Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

TULL og TØYS fra ende til annen!

18% avslag på et kompaktkamera er faktisk ikke et kupp, du kan spinne så mye retorikk du bare vil, men det forandrer ikke på det faktum at det ikke er verdt å kjøpe noe privat for å spare patetiske 18% på prisen i forhold til å ha flere års reklamasjonsrett.

Dersom du synes det blir verdt det, får DU stå inne for akkurat det SELV, men du har ikke meningsmonopol, lille venn.

Da, store og opphøyde venn, kan du gjerne forklare meg hvorfor man skulle miste reklamasjonsretten såfremt man får med kvittering under kjøpet. Dette kameraet har kun vært på markedet i få måneder, og har mange, mange deilige år med reklamasjonsrett igjen på mekanikk og elektronikk.

Jeg kommer med min egen mening om emnet, og synes du at dette er TULL og TØYS fra ende til annen, så får DU stå inne for akkurat det SELV!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mye svindel på Finn? Jeg har lagt ut et kamera der nå, og jeg får mildt sagt noen merkelige henvendelser. Gjør søk på numrene de sender fra, og får opp ymse telefonterrorsider på Google, og navn de underskriver med finnes ikke i telefonkatalogen.

Jeg har aldri solgt noe på Finn før, men av 4 henvendelser jeg har fått kan jeg avskrive 3 av dem. Den siste er muligens ekte, han kontaktet meg også via Finn og ikke direkte på telefon.

Hvordan kan jeg som selger bli svindla på Finn?

Har akkurat solgt et speilreflekskamera og videokamera der å det gikk helt fint. Det ene ble sendt på oppkrav og det andre ble forskuddsbetalt. :-)

Endret av aanseth
Lenke til kommentar

Er det mye svindel på Finn? Jeg har lagt ut et kamera der nå, og jeg får mildt sagt noen merkelige henvendelser. Gjør søk på numrene de sender fra, og får opp ymse telefonterrorsider på Google, og navn de underskriver med finnes ikke i telefonkatalogen.

Jeg har aldri solgt noe på Finn før, men av 4 henvendelser jeg har fått kan jeg avskrive 3 av dem. Den siste er muligens ekte, han kontaktet meg også via Finn og ikke direkte på telefon.

Hvordan kan jeg som selger bli svindla på Finn?

Har akkurat solgt et speilreflekskamera og videokamera der å det gikk helt fint. Det ene ble sendt på oppkrav og det andre ble forskuddsbetalt. :-)

Gikk veldig bra for min del også. Det var nok svindlerne som var først ute med sms, men iløpet av den første kvelden fikk jeg en håndfull seriøse henvendelser. De mistenkelige tok utelukkende kontakt via sms, mens samtlige som kontaktet meg via Finn virket seriøse.

Jeg fikk vel 5-6 seriøse henvendelser og 8-10 som virket suspekte. Men det var ganske enkelt å luke ut svindlerne. Noen så ut til å ha brukt google translate til å oversette, og ingen av dem hadde navn jeg fant da jeg søkte på dem. Numrene de sendte fra kom også opp på telefonterrorsider da jeg googlet dem.

Det er enkelt å selge kamerautstyr. Det er andre gang jeg har solgt noe nå, og interessen har vært stor begge gangene. :)

Lenke til kommentar

Bruker så skjeldent blitsen og tilbehøret til den så tenkte kvitte meg med det, noen forslag til hva det er verdt?

Det består av

canon speedlite 430ex II

cactus v4s (radio trigger set)

medium-kvalitet shoot trought paraply på enten 32 eller 42"

medium-kvalitet sølv reflekterendes paraply på samme størrelse

könig lysstativ

2 mounts til lys-stativet med plass til paraply og blitz

reflektor-holder som kan monteres på stativet

følger med bag og originalesker til alt, og alt er lite brukt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...