fredd5050 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei tenkte å kjøpe meg en Chrysler Stratus LE 1998, 191000 km. pris 30k Jeg lurer på ha jeg bør sjekke når jeg er ute og ser på den. har sjekket eu kontroll: nettopp eu godkjent. register reim skiftet på 170 000. Ingen heftelser. hva andre ting må jeg sjekke??? -rust? hvor er viktigst å sjekke det? - bør jeg sjekke motoroljen? - sjekke alle elektriske funksjoner? -se om bilen ikke lager ulyder osv? - tar imot alle tips..! Lenke til kommentar
Juli2 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei tenkte å kjøpe meg en Chrysler Stratus LE 1998, 191000 km. pris 30k Jeg lurer på ha jeg bør sjekke når jeg er ute og ser på den. har sjekket eu kontroll: nettopp eu godkjent. register reim skiftet på 170 000. Ingen heftelser. hva andre ting må jeg sjekke??? -rust? hvor er viktigst å sjekke det? - bør jeg sjekke motoroljen? - sjekke alle elektriske funksjoner? -se om bilen ikke lager ulyder osv? - tar imot alle tips..! Ta en NAFtest. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Dette har blitt sagt flere ganger opp igjennom tidene, og jeg nevner det bare en gang til dersom du ikke har søkt litt rundt eller vet noe om det. Stratuser er kjent for masse feil, så du bør være veldig glad i å skru bil, for det kommer du til å gjøre mye med en stratus. For eksempel: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876393 Bare et tips Ellers er det samme rutine som med alle biler. Sjekk etter rust under kanaler, hjulbuer, bunn av dører. Selvfølgelig trykker du også på alt og finner ut om det fungerer som det skal. Kjør en tur og kjenn om den oppfører seg rart. Sjekk om den drar til siden når du kjører normal og under nedbremsing, risting/ubalanse i forstillinga, kjør litt fort i en halvsirkel med mye rattutslag. Da får du belastet litt, så hører du fort om det kommer ulyder. Altså generelt vær på vakt på ting som ikke virker som de er som de skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå