Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Amentio skifter på priser på dagen?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nylig bestilt en del produkter fra Amentio, en SSD-disk (intel 80 gb), en ny cpu kjøler, og en dvd-brenner... Problemet her ligger i prisen på SSD-disken, dagen jeg bestilte den lå den på ca 1500 kr og noe, men da Amentio har nå brukt over 12 dager på å få sendt dette her (skal hente det i en lokal butikk) har de i mellomtiden hatt et lagersalg. I dette lagersalget var det satt ned på pris på akkurat den SSD disken jeg skulle ha. Denne var nå priset til kr 1308, (i skrivende stund er det fortsatt det som kommer opp at den koster hos Amentio i prisguiden). Så jeg sendte en mail til Amentio og spurte om jeg kunne få mellomlegget tilbake, siden jeg i teorien bare kunne slette bestillingen og legge den inn pånytt med denne nye prisen. Det viser seg at det var akkurat det jeg skulle ha gjort umiddelbart, fordi eposten jeg fikk idag var at prisen på denne hadde steget igjen siden jeg sendte mailen. Nå var den altså dyrere enn det jeg betalte...

Og når jeg ser på siden til amentio står det på disken (førpris 1695 eller noe), er dette lov? Kan Amentio ha et tilbud en dag, sette førprisen til hva de vil, og sette den opp igjen dagen etter, og fortsatt ha den samme før prisen?

Litt ranting her, men håper poenget mitt kommer fram. Nå skal det sies at mellomlegget var på ca 150 kr eller noe, som i og for seg ikke er mye eller viktig, men det var ganske plagsomt at på grunn av tiden det tok for kundeservice å svare, så var prisen på disken gått opp. Føler meg litt lurt igrunn, og føler dette er litt en prinsippsak nå.

MVH Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ærlig talt ikke detaljene i lovene rundt dette - men det er så utrolig lite kontroll og disiplin rundt hva butikker sitter som "førpriser" og sånt at du kan ikke stole på dem en tøddel. Dette høres særdeles gråsone ut i beste fall.

Men, når det gjelder å gi deg den lavere prisen etter du har bestillt og sånt så er de jo ikke pålagt til sånt. Du har rett i at du burde egentlig bare lagt inn ny ordre ASAP. De fleste butikker vil jo normalt føye seg i lsike tilfeller, men gjør du det selv så er det ihvertfall ingenting som kan gå galt *shrug*.

Vedrørende SSDen så ville jeg om jeg var deg tatt en titt på Crucial sin C300 i stedet. Den er gjevnt over regnet som bedre enn Intel varianten nå og er betydelig raskere. 64GB varianten er dessuten også billigere om du ikke savner de ekstra 16GB (koster ca en tusenlapp).

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Bøtene som gis for og trikse med før priser de få gangene de gis er såpass små at de tjener mer på "jukse" litt enn det svir betale.

akkurat amentio fører fra ørten levrandører, så om de har en levrandør til 1300kr som ikke har varen på lager mens en til 1500kr har varen vil de ofte velge den til 1500kr.

så for og tyne ut noen ekstra kroner la deg vente en uke på varen fra den billigere likevel :)

Lenke til kommentar

Jeg stoler ALDRI på førpriser uansett hvem det er og spesielt ikke webmercs. Tar bare noen få minutter å sjekke det opp. Og nei, i teorien kan de ikke bare "dikte" opp en førpris men vi lever i Norge og her vet du vel hvordan lovbrytere blir behandlet? Det værste som kan skje er vel at de kan få et brev fra en eller annen sint brevskriver i et eller annet råd om at sånt må de slutte med umiddelbart hvis ikke får de enda et brev.

Lenke til kommentar

k5 har med en adapter til 3.5" brønn. Så løp og kjøp til kr 1399,-

Prisene til Amentio går opp og ned hele tiden, avhengig av hvilken leverandør som skaffer varen billigst.

Det er det bare å utnytte til sin fordel.

Jeg er godt fornøyd med Amentio, både på levering og reklamasjoner. Og kjempefint å kunne hente på en datakjedebutikk uten å betale porto. Beklager reklamen, dette var off topic :roll:

Dokumentasjon: http://www.intel.com/cd/channel/reseller/asmo-na/eng/products/nand/feature/index.htm

Lenke til kommentar

La inn en bestilling, denne gangen sjekket jeg over alle varene, og var sikker på at de enten hadde de, eller hadde på lager. Den orginale bestillingen min har nemlig blitt utsatt nok en gang, til uti November en gang...

Får håpe at det er både kroner og tid spart denne gangen.

Lenke til kommentar

Det finnes bare 2 forskjellige versjoner av X25-M: gen1 og gen2. Hvis det faktisk er noen forksjell mellom de to (at det ikke bare er kommet dobel opp inn i datasystemet) så er det i så fall eneste forskjellen jeg kan komme på som en mulighet. Det står desverre ingenting om gen1/gen2 på noen av dem så langt jeg kan se.

EDIT: Ser titus har kommet med info om at den billigste har med brønnadapter. Den er sikkert billigst pga. den er tatt inn på et senere parti som et separat produkt.

Ville dog uansett undersøkt at dette ikke er gen1 modeller. Og egentlig (som nevt i min første post her) ville jeg heller sett på en C300 fremfor disse - men hver til sitt ;) Intel kan ihvertfall by på noen andre størrelser enn Intel kan.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Amentio hadde ikke eget lager, vet ikke åssen det er nå som de ble sammen med datakjeden. Uansett så velger de alltid billigste leverandør og prissetter deretter. Ikke forbudt å variere prisen ofte. Så den prisen du har når du bestiller er noe du aksepterer. Førpriser derimot er det regler for, og de skal selvsagt være reele når det reklameres med i et tilbud. Førprisen skal ha vært en minimumsperiode.

Men det er klart, når de bruker så lang tid på å sende ut, og prisen går såpass ned, kunne de hatt litt mer goodwill. Du kunne som du sa slettet og opprett ny ordre. Men de gjør jo ikke noe ulovlig sånn sett ovenfor deg.

Ofte jeg bestiller og rett etter har prisen gått ned. Men så fort de er i plukkliste så er det noe man må leve med. Man velger om man ønsker å bestille eller ei til oppgitt pris når man har lagt den i handlekurven.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo fortelle at Intel gen 2 80 gb har sunket i pris i hele verden, så dette er ikkje et tilbud, men en faktisk prisjustering av intel. Intel gen 3 kommer jo også snart :thumbup:

Tenkte jeg ville bare nevne det....

Edit:

http://www.prisjakt....t.php?pu=459908

Prisendring +253,-

Jaja, dette endrer ikkje synet mitt på Amentio akkurat... Svindel og lureri kalles dette. :thumbdown:

Bra jobba laugh.gif

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Bruker dem fordi jeg kan gå til lokalbutikken å hente varen min. De er nesten konkurranse dyktige med alle de andre kjente nettbutikkene og når du kan slå av ca 100kr blir de ihvertfall billigere/på lik linje. Er grei kundeservice også faktisk, hadde bestilt et Fractal Design R2 Refine Titanium til en verdi av 699,-. De bestilte feil så jeg fikk Black Pearl (kostet vell 899 den gang da :p) den for 649,-.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Update:

etter jeg la inn ny bestilling sa jeg at jeg ville heve kjøpet på de andre varene, men de pengene er enda ikke kommet tilbake til meg, føler at Amentio er en gjeng amatører som ikke klarer noen ting, og jeg kommer til å avbestille den andre ordren i tillegg. Lurer på hvor lenge jeg må vente før jeg får penger tilbake av dem...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...