Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rar oppførsel fra laptop

Anbefalte innlegg

Heisann.

Det har seg sånn at min trofaste Toshiba Satelitte A300-I begynner å streike litt i oppstartsfasen. Den er halvannet år gammel (kjøpt i mars 2009 @ komplett.no), og til dels mye brukt. Det har seg slik at bildet på skjermen ikke alltid dukker opp under oppstart, og av og til tar det gjerne 10-15 min før jeg kan logge inn. Mens den noen ganger starter som normalt. Jeg lurer på hva i F problemet kan være, har egentlig grei(over middels) peiling på pc'er, men finner som sagt ikke ut hvor problemet ligger.

Sitter for øvrig på laptopen nå, så den er fint brukbar. Bare treg :(

Alle forslag mottas med takk :)

Endret av opar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her høres ut som et todelt problem.

Det at bildet ikke kommer på skjermen i det heletatt av og til høres ut som et back-light som er på tur å ta kvelden. Da må du nok nødt til å bytte selve skjermen.

Det at du må vente 10-15 minutter før du får logget inn høres ut som en halv-annet år gammel installasjon av Windows XP og da vil en reinstallasjon hjelpe.

Lenke til kommentar

Tror faktisk det kan være skjermkortet som holder på og ta kvelden, de gangene pc'en "ikke" starter og skjermen er svart får jeg heller ikke bilde på ekstern skjerm. Er merkelig, problemet kommer og går. Kan ofte gå 5-6 dager før den krangler igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...