Svendsen Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har en pc som jeg ikke bestilte komponentene til. Jeg mistenker at HK er konk, eller delvis konk vil det vel si. Jeg begynner på innstallasjon, og det gjenstår ca 38min. Da blir enten skjermen mørk eller bare blå (IKKE blue screen). Lik den blå instasllasjons skjermen. Også skjer det ikke mer, har latt den stå i godt over en time. Når jeg restarter lar den meg fortsette installasjonen. Jeg har prøvd å bruke bare en minne brikke og i begge de to slottene som er der. Dette hjelper ikke. Kjører med både sata HDD og DVD-ROM. Innebygd skjermkort. HK er: Asus M4N78-AM. Jeg tror det er noe galt med HK, men søker egentlig etter noen som har vært borti det samme. Eller kan bekrefte. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har en pc som jeg ikke bestilte komponentene til. Da har du altså ikke fysisk tilgang til maskinen? Anyway, har du testet med Memtest86+? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Jeg har en pc som jeg ikke bestilte komponentene til. Da har du altså ikke fysisk tilgang til maskinen? Anyway, har du testet med Memtest86+? Hvordan konkluderer du emd at jeg ikke har fysisk tilgang til pc'n. Jo. En kamerat har tilbake i tid bestilt dette via en bekjent, som skulle hjelpe han å sette opp ny pc. Denne bekjente, klarte ikke å fullføre. Deretter sa jeg at jeg kunne prøve. Dette begynner desverre å bli en stund siden, aner ikke hvor lenge man kan sende inn og klage på komponeneter hos komplett. Ser nok ut til at jeg heller ikke klarer det med dette HK. Memtest er ikke kjørt. Har ikke orket å leite etter en med boot muligheter. Fant ei ekstra brikke jeg veit virker, også med den fikk jeg samme feilen. Når jeg prøver SLOT1, blir alt faktisk værre. Så jeg tar det for gitt at HK er på en eller annen måte deffekt. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvordan konkluderer du emd at jeg ikke har fysisk tilgang til pc'n. Jo.Javel. Men det er jo baree å se på hva du selv har skrevet. Ser jo rart ut for en utenforstående. Memtest er ikke kjørt. Har ikke orket å leite etter en med boot muligheter.Hvis du kan engelsk og kan følge lenken jeg gav deg, så finner du det. Både iso-fila og den som kan installeres på minnepen er bootable. Det er bare "pure dos" versjonen som ikke er direkte bootable. Fant ei ekstra brikke jeg veit virker, også med den fikk jeg samme feilen.Når jeg prøver SLOT1, blir alt faktisk værre. Så jeg tar det for gitt at HK er på en eller annen måte deffekt. Mulig. Du har muligens ikke vært forsiktig nok når du drev på med maskinen. Husk - det er skjøre greier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå