Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

VIser at jeg kun har halvparten av minnet jeg har.


Anbefalte innlegg

Hei! Har over lengre tid hatt et kit på 2 x 1gb Corsair CM3x1024. En stund tilbake så jeg at System Properties kun viste at jeg hadde 1gb, jaja tenkte jeg den andre er vel defekt. Men idag kjøpte jeg et kit på 2 x 2gb Crucial 256MX64 av en klassekammerat ettersom det var på tide at jeg fikk litt mer ram.

 

Jeg putter i disse 2 kortene og tar ut de 2 andre, maskinen viser at jeg kun har 2gb. Kan det være en av portene som er defekte tenkte jeg, og tok ut et av kortene og fyrte opp maskina igjen. Den viste fortsatt kun 2gb. Så jeg tok ut kortet og prøvde det i hver av de 4 portene, 2 oransje og 2 sorte. Alle sammen viste 2gb unntatt den venstre sorte, da fikk jeg kun sort skjerm når jeg startet opp. Dette kan vel kanskje tyde på at denne kan være ødelagt, men det jeg ikke skjønner da er hvorfor jeg bare får 2gb når jeg bruker de 2 oransje portene?

 

Noen som kunne kommet med råd og hjelp til å løse problemet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle likt å vite hvordan hovedkort du har. :)

 

Hvordan han har hovedkortet? han har det vel i maskina som andre folk..

Eller mener du hvilket hovedkort han har?

når man siterer folk for å kommentere at de har skrevet feil burde man sjekket at de faktisk har skrevet feil og at man ikke bare er trøtt og ikke forstår hva som står der ;)

 

Og ja, som de to før meg skriver, kjekt å vite hvilket hovedkort du har.

Lenke til kommentar

Skulle likt å vite hvordan hovedkort du har. :)

 

Hvordan han har hovedkortet? han har det vel i maskina som andre folk..

Eller mener du hvilket hovedkort han har?

 

Språkskade + trøtt + mye å gjøre igår = det du leste der.

Neste gang, kom med noe fornuftig istedenfor å kommentere sånne leifer. Helt unødvendig. :) Dessuten er jeg ganske sikker på at jeg ikke er alene om å ha skrivefeil av og til.

 

Kan nevnes at ved feilsøking av RAM, kan det være greit å kjøre igjennom en memtest.

Endret av Lednar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...