Keyzer28 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Er det mye svindel på Finn? Jeg har lagt ut et kamera der nå, og jeg får mildt sagt noen merkelige henvendelser. Gjør søk på numrene de sender fra, og får opp ymse telefonterrorsider på Google, og navn de underskriver med finnes ikke i telefonkatalogen. Jeg har aldri solgt noe på Finn før, men av 4 henvendelser jeg har fått kan jeg avskrive 3 av dem. Den siste er muligens ekte, han kontaktet meg også via Finn og ikke direkte på telefon. Hvordan kan jeg som selger bli svindla på Finn? Lenke til kommentar
egilh Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Det er vel mye annonseselgere og annet kriskrams som fort ringer deg. Om det er svindel eller ei, tja .. Ett spørsmål om bedømmelse Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Får satse på å få en henvendelse fra noen i Oslo-området, og avtale møte. Eventuelt tror jeg kanskje jeg går for Foto.no i stedet. Antar det er mindre snodigheter der. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Ofte på populære produkter at Utenlandske svindlere prøver seg, de utgir seg for å være norske statborgere av utenlandsk herkomst og vil gjerne gi varen som presang til en nær slektning i hjemlandet, ofte så vil de betale litt ekstra for ulempene du får ved å sende varen til utlandet, problemet begynner når du har fått bekreftelse på at beløpet er innbetalt på kjøperens anbefalte betalingsløsning, du sender varen avgårde i god tro og i etterkant finner ut at nevnte betalingstjeneste er en falsk nettbank, en meget god forfalskning faktisk. Edit: Vær også forsiktig med og gi fra deg kontonummeret hvis du ikke er helt sikker på kjøper. Jeg bruker og forlange kontant på forhand, hvis ikke kjøper vil gjøre det så vil jeg ha dekket fraktutgiftene samt postoppkrav-gebyret på min konto før jeg sender varen i postoppkrav. Fordelen med Foto.no er at du kan sjekke om kjøper har gode tilbakemeldinger og visa versa. Endret 5. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Det er ihvertfall mange luringer der ute, jeg hadde avertert en motorsykkel for salg på finn.no Jeg var logget inn på min side hele tiden, da jeg ved jevne mellomrom sjekket hvordan utviklingen var på annonsen, om det var mange som hadde tittet og eventuellt hadde lagret annonsen. Da så jeg plutselig at det var et annet navn på min side hvor mitt navn skulle stått. I mine øyne var det det et østeuropeisk navn. Tok kontakt med finn.no, da var det rett og slett en luring som hadde hacket seg inn på min konto. Han stjal kontoen , slettet min mc annononse, og la inn en annonse på en Mac Pro maskin. Så muligheten er stor for at det nå sitter noen å venter på en Mac Pro maskin som de har betalt for, men som selvfølgelig aldri vil dukke opp. Mye frekke folk der ute, jeg fikk heldigvis ordnet opp ganske raskt. Fikk tilbake kontoen min. Men mc`n ble aldri solgt da, så hvis det er noen som er på jakt etter 2009 GSXR 1000, ta kontakt. Endret 5. september 2011 av Fytterakkern Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hehe, og der røyk nummer 4 av 4. Han var selvfølgelig av utenlandsk herkomst, bosatt i Norge. Har ikke hørt noe om han vil ha det sendt til utlandet da jeg ikke har besvart han heller ennå, men jeg lurte på hvorfor han fortalte meg hvor han var fra og hvor han nå bodde. Tror jeg får se an et døgn eller så og se om det kommer noen henvendelser fra noen det er mulig å møte personlig. For øvrig ser jeg at Finn har denne "trygg betaling". Kan luringene også omgå denne på en eller annen måte? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg liker egentelig ikke denne type løsninger, hvis det er en "luring" som kjøper varen kan han/henne holde tilbake betalingen i påvente at du aksepterer et nytt tilbud fra dem, på bakgrunn av at de ikke var helt fornøyd med produktet i forhold til annonsen. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Micro-Nikkor AF-S 60mm G IF ED f/2.8 NanoCrystalCoat til: 1700,- !!! og Canon 70-200mm f/2.8 til 4500,- ! Det må vel kunne kalles KUPP! http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30498352 ble slettet fort.Var forøvrig ett af-s 60mm f/2,8G micro til salgs for 1900,- denne helgen på finn.no. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=158431 70-200mm f2.8 IS L, 8000kr. Svært fin pris. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Fordelen med Foto.no er at du kan sjekke om kjøper har gode tilbakemeldinger og visa versa. Nja, njoa..jeg har fått 2 negative tilbakemeldinger av 2stk jeg ikke har handlet med engang :S og foto.no svarer ikke på support om å få fjerna de, etter gjentatte purringer i 1-2 år har jeg gitt opp Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Canon 300mm 1:4L (uten IS), 4500 kroner. http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=158518 Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 http://foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?id=158615 70-200mm f4 L, 3000kr. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 350D med 18-55mm til 800 kroner http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30570648 Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Fuji X100 Pen bruktpris Canon tilt-shift 90mm Veldig bra pris på et glimrende objektiv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 10.5mm f/2.8G Fisheye Nikkor til 3250,- nypris er 6000,- http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/visAnnonse.cgi?kjoepsalgid=2&id=152459 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Fuji X100 Pen bruktpris Er vel ikke spesielt billig, når det koster 9390 nytt hos flere netthandlere. DA er jo 1700 i avslag for bruktpris, helt ELENDIG pris faktisk. Må jo ned i 50% i det minste for å kalle det et kupp. Minner om at tråden heter "KUPP på bruktmarkedet". Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. september 2011 Del Skrevet 11. september 2011 Må jo ned i 50% i det minste for å kalle det et kupp. Minner om at tråden heter "KUPP på bruktmarkedet". Tull på deg. Det er om det er kupp i forhold til gjeldende bruktpris som er poenget. Et objektiv som EF-S 18-55 IS er det så mange av på markedet at de skal langt ned i pris for å være "kupp". Andre varer er ikke lenger på markedet, og kan godt være kupp selv om prisen er halvannen gang opprinnelig nypris. Enkelte varer er så nye, og/eller opptrer så sjelden på bruktmarkedet at selv en 15-20% avslag kan være et kupp. Det gjelder sjeldenheter som TS-E 24/3.5 II - eller X100 som nevnt her. Ting må ikke nødvendigvis absolutt være 50% for å være "kupp". 6 Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Spør du meg er det ikke et kupp før du får selger til å fly varen til deg, betale deg for å bruke det, og ikke minst bære fotosekken for deg. 2 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Må jo ned i 50% i det minste for å kalle det et kupp. Minner om at tråden heter "KUPP på bruktmarkedet". Tull på deg. Det er om det er kupp i forhold til gjeldende bruktpris som er poenget. Et objektiv som EF-S 18-55 IS er det så mange av på markedet at de skal langt ned i pris for å være "kupp". Andre varer er ikke lenger på markedet, og kan godt være kupp selv om prisen er halvannen gang opprinnelig nypris. Enkelte varer er så nye, og/eller opptrer så sjelden på bruktmarkedet at selv en 15-20% avslag kan være et kupp. Det gjelder sjeldenheter som TS-E 24/3.5 II - eller X100 som nevnt her. Ting må ikke nødvendigvis absolutt være 50% for å være "kupp". TULL og TØYS fra ende til annen! 18% avslag på et kompaktkamera er faktisk ikke et kupp, du kan spinne så mye retorikk du bare vil, men det forandrer ikke på det faktum at det ikke er verdt å kjøpe noe privat for å spare patetiske 18% på prisen i forhold til å ha flere års reklamasjonsrett. Dersom du synes det blir verdt det, får DU stå inne for akkurat det SELV, men du har ikke meningsmonopol, lille venn. 1 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 at det ikke er verdt å kjøpe noe privat for å spare patetiske 18% på prisen i forhold til å ha flere års reklamasjonsrett. Reklamasjonsretten følger produktet, så du gir ikke slipp på den ved å kjøpe brukt. Bare pass på at du får med kvittering fra norsk forhandler. Og da er 18% verdt å ta med seg, i min bok. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå