Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, thank you! Jeg har ikke helt kontroll på bruktmarkedet, og ble overrasket da jeg så interessen for et Sigma 17-70 jeg solgte, så jeg tror jeg med ca. 1000 kroner under butikkpris priset meg for lavt. Jeg la det ut før jeg satte meg for å se en fotballkamp, og i pausen var det solgt. :)

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Ok, thank you! Jeg har ikke helt kontroll på bruktmarkedet, og ble overrasket da jeg så interessen for et Sigma 17-70 jeg solgte, så jeg tror jeg med ca. 1000 kroner under butikkpris priset meg for lavt. Jeg la det ut før jeg satte meg for å se en fotballkamp, og i pausen var det solgt. :)

Er du helt sikker på at du ikke vil ha to hus da? Jeg har det (7D og 30D), og det er særdeles behagelig å kunne gå rundt med to kameraer, slipper unna haugevis av objektivskifter. Ulempen er jo selvsagt mer vekt i fotosekken.

Lenke til kommentar

Etterspørselen etter en vare vil gjøre at den forsvinner fort eller ei, 17-70 f/2.8 er relativ ettertraktet på bruktmarkedet, det samme er Sigma 30mm så du kan nok prise den litt dyrere hvis du selger den alene.

Skal du selge kamera med objektiv vil jeg anbefale en normal-zoomobjektiv så som 18-55, siden det er denne type objektiver folk oftest etterspør i samsvar med kamerakjøp, batterigrep/batterier vil ikke gjøre at du får noe særlig bedre betalt for kameraet, så kanskje levere med kun et uoriginalt batteri og selge greppet pluss de to siste batteriene selvstendig.

Du kan selv se gjennomsnittlig bruktpriser hos team biathlon.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Du trenger da ikke IS når du skal skyte sport Knut? Versjonen uten IS selges for 10-15000 ;)

Først skal ha en 300mm så vet jeg bruksområde vil bli sport men også en del naturfoto. Der er IS meget vikitig. Dog ikke planlagt noe kjøp av noe teleoptikk L enda. Er andre nivåer jeg må evnt oppgradere litt. Evnt kamerahus nr 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...