Kfinn Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei Jeg er ute etter en løsning hvor jeg kan åpne en dør uten å være rett ved den. Jeg ser for meg samme løsning som mange sameier har på callinganlegget sitt (hvor man trykker på en knapp og døren lager inn zzzzzz-lyd og slipper deg inn), men det skal helst være uten telefon, mulig å installere selv og passer til en litt eldre dør. Jeg har søkt på nettet lenge, men finner bare montører som skal lage omfattende anlegg. Jeg vil heslt bestille delene og montere de selv. Jeg har funnet et porttelefonsett hvor det er "støtte" for en elektronisk dørlås, men jeg finner ikke dette noe sted. Takk på forhånd for all hjelp :-) Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har en kamerat som har en elektronsik variant fra TrioVing. Ellers så finner du vel en god del varianter hvis du søker "elektronisk dørlås/åpner" på google.. Når du sier "åpne en dør" mener du da fysisk åpne døren, eller bare låse opp? Hvis det er snakk om kun låsing opp/igjen så burde det jo være relativt enkelt å ordne noe med en ekstra (ekstern) lås. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 alt du trenger er et sluttstykke, strømforsyning og en potensialfri aktuator (f.eks Moeller Xcomfort) og en bryter til aktuatoren. Lenke til kommentar
Kfinn Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Hei Det er snakk om en enkel løsning som bare skal låse opp og igjen. Det er altså ikke snakk om at døren skal åpnes eller lukkes, det må man gjøre selv :-) Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Hei Det er snakk om en enkel løsning som bare skal låse opp og igjen. Det er altså ikke snakk om at døren skal åpnes eller lukkes, det må man gjøre selv :-) Nøyaktig som SirAmp beskrev. Typisk sluttstykke Søk på Elektronisk sluttstykke i google. Endret 29. oktober 2010 av ThOms-N Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 du vil ha rettvendt, strøm på = åpen eller så er døren din åpen hvis sikringen går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå