Gå til innhold

Batterigrep til D80

Anbefalte innlegg

Halla,

Fant fram SLRen min etter et år eller to, og her er selvsagt batteriet dødt. Er derfor ute etter et billig grep med fungerende batterier så jeg kan få brukt det igjen(Kompaktkamera er så lite!).

Noen som har erfaringer med billigsakene på ebay? Er det noen store haker med å bruke de "billige" kinabatteriene osv?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bedre og spandere på noen kroner til,og kjøpe batterier som fungerer optimalt mer en et par måneder.

Selv så kjøper jeg batterier fra batteributikken,og hvis jeg handler batterier fra eBay kjøper jeg kjente merker som hannel eller phottix.

Når det gjelder batterigrep,er greia den samme :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Leveringstida fra linkdelight er til tider hinsides, de som jobber der er ganske sløve/lettere demente. Anbefaler å heller kjøpe fra andre hong kong-baserte selgere på ebay, bør ikke være noe problem å finne alternativer.

har bestilt fra de 2 ganger for litt over en måned siden.

Tok mellom 1 til 2 uker på begge sendingene.

Syntes de var rask jeg!

Det skal nevnes at begge pakkene var under tollgrensen.

Lenke til kommentar

Da var det mottat og funker fint.

Men lurer litt på dette med lading. Er det mulig å lade begge batteriene samtidig gjennom kameraet, evt gjennom grepet? Hvis ikke må det vel bli en lader til. Also, er det en idé å lade ut batteriene når det ikke er i bruk? Finnes det discharger til EN-EL3e?

Lenke til kommentar

Halvveis ladet og kjølig så varer batteriet lengre enn kameraet. Men husk at det langsomt lades ut på grunn av at elekronikken i batteriet bruker en del strøm og hvis det går helt tomt så kobler elektronikken ut batteriet for godt (som du har oppdaget). Grunnen er at når batteriet er ladet helt ut så kan det gro krystaller som kan lage kortslutning når du lader opp batteriet igjen.

Når det gjelder grepet så vil det ladet ut batteriene etter tur så begge trenger ikke være fullt ladet eller ha lik ladestatus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...