Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente gravid, ikke klar til å bli far

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg traff en kjekk jente en fuktig kveld på byen. Hun ble med meg hjem og det ene førte til det andre.

Prevensjon ble nedprioritert og jeg fikk nettopp vite at hun er gravid. Dette var bare et engangstilfelle, og jeg har ikke snakket med henne siden nå. Jeg er ikke klar til å bli forelder og lurer litt på hva jeg kan gjøre. Hun er 6 uker på vei, og er ikke sikker på om hun vil beholde eller ta abort. Det jeg håpte på var at noen her hadde noen tips til hva jeg kan gjøre, eller dele egne erfaringer.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har seg slik at jeg traff en kjekk jente en fuktig kveld på byen. Hun ble med meg hjem og det ene førte til det andre.

Prevensjon ble nedprioritert og jeg fikk nettopp vite at hun er gravid. Dette var bare et engangstilfelle, og jeg har ikke snakket med henne siden nå. Jeg er ikke klar til å bli forelder og lurer litt på hva jeg kan gjøre. Hun er 6 uker på vei, og er ikke sikker på om hun vil beholde eller ta abort. Det jeg håpte på var at noen her hadde noen tips til hva jeg kan gjøre, eller dele egne erfaringer.

Takker for svar.

Si det er hennes valg,men ikke lyv å si du gleder deg til å bli far for å trøste henne og for å føle deg bedre selv.

Dette er dessverre det eneste råde jeg kan gi deg basert på egne erfaringer.

Dere var to om leken...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ta ansvar! Snakk med dama, spør hva hun vil. Si at du ikke ønsker et barn nå, kanskje påpek noen grunner til at dere to ikke burde ha. IKKE hør på Nihilist1, en venninne av meg har blitt gravid med typen/X'en som gjorde seg veldig vanskelig noe som ikke gjør ting noe lettere for henne heller. Hennes byrde er 100 ganger større enn din (som i verste fall bare blir økonomisk)

Lenke til kommentar

Nihilist1 har fortstått det svært feil. Snakk med henne, forklar hvordan dett eogså kan ødelegge hennes liv. Spill på hennes svakheter, men ikke vær drittsekk, da kan hun beholde barnet bare for å straffe deg.

Edit: Spørs såklart hvor moden hun er.

Endret av Laugh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Ikke gjør noe overilet som kan ødelegge livet ditt, som drepe henne, for folk vil vite at du har motiv.

Det kommer litt an på hva du allerede har gjort. Om du har hatt kontakt med henne, hva sa du?

Ikke begynn med dette pisset, "det er jo ditt valg". Du må overhodet ikke være forståelsesfull. Hun vil ikke gå igjennom en abort for å være snill mot deg. Hun tenker først på seg selv. Alle gjør det. Så det du må gjøre, er å få henne til å tenke at det er en dum ide at du blir pappa.

Nå går hun rundt og syns at abort er vanskelig. Du kan f.eks skaffe til veie masse abortbrosjyrer, og dumpe det i postkassa. Du kan også droppe en god, gammeldags stinkbombe i postkassa etterpå. Og så snakker du ikke med henne mer. Du legger på hver gang hun ringer. Du driter i henne. Til venninnene hennes sier du at du skal være verdens verste far, og så jævlig mot henne som du bare kan, og at hun burde skamme seg som ikke har kvittet seg med den jævla babyen.

2 ord

Skam deg!

Lenke til kommentar

Først vil jeg vite hvor gammel du er :)

Men jeg er enig som de andre har sagt her, snakk med jenta og la henne høre på hva du har å si og at hun vet dine meninger.

Ei venninne av meg ble gravid og faren ga bare faen i både mora og barnet.. Jeg har aldri sett henne så deprimert og barnet vokser opp uten å vite å veldig om faren - ikke gjør slik som han gjorde..

Lenke til kommentar

Jeg har selv vokst opp uten en far, han droppet mamma når hun ble gravid og ikke klarte å ta abort, og han har aldri villet hatt kontakt overhode. Såklart, jeg har klart meg fint, men ta det fra en som har vært den uskyldige i dette, om hun velger å beholde barnet, prøv å vær en ålreit fyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selv vokst opp uten en far, han droppet mamma når hun ble gravid og ikke klarte å ta abort, og han har aldri villet hatt kontakt overhode. Såklart, jeg har klart meg fint, men ta det fra en som har vært den uskyldige i dette, om hun velger å beholde barnet, prøv å vær en ålreit fyr.

Kjipt... :(

Det er forståelig at du sympatiserer med de som blir forlatt. Men jeg velger å fokusere på trådstarters beste her. Det kan jo tenkes han blir en ålreit pappa om han skulle være så uheldig å mislykkes.

Om du er utspekulert, så kan du faktisk gjøre deg selv langt mindre attraktiv enn det du var da du scora dama, TS.

Inviter henne hjem for en prat til leiligheten din, som er som et bomba horehus, som får ausschwitz til å se ut som et femstjerneshotell. Søppel fra forrige uke på kjøkkenet, brun ring på doskåla, tiss utafor, urinlukt, dopapir overalt, hasjlukt, grændisrester og potetgull i sofaen, du bruker seff helsetrøye, world of warcraft-staffasje, lighter, colaboks, sprøyte og nåler. La samtalen gå helt ut av styr, skrik til henne, begynn å grine, osv.

Avhengig av hvor god skuespiller du er, så kan du gjøre dette helt vilt. Det er ikke kødd engang, det er utrolig hvor god du kan bli når ting står på spill. Du kan delvis sympatisere med henne, og du er så klar over at dette er vanskelig, (skal du ha en øl, eller? ånei du kan ikke drikke? bare en flaske da? OK. Faen jeg har ikke noe mer heller. Jeg kjøpte jo ei kasse i helga. Faen ass). Slipp en fuktig promp. Spør om du kan bruke venninna hennes som megler, fordi dette blir så følsomt. Så flørter du med henne og ignorerer dama du har pult. Osv osv. Du kan være så jævlig utspekulert og infam. Og så kutter du bare tvert kontakten. Og så ringer du om to uker og spør om hun kan låne deg penger, hu skal få igjen dobbelt. Du går sammen med en bekjent om et parti dere skulle få rimelig osv osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjipt... :(

Det er forståelig at du sympatiserer med de som blir forlatt. Men jeg velger å fokusere på trådstarters beste her. Det kan jo tenkes han blir en ålreit pappa om han skulle være så uheldig å mislykkes.

Om du er utspekulert, så kan du faktisk gjøre deg selv langt mindre attraktiv enn det du var da du scora dama, TS.

Inviter henne hjem for en prat til leiligheten din, som er som et bomba horehus, som får ausschwitz til å se ut som et femstjerneshotell. Søppel fra forrige uke på kjøkkenet, brun ring på doskåla, tiss utafor, urinlukt, dopapir overalt, hasjlukt, grændisrester og potetgull i sofaen, du bruker seff helsetrøye, world of warcraft-staffasje, lighter, colaboks, sprøyte og nåler. La samtalen gå helt ut av styr, skrik til henne, begynn å grine, osv.

Avhengig av hvor god skuespiller du er, så kan du gjøre dette helt vilt. Det er ikke kødd engang, det er utrolig hvor god du kan bli når ting står på spill. Du kan delvis sympatisere med henne, og du er så klar over at dette er vanskelig, (skal du ha en øl, eller? ånei du kan ikke drikke? bare en flaske da? OK. Faen jeg har ikke noe mer heller. Jeg kjøpte jo ei kasse i helga. Faen ass). Slipp en fuktig promp. Spør om du kan bruke venninna hennes som megler, fordi dette blir så følsomt. Så flørter du med henne og ignorerer dama du har pult. Osv osv. Du kan være så jævlig utspekulert og infam. Og så kutter du bare tvert kontakten. Og så ringer du om to uker og spør om hun kan låne deg penger, hu skal få igjen dobbelt. Du går sammen med en bekjent om et parti dere skulle få rimelig osv osv.

wtf. Håper dette var kødd.

Lenke til kommentar
Gjest gutt 20

Hei. Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg. Jeg gjorde kjæresten i 3 måneder gravid. Hun hadde alltid tenkt at hvis hun ble gravid så ville hun ta abort, men når det virkelig skjedde ble avgjørelsen mye vanskeligere. Jeg var bestemt på at jeg mente abort var det beste.

Det første du må vite er at jo lenger man venter ør man tar abort, jo vanskeligere er det for dama å gjøre det fordi hun blir emosjonelt knyttet til det. Derfor mener jeg dere bør ta en seriøs prat sammen fort, og deretter bestemme dere etter noen dager. Det er nok ikke mye som vil forandre seg etter ukene som kommer uansett.

Det er til sjuende og sist dama som må ta avgjørelsen, men du bør gjøre klart hva dine tanker er, og ikke minst hvordan du mener fremtiden din kommer til å bli.

Jeg oppdaget at dama i ettertid hadde litt psykiske problemer med hendelsen. For det første ble hun nok deprimert av å tenke på det, og sexlysten gikk nok vesentlig ned fordi det minnet henne på litt av hvert. Her er nok folk forskjellig, noen vil ta det litt, andre vil ta det tungt. Men de fleste opplever nok at det hele legges mer og mer i glemmeboken. Det er litt som når en bestemor har dødd, man er lei seg den første tiden, men man går jo ikke rundt og savner bestemoren sin i årevis.

Det kunne også vært nyttig å høre hvor gammel du er og litt mer om livssituasjonen din.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...