Jann. Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei alle sammen! Som tittelen sier er jeg på utkikk etter en kalkulator. Jeg lurer på om det er stor forskjell mellom vgs og di kalkulatorene som brukes på forkus for ing.ut noen som har erfaring her ? (Spesielt kalkis som kan brukes på hist.) Har googlet en del og på hist sine sider å det er en god del kalkulatorer der som er tilatt og man kan velge mellom.. Så en anbefalig hadde vært kjekt. Jeg tenkte casio siden har hatt en før (på vgs) men er en del år siden så er åpen for forslag for andre typer. Mvh Jan Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Det kommer an på hvilken ingeniørutdanning og hvor. Men generelt er det lov med den billige casioen på til 160kr på Clas Ohlsen. Den syns jeg er meget grei mtp funksjoner og den viser svarene i brøk. Men den er ikke grafisk da. Ellers så varierer det veldig i hovedfagene. på f.eks hib.no kan du gå inn på spesifike studier der de ofte sier noe om hjelpemidler på eksamen. HP50G får mye skryt av de grafiske kalkisene Men jeg ville uansett ventet med å kjøpe en dyr grafisk kalkulator til du begynner på studiene.. Da får du nok info om hva du trenger, og det kan være lurt å velge en kalkis DU selv kan bruke eller som læreren kan bruke så han/hun kan hjelpe deg mest mulig. Men som sagt.. Ville ventet med de dyre modellene. Endret 29. oktober 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Texas instrument TI 84+ har brukt den i snart 7 år nå, enkel å bruke men ikke for enkel. Gjør alt det du trenger og ikke noe mer. Mer avanserte kalkulatorer har funskjoner som gjør at du ikke lærer analytiske metoder skikkelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Velg en grafisk kalkulator, den passer med matematikkbøkene i fremtiden som i T, S og R matte. Du kan få en grafisk kalkulator til ca. over 1000kr på Clas Ohlsen. Jeg anbefaler Casio fx-9860II, Bilde av kalkulatoren. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Velg en grafisk kalkulator, den passer med matematikkbøkene i fremtiden som i T, S og R matte. Du kan få en grafisk kalkulator til ca. over 1000kr på Clas Ohlsen. Jeg anbefaler Casio fx-9860II, Bilde av kalkulatoren. Støttes, selv om jeg fortrekker den første, evt. fx-9860G SD. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Det kommer an på hvilken ingeniørutdanning og hvor. Men generelt er det lov med den billige casioen på til 160kr på Clas Ohlsen. Den syns jeg er meget grei mtp funksjoner og den viser svarene i brøk. Men den er ikke grafisk da. Ellers så varierer det veldig i hovedfagene. på f.eks hib.no kan du gå inn på spesifike studier der de ofte sier noe om hjelpemidler på eksamen. HP50G får mye skryt av de grafiske kalkisene Men jeg ville uansett ventet med å kjøpe en dyr grafisk kalkulator til du begynner på studiene.. Da får du nok info om hva du trenger, og det kan være lurt å velge en kalkis DU selv kan bruke eller som læreren kan bruke så han/hun kan hjelpe deg mest mulig. Men som sagt.. Ville ventet med de dyre modellene. Hei Får å svare på spørsmålet ditt så er tanken forkurs for ing.ut å videre bachelor for maskin ingeniør på HIST (tr.h). Den Casio fx-9860II ser jo ut som en bra kalks,men stiv pris ja siden ikke begynnt på studiene enda. Holder på med nki matte atm så trenger sikkert en mindre avansert en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå