Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jeg klar over, men så pleier også brukere på foto.no å opplyse om defekter på objektene, om det så er ubetydelige skraper i lakken eller ting som defekt autofokus eller IS, treig fokus/zoomring og riper i glassene.

 

Ut ifra innlegget fikk jeg inntrykk av at DenPlettfrie visste at dette objektivet var vesentlig dårligere enn det annonsen skulle tilsi. Har tidligere kjøpt 5D mk2 av annonsøren, det var ingen uregelmessigheter mellom objektet og annonsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jeg klar over, men så pleier også brukere på foto.no å opplyse om defekter på objektene, om det så er ubetydelige skraper i lakken eller ting som defekt autofokus eller IS, treig fokus/zoomring og riper i glassene.

 

Ut ifra innlegget fikk jeg inntrykk av at DenPlettfrie visste at dette objektivet var vesentlig dårligere enn det annonsen skulle tilsi. Har tidligere kjøpt 5D mk2 av annonsøren, det var ingen uregelmessigheter mellom objektet og annonsen.

 

Jeg var og undersøkte objektivet, og det var i svært dårlig forfatning. Hele fremre del av den ytre sylinderen hang nærmest og slang, og manuell fokusering var uregelmessig, og utløste skrapelyder. Jeg vet ikke om dette var pga. slarket, eller at det var sand e.l i fokusringen.

 

Jeg har selv eid 4-5 ulike 70-200'er (alle med konstant lengde), og det er første gang jeg har sett et eksemplar med noe som helst form for slark i den ytre sylinderen, som for de som ikke selv har testet et slikt objektiv, vanligvis fremstår nærmest som en massiv, helstøpt enhet.

 

Når det er sagt, virket objektivet til å være ok optisk, bortsett fra at det var tydelig bevegelse i søkerbildet pga. den løse sylinderen.

 

Det er mulig at det bare er noen skruer e.l som må strammes til for at objektivet skal bli som normalt. Men det var en risk jeg ikke er villig til å ta, så jeg sa høflig nei takk. I alle tilfelle hadde det ikke skadet å opplyse om dette i annonsen

Endret av DenPlettfrie
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...