Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
https://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=191049 5D mk2 til 5500kr. 60k eksponeringer, så ikke nødvendigvis et kupp, men god pris.

Den ble min gitt :)

 

Har lenge lurt på å gå for en 5DC for en type 3-4000, så da vil jeg si at dette var absolutt en god pris på en 5D2. Kameraet var gått i underkant av 52k eksponeringer, og for 5500 ink. frakt ble det vanskelig å si nei :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruktkupp på digital mellomformat. Pentax 645D har hele tiden vært en prispresser på digital mellomformat, men her dukket det jammen opp på bruktmarkedet til en pris til å gå mann av huse for.

 

Nypris for 645D med 55mm f/2,8 og 120mm f/4 macro er ca 90 000 kr + 17500 kr = ca 107 000 kr. På Foto.no selges en pent brukt pakke for 57 000 kr. Det er 50 000 kr (46,7%) lavere enn nypris. Selger er vistnok en kjent hestefotograf, Roger Svalsrød. Et kupp for de som vil avansere til nye høyder.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Bruktkupp på digital mellomformat. Pentax 645D har hele tiden vært en prispresser på digital mellomformat, men her dukket det jammen opp på bruktmarkedet til en pris til å gå mann av huse for.

 

Nypris for 645D med 55mm f/2,8 og 120mm f/4 macro er ca 90 000 kr + 17500 kr = ca 107 000 kr. På Foto.no selges en pent brukt pakke for 57 000 kr. Det er 50 000 kr (46,7%) lavere enn nypris. Selger er vistnok en kjent hestefotograf, Roger Svalsrød. Et kupp for de som vil avansere til nye høyder.

 

Høres nesten for godt ut til å være sant, men i dette tilfellet er det nok sant :)

Hvilke brennvidder "omregnet" i 35mm vil disse objektivene gi?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som har trigget denne voldsomme stormen, men har registrert at det i de siste 2-3 ukene har kommet *veldig* mye 5D mk2 på foto.no. Prismessig ligger de fra rundt 5500 (forvent 80k-100k eksponeringer) og opp mot 8000 (ned mot 15-20k eksponeringer). Om det er folk som nå har spart lenge nok til å kunne kjøpe mk3 eller om det er fordi prisen på mk3 er kommet under 24.000 vet jeg ikke, men om man vil ha et godt fullformat som holder mål på de fleste områder fremdeles så bør det være mulig å handle seg et eksemplar til det som må kunne sies å være en god pris. Vær obs på at disse går relativt raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...