Alkaw Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei! Har over lengre tid hatt et kit på 2 x 1gb Corsair CM3x1024. En stund tilbake så jeg at System Properties kun viste at jeg hadde 1gb, jaja tenkte jeg den andre er vel defekt. Men idag kjøpte jeg et kit på 2 x 2gb Crucial 256MX64 av en klassekammerat ettersom det var på tide at jeg fikk litt mer ram. Jeg putter i disse 2 kortene og tar ut de 2 andre, maskinen viser at jeg kun har 2gb. Kan det være en av portene som er defekte tenkte jeg, og tok ut et av kortene og fyrte opp maskina igjen. Den viste fortsatt kun 2gb. Så jeg tok ut kortet og prøvde det i hver av de 4 portene, 2 oransje og 2 sorte. Alle sammen viste 2gb unntatt den venstre sorte, da fikk jeg kun sort skjerm når jeg startet opp. Dette kan vel kanskje tyde på at denne kan være ødelagt, men det jeg ikke skjønner da er hvorfor jeg bare får 2gb når jeg bruker de 2 oransje portene? Noen som kunne kommet med råd og hjelp til å løse problemet? Lenke til kommentar
Louigi Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Ser ut som om du kjører 32bit os, og at skjermkortet tar litt av minnet. Har jeg rett? Lenke til kommentar
Alkaw Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Kjører Windows 7 64 bit så skal jo ikke være det heller... Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Skulle likt å vite hvilket hovedkort du har. Edit: Leif. Endret 29. oktober 2010 av Lednar Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Skulle likt å vite hvordan hovedkort du har. Hvordan han har hovedkortet? han har det vel i maskina som andre folk.. Eller mener du hvilket hovedkort han har? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Skulle likt å vite hvordan hovedkort du har. Hvordan han har hovedkortet? han har det vel i maskina som andre folk.. Eller mener du hvilket hovedkort han har? når man siterer folk for å kommentere at de har skrevet feil burde man sjekket at de faktisk har skrevet feil og at man ikke bare er trøtt og ikke forstår hva som står der Og ja, som de to før meg skriver, kjekt å vite hvilket hovedkort du har. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 Er kanskje relevant hvilket hk det er, se i manualen at hk støttet mer enn 4 gb ram, at du har satt rambrikkene i riktige slotter og se på hk at de står godt nedi sporet sitt. Prøvd med alle fire brikkene samtidig? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 og sett lik størrelse brikker i lik farget slot 1gb brikker i orange sloter og 2gb brikker i sorte feks.. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Skulle likt å vite hvordan hovedkort du har. Hvordan han har hovedkortet? han har det vel i maskina som andre folk.. Eller mener du hvilket hovedkort han har? Språkskade + trøtt + mye å gjøre igår = det du leste der. Neste gang, kom med noe fornuftig istedenfor å kommentere sånne leifer. Helt unødvendig. Dessuten er jeg ganske sikker på at jeg ikke er alene om å ha skrivefeil av og til. Kan nevnes at ved feilsøking av RAM, kan det være greit å kjøre igjennom en memtest. Endret 29. oktober 2010 av Lednar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå