Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lukter svindel. Telefonnr er skjult, selger vil kun godta bankoverføring.

 

Alle telefonnummer er skjult så lenge du ikke er innlogget på finn.

http://ks.finn.no/trygg-pa-finn/avslor-svindelforsok-pa-sms/

 

Jeg er innlogget og ser telefonnummer som ser ut til å være ett vanlig åttesifret norsk mobilnummer. Det er dog ikke oppført på gule sider.

 

Om fyren er svindler tipper jeg han i det minste er norsk. Språket er for godt til å være Google-oversatt.

Lenke til kommentar

Håper for din del tow at du ikke mener at du har overført penger til denne personen.

 

Og hvis du bor i nærheten av Fredrikstad Nautica, da får du en lang tur om du skal sjekke autentiteten.

 

Har sendt sms og fått svar tilbake om at han er i Harstad nå. Tenkte å dra innom og hente selv, mot kontanter.

Lenke til kommentar

 

Lukter svindel. Telefonnr er skjult, selger vil kun godta bankoverføring.

 

Alle telefonnummer er skjult så lenge du ikke er innlogget på finn.

http://ks.finn.no/tr...lforsok-pa-sms/

 

Jeg er innlogget og ser telefonnummer som ser ut til å være ett vanlig åttesifret norsk mobilnummer. Det er dog ikke oppført på gule sider.

 

Om fyren er svindler tipper jeg han i det minste er norsk. Språket er for godt til å være Google-oversatt.

 

Er klar over det. Men ingen treff på 1881 da jeg sjekket. Men viss noen får tak i kameraet til den prisen, skal jeg innrømme at jeg blir *litt* misunnelig!

Lenke til kommentar

Jeg sendte en mail til vedkommende ved 16 tiden bare for moro skyld og høre historien. Når et så billig kamera ikke er solgt på så mange timer lukter det ugler i mosen. Kamera ble lagt inn klokka 9 i morges og er fortsatt usolgt.

 

Det første han spurte om var hvor jeg bodde, etter at jeg sa at jeg kom til Fredrikstad og hentet. Da bodde han i Harstad. Da gadd ikke jeg sende noen flere mailer. I tillegg at telefonnr ikke er reg. Initialene i annonsen er heller ikke det samme som kommer frem av mail.

 

Mailadressen harmonerer jo heller ikke hveken med navn som dukker opp i mail eller initialene som står i annonsen.

 

Jeg tenkte at hvis noen sa at de bodde i Harstad så hadde vel vedkommede bodd et annet sted langt unna. Nå har vedkommede sagt til flere at han oppholder seg i Harstad, så hvis det er noen som går på denne og bor i nærheten så er det jo bare å reise dit å handle kontant.

 

Han kunne sende kamera i posten på sitt firmas regning også. Jeg vet ikke jeg!

 

Jeg tenker nok når noe er for godt til å være sant så er det gjerne det

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

Oioioioioi....

 

STYR UNNA.

 

Ble selv svindlet for over 8000 kr og fremgangen er omtrent den samme.

 

Oppgitt bosted i annonsen men når jeg sa jeg kunne hente den, bodde han plutselig... ja nettopp i Harstad.

 

Han kunne også selge via firma og navnet i annonsen ble oppgitt med initialene som den gang var EB.

 

På grunn av at han solgt via firma fikk jeg pengene tilbake fra Cresco.

Lenke til kommentar

Dette er nok den samme tullingen som nasciboy ble svindlet av, han har også initialer

som lyder EB. Harstad er valgt som plass for ikke å få så mange forespørsler om at kunder kan hente. Litt mindre mennesker som har mulighet til det enn om selger hadde oppgitt Oslo som adresse.

 

At denne annonsen ligger ute på Finn er jo helt for jævlig. Jeg har varslet finn flere ganger om svindelannonser, men de virker ikke til å bry seg noe særlig. Så det har jeg gitt meg med. Finn er bare med på å hjelpe slike tullinger som dette, bare de tjener penger på annonsesalg så er der fornøyd.

 

Lurer på hvordan det går med tow som skulle innom å kjøpe dette kontant?

 

Det gikk vel ikke så bra tenker jeg.

Endret av Fytterakkern
Lenke til kommentar

At denne annonsen ligger ute på Finn er jo helt for jævlig. Jeg har varslet finn flere ganger om svindelannonser, men de virker ikke til å bry seg noe særlig. Så det har jeg gitt meg med.

 

 

Jeg har flere ganger tipset finn.no om potensielle svindlere, alle har blitt stoppet.

 

Før var det populært og legge inn disse annonsene på Fredagskvelden for da ble de liggende helt til Mandags formiddag, men nå går det bare fra noen minutter til et par timer før annonsene blir stoppet.

 

Jeg tror at ikke alle annonsene blir stoppet an finn.no så lenge finn.no ikke er 100% sikker, kan hende det er noe juridisk som de da kan få problemer med samt at alle som ikke liker en spesifikk annonse enkelt da kan få stoppet en annonse hvis de skal ta hensyn til alle henvendelser angående dette emne.

Lenke til kommentar

Har en del besøk i Narvik i jobb, så jeg sendte en melding om at jeg kan hente i Harstad denne uken, og spurte om når det passet best at jeg kommer innom. Har ikke fått noe svar.

 

Trukke jeg skal selge gamlekameraet enda :hmm:

 

Dette er et problem sålenge det ikke er en klar svindler-sak, man kan ikke 100% si at dette er en svindel basert på informasjonen selv om indisiene er sterke, jeg anbefaler deg og kontakte finn.no basert på informasjon som er her og forklare at du tror dette er en svindler "hvis du tror det er en svindel da". Problemet er at denne type annonse blir liggende helt frem til en faktisk har gått i baret.

 

 

Edit: ser nå at annonsen er avist, noe som tyder på at finn.no har gjort jobben, får bare håpe at dette skjedde før en ble svindlet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

En tanke, kan man ikke bruke bildeinformasjonen for og sjekke om spesifikke bilde ligger en annen plass på WWW, disse svindlerne har sikker lastet ned bildet fra en plass.

 

Den er vel tynnere enn en DNA streng, bruker jo selv bilder fra nett av og til når jeg selger.

 

Problemet i min sak var at svindleren faktisk sendt ID og kvitteringer på e-post FØR jeg forhåndsbetalte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...