Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

forbanna og forbanna, jeg har blitt irritert over folk som ikke spiller etter reglene, f.eks. ikke vil selge til annonsert pris, gjør om fra fast pris til auksjon, regelrett lyver, holder tilbake informasjon eller ikke svarer når jeg tar kontakt. Blir jeg rett og slett for sein og noen andre var raskere tar jeg det stort sett som en mann :p

Lenke til kommentar

forbanna og forbanna, jeg har blitt irritert over folk som ikke spiller etter reglene [...] gjør om fra fast pris til auksjon

Denne kom jeg utfor i forrige uke. Plutselig fikk selger noen henvendelser (to-tre dager etter at jeg hadde tatt kontakt) og sa at de ville overby meg. Da gikk det fra en fastpris på et 70-200mm F2.8L IS I til en auksjon. Sa bare i fra at det gadd jeg ikke.

Lenke til kommentar

Synes denne kupptråden er fin jeg, har dog ikke funnet kupp her selv. De er blitt funnet på egenhånd. F.eks. Tokina 116 i perfekt stand til 3k, Nikon 17-55 i perfekt stand til 4k og sist men ikke minst et Sigma 70-200 HSM II + APO EX 1,4TC(den til rundt 2k ny) for 4k, som nytt begge dele. :)

Må si jeg elsker slike kupp. :!:

Lenke til kommentar

Nikon D700 til 9800 - første jeg har sett under 10000

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29250702

Dette er nok ikke et kupp, men sikkert god butikk for annonsør.

Når du får tilbud om et nytt D700 til Kr 9.800,- da er det nok for godt til å være sant.

Sliten eske med engelsk tekst som sier: Do not open before purchase skulle vel også få en bjelle til å ringe når det er annonsert som ny.

Annonsen ble lagt ut på Finn klokken 17.34 til Kr. 13.000,- Klokken 18.00 blir prisen forandret til Kr. 9.800,-

Det får dere tyde som dere vil, men jeg hadde ikke sendt penger til vedkommede selger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nikon D700 til 9800 - første jeg har sett under 10000

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29250702

Og sånn gikk det når jeg sendte de en mail;

Svar fra Atle på min forespørsel:

Kameraet er nytt og det følger med kvittering og 2-års garanti. Det har aldri blitt brukt og ble kjøpt i Oslo for 1 uke siden som gave til meg fra en venn. Jeg har ikke bruk for det, og derfor ønsker jeg å selge. Jeg er nå i Italy på ferie i 2 måneder, så forsendelsen blir sendt herfra. Prisen er 9800 kr inkludert fraktkostnader. Hvis du er interessert i å gjøre en avtale, kontakt meg slik at vi kan diskutere en trygg måte for å håndtere kjøpet.

Hilsen,

Atle

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Oida! En norsk svindler eller er det noen som virkelig har lagt arbeid i oversettelse?

Den der er i alle fall rimelig skummel. Mange som fort kunne gått på den.

Lenke til kommentar

Og sånn gikk det når jeg sendte de en mail;

Og sånn gikk det når jeg besvarte en mail:

"Hei igjen

Er du sikker på er fortsatt i god stand.Jeg vil gjerne komme og ta en titt på varen, men akkurat nå er jeg i Wales med sjefen min for arbeid. Jeg får dette for mitt Folks skolegang utenfor staten som har imponert meg i sine studier, til tross for det faktum at han er hvor han studerte under et ubetinget miljø.Jeg vil tilby 3100kr for varen pluss en annen 800kr for levering via (norsk postkontor).Jeg håper jeg kan stole på deg med denne transaksjonen?Komme tilbake til meg med din Full Bank detaljer eller PayPal e-postadresse eller send meg en pay pal betalingsforespørsel penger slik at jeg kan gjøre innbetaling til betaling pal konto, PayPal er trygt, enkelt å bruke, klarert, det beskytter kjøper og selger Hvis du ikke har en konto med betale pal gå <http://www.PayPal.com/no> å registrere deg en konto.

takk"

Skeptisk......

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Og rapportere en sak om svindel til Finn.no blir som å snakke til veggen.

Jeg rapporterte dette kamera til Finn.no en time etter at det ble lagt ut til salgs på Onsdag, det ligger fortsatt til salgs, det sier vel litt om Finn sine skrupler.

Torsdag og Fredag skulle vel holdt til ta seg en slik sak, for i helgen har de fri.

I mine øyne så stiller Finn.no på lik linje med svindlerene når de ikke bryr seg om at enkelte blåøyde personer blir lurt.

Lenke til kommentar

Jeg rapporterte dette kamera til Finn.no en time etter at det ble lagt ut til salgs på Onsdag, det ligger fortsatt til salgs, det sier vel litt om Finn sine skrupler.

Torsdag og Fredag skulle vel holdt til ta seg en slik sak, for i helgen har de fri.

I mine øyne så stiller Finn.no på lik linje med svindlerene når de ikke bryr seg om at enkelte blåøyde personer blir lurt.

All rapportering ga nok utslag: Denne annonsen er fjernet av FINN.no. Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du har spørsmål angående annonsen.

Lenke til kommentar

All rapportering ga nok utslag: Denne annonsen er fjernet av FINN.no. Ta kontakt med vårt kundesenter hvis du har spørsmål angående annonsen.

Bra !!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...