du ikler deg en bra rolle hvor du plutselig er den som andre savner. Ellers følg rådene de andre gir: meld deg selv inn. oppsøk andre og vis at du er til. det er utelukkende din jobb. så er det deres jobb å ta imot deg! dette går nok bra. Hvordan blir man dette? Selv om det kanskje ikke er så enkelt, når man ikke har noen til å dra deg litt med! Det gjelder å være beinhard mot seg selv, og si at man SKAL ut å forbedre dette livet! Ja, for da fremstår man jo veldig naturlig? Jeg SKAL FÅ VENNER ! Dessuten er det vel sånn at veldig få får nye venner i voksen alder? Kanskje som student, men ellers? Tror ikke noe på det - ikke i Norge. Nå tok jo ikke du med den delen, hvor jeg sier at man må presse seg selv til å gå ut å være sosial. Noe sted må man jo begynne. Trenger jo ikke og gå å snakke med alt og alle, om det var det du mente virket unaturlig? Endret 28. oktober 2010 av NoxRy Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dessuten er det vel sånn at veldig få får nye venner i voksen alder? Kanskje som student, men ellers? Tror ikke noe på det - ikke i Norge. Håper og tror at du tar feil her. selvfølgelig kan man få nye venner gjennom hele livet ! Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dessuten er det vel sånn at veldig få får nye venner i voksen alder? Kanskje som student, men ellers? Tror ikke noe på det - ikke i Norge. Håper og tror at du tar feil her. selvfølgelig kan man få nye venner gjennom hele livet ! Sikkert , men det er ikke noe du går ut og bare gjør. Det er ikke som å manne seg opp for å jogge i regnværet. Det er ikke gjort i en fei. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Jeg skal forsøke å presse meg selv til å bli litt mer sosial. Prøve å utvide vennekretsen litt. Studietiden skal liksom være de beste årene i livet i følge flere, men jeg har til nå kastet bort store deler av det sosiale ved det å være student. Jeg har ikke deltatt på en dritt og har ikke hatt noe kontakt med medstudenter i over to år. Vil det være rart at jeg da plutselig begynner å dukke opp på studentarrangementer? Vil det fungere eller vil jeg bare bli fryst ut siden jeg i utgangspunktet er en "outsider"? EDIT: Beklager at jeg låner tråden. Endret 28. oktober 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg tror ikke at noen vil reagere negativt på det. Folk flest er hyggelige mennesker som gjerne får en ny bekjent. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg skal forsøke å presse meg selv til å bli litt mer sosial. Prøve å utvide vennekretsen litt. Studietiden skal liksom være de beste årene i livet i følge flere, men jeg har til nå kastet bort store deler av det sosiale ved det å være student. Jeg har ikke deltatt på en dritt og har ikke hatt noe kontakt med medstudenter i over to år. Vil det være rart at jeg da plutselig begynner å dukke opp på studentarrangementer? Vil det fungere eller vil jeg bare bli fryst ut siden jeg i utgangspunktet er en "outsider"? EDIT: Beklager at jeg låner tråden. Minner om meg selv da jeg gikk på Blindern. Nå ble jeg jo meget godt kjent med et par stykker likevel, men ikke på min studieretning. Det virket som om alle kjente noen fra dag en. Alle hadde en eller annen alliert eller gjeng bortsett fra meg. Helt utrolig at det går an. Lenke til kommentar
Hudrin Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 kom til og tenke på en ting, ta en tur om dagen på et treningsstudio, etter ei stund så begynner liksom folk og hilse og si hei og vil prate om ting å tang uansett ser det ut til, og aller helst når du bare vil trene og stå på! hehe.. Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 hør på alle disse tipsene. Og ikke tro at foreldra dine ikke er glad i deg for det første. vet dette er enklere sagt enn gjort, men ikke grav deg selv ned i et høl sånn som du gjør nå. Jo dypere hull jo verre er det å komme opp igjen. Gjør sånn som du gjør nå. Søk etter kontakt, du må vel ha hatt et bra forhold med familien en eller annen gang i livet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå