Gå til innhold

Til dere som skal ha 865 kort

Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tipset Snekker'n!

Ikke at jeg skal kjøpe nytt hovedkort, men det er spennende lesing. Imponerende å se hvordan Asus-kortet overklokker med passiv kjøling. HardOCP testet også dette kortet, men med en annen passiv kjøleenhet:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NDg0

Som dere ser så må de ty til ekstra viftekjøling på northbridge for å få FSB over 245. Jeg lurer på hvilken av de kjøleenhetene som selges på det norske markedet. Tilbakemeldinger ønskes! :wink:

PS: Mange har sikkert allerede lest det, men Anandtech publiserte en test av 20 hovedkort basert på 865PE/875P brikkesettene for noen uker siden:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831

Lenke til kommentar

Greit å få en bekreftelse på at en har valgt rett HK :-) (P4P800D)

Kjøleribba på mitt HK er vridd 45 grader så den ligger vinkelrett på AGP porten. Det er med andre ord ikke noe problem med plassen lenger. Hercules Radeon 9800PRO passer inn uten prob.

Kjøleren blir riktignok utrolig varm, har derfor valgt å sette på en 40mm chipsettvifte.

Lenke til kommentar

Kjøleren blir riktignok utrolig varm, har derfor valgt å sette på en 40mm chipsettvifte.

Blir det ikke ekle, høyfrekvente lyder av sånt? Jeg er nå tilhenger av større, tregere vifter. Men for all del, noe er bedre enn ikke noe.

Forresten, var det ikke sånn at ASUS jekket opp FSB'en på Intel HK et par MHz helt selv, sånn for å få en ekstra spiss på ytelsen?

Lenke til kommentar

Først et svar vedr chipsettkjøleren. Grunnen til at jeg valgte den er at den passer glimrende til kjøleribben som sitter på hk i dag. Hadde også en "motstand" fra en gammel Zalmann vifte som sørger for passende turtall.

Har nettopp oppgradert til V1008 ved hjelp av Asus Update. Lastet ned bios'n manuellt, men flashet med Asus Update.

Oppgraderte til V1007 og V1008 på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...