Sindrato Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jenter begynner å ta mer og mer over på skolen, ikke minst i realfagene. Om litt må vi kanskje alle bite i det "sure" eplet. Jeg for min del gjør det også over gjennomsnittet på skolen, hvorav realfag er min ting. Norsk og sånt er ikke heelt det samme. Jeg bryr meg ikke noe særlig fra eller til om en jente har høyere utdanning enn meg, jeg liker litt intelligente jenter. Det viktigste er den sosiale intelligens! Anywho.. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Utdanningsnivå har ikke nødvendigvis sammenheng med intelligens -er det det du lurer på? Det tyder bare en har papirer på noe av det man kan-ingenting som tilsier at en marinebiolog nødvendigvis ikke er i stand til å bli lege. Edit:men nå er viss ikke jeg den du ønsker svar fra-sorry Endret 28. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 I et forhold er det viktigere for min del å være på bølgelengde og å kunne snakke sammen enn å ha likt intelligensnivå. Og om jenta er like smart/smartere enn meg, så er det null problem så lenge hun ikke hoverer og snakker nedlatende til meg av den grunn (det gjelder selvsagt motsatt også). Når det er sagt, så er jenter som er helt "tomme" for andre tanker enn sminke, mote, festing og lignende ganske turnoff. Utdanningsnivå har ikke noe å si. Nå er jeg student enda, men jeg tror (håper) at jeg takler en jente som tjener mer enn meg, dersom utdanning/karakterer skulle tilsi at hun burde det, selv om jeg føler det er gutten/mannen sitt "ansvar" å tjene penger til familien... 2 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Motsatt her, elsker å lære bort ting, men da er vel kunnskapsnivået det samme hos egge parter. EDIT: Har eentlig aldri funet noen på samme kunnskaps nivå, og å lete eter noen med det, er nok litt over vanskelig. Hvis jeg forstår deg riktig, så tror jeg det er vanskeligere for deg å finne noen som vil ha deg. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Motsatt her, elsker å lære bort ting, men da er vel kunnskapsnivået det samme hos egge parter. EDIT: Har eentlig aldri funet noen på samme kunnskaps nivå, og å lete eter noen med det, er nok litt over vanskelig. Hvis jeg forstår deg riktig, så tror jeg det er vanskeligere for deg å finne noen som vil ha deg. Tror kanskje vedkommende vil finne ut dette med tid å stunder Til vedkommende:er tid å stunder noe du har masse av? Ps:Viss noen har lært seg å sminke seg -har denne personen en kunnskap. Leter du etter en person som har akkurat den samme kunnskapen som deg så er det deg selv du leter etter- og du finnes kun i et eksemplar. Endret 28. oktober 2010 av Sarah78 Lenke til kommentar
Gjest jente21 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Utdanningsnivå har ikke nødvendigvis sammenheng med intelligens -er det det du lurer på? Jeg vet at det ikke har noen sammenheng. Det er mange gutter som gjør det bra på skolen (universitetet). Jeg bare lurer på hva de tenker - om det er viktig for noen dem å finne en jente som er like sterke som dem selv. Jeg vil ikke si så mye personlig om hvorfor jeg lurer; Norge er et lite land. Bortsett fra mine personlige grunner, så er det interessant å se om den såkalte likestillingen har gjort innvirkning på folk. Vil gutter ha en sterk dame, eller vil de heller være den som beskytter? Jeg har lyst til å bli passet på, men jeg føler samfunnet forventer at man skal ha høye mål og gjøre karriere. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Utdanningsnivå har ikke nødvendigvis sammenheng med intelligens -er det det du lurer på? Jeg vet at det ikke har noen sammenheng. Det er mange gutter som gjør det bra på skolen (universitetet). Jeg bare lurer på hva de tenker - om det er viktig for noen dem å finne en jente som er like sterke som dem selv. Jeg vil ikke si så mye personlig om hvorfor jeg lurer; Norge er et lite land. Bortsett fra mine personlige grunner, så er det interessant å se om den såkalte likestillingen har gjort innvirkning på folk. Vil gutter ha en sterk dame, eller vil de heller være den som beskytter? Jeg har lyst til å bli passet på, men jeg føler samfunnet forventer at man skal ha høye mål og gjøre karriere. Så diskusjonen går ut på hva gjennomsnittet av gutter i 20 årene er påvirket til å mene? Etter en stund uansett likestilling så finner vel alle ut at vi(menn og kvinner)er forskjellige. Jada alle mennesker er forskjellige,men noen forskjeller ligger til grunn. Feks at de fleste kvinner ønsker en som kan ta vare på dem-det er ikke dermed sagt at hun ikke kan ha en høyere stilling-det kan også være denne fysiske delen med å passe på oss som gir oss en trygghet. Eller er jeg helt på viddene nå?? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Så lenge begge parter utnytter sitt potensialet er det greit for min del. Men tror ikke jeg kunne vært sammen med noen som ikke ville noe med livet sitt, eventuelt ville men ikke gjorde noe med det. Ikke alle har like bra utgangspunkt til å gjøre det bra på skolen, jeg synes ikke det gjør dem mindre intelligente. Du kan være en dundrande god arbeider med middels/lave karakterer. Noen kan jobbe med oppgaver i en time å få toppkarakter, mens andre sliter med samme oppgave i flere timer men klarer likevel ikke like bra resultat. Sånn er det bare. Endret 28. oktober 2010 av Neppe 2 Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Motsatt her, elsker å lære bort ting, men da er vel kunnskapsnivået det samme hos egge parter. EDIT: Har egentlig aldri funet noen på samme kunnskaps nivå, og å lete eter noen med det, er nok litt over vanskelig. Hvis jeg forstår deg riktig, så tror jeg det er vanskeligere for deg å finne noen som vil ha deg. Nei du misforstod Lenke til kommentar
Laugh Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Jeg er en jente som fester, shopper og prater mye om sminke. Men for å si det slik, jeg tar medisinutdanning og om min fremtidige mann ikke takler at jeg tjener mer enn han/har høyere utdanning, done screwing him. Synes menn bør bli flinkere til å takle sterke og ressursrike kvinner. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Så lenge hun ikke tror seg, og skal begynne å lære meg alt hun kan, og tror jeg ikke kan driter jeg i det. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Jeg er en jente som fester, shopper og prater mye om sminke. Men for å si det slik, jeg tar medisinutdanning og om min fremtidige mann ikke takler at jeg tjener mer enn han/har høyere utdanning, done screwing him. Synes menn bør bli flinkere til å takle sterke og ressursrike kvinner. Det handler vel ikke om å "takle" noe som helst, det handler om at mange menn er skrudd sammen på en slik måte i hodet at de ønsker å tjene mer/ha høyere utdannelse enn jenta. Det er en smakssak man vanskelig kan beklage seg over, langt mindre gjøre noe med. Medisinstudiner har jeg forresten intet imot, de fleste virker intellektuelt oppegående og snille, og så lenge de ikke har et bedre juridikum enn jeg, er de ikke utelukket. (Eller de ville ikke være det om jeg hypotetisk sett var singel, noe jeg imidlertid ikke er - jeg har funnet ei jente med nevnte kvaliteter og flere attpåtil...) Endret 28. oktober 2010 av frevild Lenke til kommentar
Laugh Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Nå vet jeg ikke hva din utdannelse er, men sett, hypotetisk, at jeg var toppkirurg og dette var en høyere "rank" enn deg. Jeg var bra på alle andre måter, og det var det eneste "negative". Ville du droppet det da? Tenk så mange fantastiske jenter du kan gå glipp av? (Om du var singel) Lenke til kommentar
frevild Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Tja. Hvis du hadde vært en kirurg med bedre juridikum, så kanskje ikke. Det er vanskelig å si, jeg har faktisk ikke vært borti den situasjonen tidligere. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er jo bare stas å være sammen med en jente som tjener mer enn deg. Forhåpentligivs tjener du bra nok fra før, så om hun tjener enda mer betyr det bare mye mer penger i felleskassa når dere har kommet så langt. At hun ikke hoverer om det tas som en selvfølge, verken mann eller dame vil ha en selvgod partner. Men det er en helt annen sak. 2 Lenke til kommentar
Laugh Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Er jo bare stas å være sammen med en jente som tjener mer enn deg. Forhåpentligivs tjener du bra nok fra før, så om hun tjener enda mer betyr det bare mye mer penger i felleskassa når dere har kommet så langt. At hun ikke hoverer om det tas som en selvfølge, verken mann eller dame vil ha en selvgod partner. Men det er en helt annen sak. Takk. Lenke til kommentar
Cognomen Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg ser virkelig ikke problemet. Vi lever i 2010, og jeg skjønner ikke hvorfor en jente ikke skal tjene bedre enn meg, hvis hun faktisk har en bedre jobb/utdannelse enn meg. Så lenge begge parter klarer å forsørge seg selv alene, spiller det vel ingen rolle? Det finnes da mye annet å snakke om, enn utdannelse. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Desto smartere hun er, desto bedre er det. Er det andre som tenker på at jenta ikke kan være dum, fordi da er det større sannsynlighet for at deres avkom blir dumme? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Desto smartere hun er, desto bedre er det. Er det andre som tenker på at jenta ikke kan være dum, fordi da er det større sannsynlighet for at deres avkom blir dumme? Ja så lenge man samtidig er klar over at muligheten fremdeles er til stede dersom dama er smart. Lenke til kommentar
.... Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Endret 2. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå