Gjest jente21 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvordan er det egentlig hvis dere møter en jente som har likt utdanningsnivå dere selv (eller tar utdanning på likt nivå), men som kanskje ikke...ja, gjør det like bra på skolen. Har det noe å si? Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Nei. For meg spiller det i grunnen ingen rolle. Endret 27. oktober 2010 av SLIguy Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvordan er det egentlig hvis dere møter en jente som har likt utdanningsnivå dere selv (eller tar utdanning på likt nivå), men som kanskje ikke...ja, gjør det like bra på skolen. Har det noe å si? Ja. Det har det. Lenke til kommentar
Gjest jente21 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Takk for svar. For de som vil, så er det lov å utdype. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Spør du om vi ville føle oss brydd, mislikt deg eller følt oss mindre tiltrukket av deg? Svaret er nei i alle tilfeller. Jeg har alltid visst at jeg har ligget litt foran de fleste andre i aldersgruppen min og jeg har for lenge siden akseptert at de færreste er som meg intellektuelt. Jeg går på vg2 nå. Jeg har aldri tenkt vondt om noen, verken gutter eller jenter, som gjør det dårligere enn meg i noen fag. Jeg velger ikke venner etter karaktersnittet, og hvis hun ikke er tvers igjennom stokk dum, vil jeg ikke føle meg mindre tiltrukket av ei jente med dårlige karakterer. Jeg har truffet et par andre intelligente folk i mitt liv som har vært stygt overlegne og har holdt seg for god for noen andre. Men disse er så gjennomsyret av holdningen sin at jeg med sikkerhet kan si at du ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre uansett. Generelt synes jeg middels intelligente mennesker er mye triveligere enn dem som er som meg. 4 Lenke til kommentar
frevild Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvorfor spør du? Jenter må være intellektult på bølgelengde med meg selv. Slik tror jeg de fleste har det. Jenter som ikke har andre interesser enn fest og moter og denslags, er jeg ikke interessert i - det samme gjelder "champagnejentene" som tror de er så delige der de henger rundt på eksklusive (dvs. harry) utesteder. Bah... Men når det er sagt, ville jeg ikke likt å vært sammen med en jente som gjorde det bedre på jusstudiet enn jeg selv. Akkurat det er sikkert temmelig irrasjonelt, men ingen er fullt ut rasjonelle. Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Er ikke noe særlig problem nei. Idioti kombinert med overfladiskhet og "bitch"-personlighet er ikke bra for mer enn ONS tho. Endret 27. oktober 2010 av Turtlefence Lenke til kommentar
crappysam Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Spør du om vi ville føle oss brydd, mislikt deg eller følt oss mindre tiltrukket av deg? Svaret er nei i alle tilfeller. Jeg har alltid visst at jeg har ligget litt foran de fleste andre i aldersgruppen min og jeg har for lenge siden akseptert at de færreste er som meg intellektuelt. Jeg går på vg2 nå. Jeg har aldri tenkt vondt om noen, verken gutter eller jenter, som gjør det dårligere enn meg i noen fag. Jeg velger ikke venner etter karaktersnittet, og hvis hun ikke er tvers igjennom stokk dum, vil jeg ikke føle meg mindre tiltrukket av ei jente med dårlige karakterer. Jeg har truffet et par andre intelligente folk i mitt liv som har vært stygt overlegne og har holdt seg for god for noen andre. Men disse er så gjennomsyret av holdningen sin at jeg med sikkerhet kan si at du ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre uansett. Generelt synes jeg middels intelligente mennesker er mye triveligere enn dem som er som meg. ser du har truffet " et par andre intelligente folk i ditt liv" HAHAHAHAHA regner med det er de du har arvet genene dine fra. jenter med høy utdannelse er viktig. selv er det helt greit at jenter har høyereutdannelse. er det slik at man ikke fikkser det går det over på personer som ikke har hatt det så greit under oppvekst og ikke vil føle seg mindre verdig tenker jeg. (nå går jeg muligens under ikke så inelligent som han over) Lenke til kommentar
.... Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Endret 2. januar 2012 av .... 2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 En ting er om kvinnfolket har tilsvarende eller høyere utdanning. Saken stiller seg HEEEEELT annerledes om hun tjener mer enn meg. Uansett om det er som følge av utdannelsen eller ikke... Lenke til kommentar
Gjest jente21 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvorfor spør du? Jenter må være intellektult på bølgelengde med meg selv. Slik tror jeg de fleste har det. Jenter som ikke har andre interesser enn fest og moter og denslags, er jeg ikke interessert i - det samme gjelder "champagnejentene" som tror de er så delige der de henger rundt på eksklusive (dvs. harry) utesteder. Bah... Men når det er sagt, ville jeg ikke likt å vært sammen med en jente som gjorde det bedre på jusstudiet enn jeg selv. Akkurat det er sikkert temmelig irrasjonelt, men ingen er fullt ut rasjonelle. Jeg synes det er ganske åpenbart hvorfor jeg spør. Jeg er helt enig at det er viktig å være på bølgelengde, men det går på hvordan man er som person. Hvis vi snevrer det inn og tenker kun på resultater, så er det mer det jeg tenker på. Det handler kanskje litt om hva slags mål man har i livet også. Jeg selv har mer lyst på en jobb som ikke er altfor krevende, slik at jeg kan ha overskudd til å ta vare på en eventuell familie. Jeg føler nesten det er flaut å si det, men det er sant. Dette ble vel en liten avsporing. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) ser du har truffet " et par andre intelligente folk i ditt liv" HAHAHAHAHA regner med det er de du har arvet genene dine fra. Ikke vær nesevis. Hvis du kan bruke den intelligensen du har til å formulere et saklig og ikke minst grammatisk riktig utsagn, så skal du få et skikkelig svar. Det handler kanskje litt om hva slags mål man har i livet også. Jeg selv har mer lyst på en jobb som ikke er altfor krevende, slik at jeg kan ha overskudd til å ta vare på en eventuell familie. Jeg føler nesten det er flaut å si det, men det er sant. Dette ble vel en liten avsporing. Det hadde vært helt i orden for meg. Endret 27. oktober 2010 av Zarac Lenke til kommentar
frevild Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ikke umulig at grunnene for innlegget ditt er åpenbare for deg, for det var jo du som skrev det... Men uansett: Jeg tror få tenker på om jenta har bedre karaktersnitt enn en selv, jeg er sikkert et unntak. Mulig man blir litt spesiell av å studere jus, med det karakterfokuset disse studiene (dessverre) innebærer. Så du blir ikke rangert noe lavere så å si av at du gjør det bra - og det antar jeg at du gjør (congrats!). Men har utviklingen gått så langt at jenter blir flaue over å ønske seg et koselig familieliv? Da har utviklingen gått for langt. Og jeg er neppe den eneste gutten som tenker slik. Med den innstillingen du har - ambisiøs, men samtidig familiekjær - tror jeg ikke du har noe å frykte. Du burde være populær blant gutta. 2 Lenke til kommentar
2pro4u Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Resultater er ikke så viktig så lenge jenta gir det hun kan. Og det som er viktig er at en person trives i jobben sin, eller har ambisjoner. Liker ikke de som klager og syter. Jeg er intelligent. Har flere ganger klart å lure meg selv. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Enig med Zarac. Pleier å få 5-6 i realfagene og fra 4-6 i de andre fagene. Det nivået vil jeg aldri forlange av en kjæreste. Så lenge en jente er gjennomsnittlig smart/flink i utdanningen, er jeg fornøyd. Jeg går ut ifra at ei dame skal kunne forstå en vits. Hun bør heller ikke bare si "Hæ?" til omtrent alt jeg sier som ikke har noe med sminke eller klær å gjøre. Har møtt to slike jenter hittil, og selv om de var pene, ville de nesten ikke holdt til en ONS en gang. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Sålenge grunnleggende forståelse i fagene som taes er tilstede, ser jeg ikke problemet. Verre er det hvis jenta har mye større innsikt og forståelse for fagene slik at det nærmer seg en leksehjelpende mor . Nå går jeg fysikk, og dersom jeg hadde møtt ei interessant jente (sikker flere av de der ute), og de går det samme uten en grunn og ligger på E-F i mer eller mindre samtlige fag og ikke gjør noenting for å bedre det, så vil jeg nok se på jenta som 'dum' som i 'herregud, skjerp deg', men om hu kommer seg igjennom fag, har nok innsikt til å kunne svare på litt oppgaver og slik så er det mer enn bra nok. Hva som er grunnen for at hu eventuelt ønsker denne utdannelsen er irrelevant pga min alder og det mest sannsynlig ikke kommer til å bli et giftemål som står i fokus. Men nå skal ikke jeg snakke altfor høyt ang. resultater . Så lenge hu har interesse for det hu gjør, er det nok. Selv om det kanskje kan misforståes utifra hva jeg skrev. Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Personlig synes jeg det har noe å si om en jente jeg møter har likt/ulikt kunnskaps-, karakter og intelektuelt nivå som meg. Men det har ikke så mye å si. Om noen er jevnbyrdige gjør det mye lettere å snakke sammen om skolerelaterte eller kunnskapsrelaterte emner, men det er jo ikke det eneste man kan snakke om, så hvor smart/skoleflink en jente er har ikke mye å si. Dersom man har ulikt nivå vil det være informasjon- og kunnskapsflyt en vei bare, og det er jo mye mer berikende for begge parter om dette kunne gått begge veier. Men man kan jo snakke med jenter om mange andre ting, and let's face it, skole er vel ikke det mest interessante en gutt kan snakke med en jente om. Jeg kan komme på et par ting jeg heller ville diskutert Endret 27. oktober 2010 av Sapere_aude Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det driter jeg totalt i, og jeg har det lett for skole. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Motsatt her, elsker å lære bort ting, men da er vel kunnskapsnivået det samme hos egge parter. EDIT: Har eentlig aldri funet noen på samme kunnskaps nivå, og å lete eter noen med det, er nok litt over vanskelig. Endret 28. oktober 2010 av Gabbe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Nei! Jeg vil heller hjelpe om mulig, og motivere. Jeg er ikke akkurat skoleflink selv, men jeg kan om jeg vil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå