lilko Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Jeg hører synging i subben selvom jeg har stilt forsterkeren på 40 hz (LPF) Subben er en eldgammel JL W1, og forsterkeren er en Fusion en-am60010 Monoblokk. Her er et bilde av det jeg kan stille inn på forsterkeren: Bass boost står på fullt, LPF står på 40hz og volt står på det meste. Kan det være cd-spilleren? Det er en Kenwoodspiller ifra 2005/6. EDIT: Evnt dårlig grounda? Endret 27. oktober 2010 av lilko Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Har du satt bryteren til LPF da?? ved 40Hz så skal du ikke høre noe vokal, og du vil heller ikke få veldig mye bass.... Jeg ville stilt LPF til rundt 80hz, og det samme på høypass til høyttalerene fran i bilen (regner med du har forsterker til de også?) Hvis bryter står på lpf, og du har stilt det til under 100hz, så skal du ikke høre noe vokal som er noe å snakke om, gjør du det, så er det noe feil med forsterkeren. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Vet ikke hva du mener med LPFbryter siden den går ikke an å skru på/av på forsterkeren. Kan det være cd-spilleren eller dårlig jording? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Nei, det har ikke noe med spilleren eller jording og gjøre, men det kan hende du kan sette på delefilter i spilleren. Det er litt rart at du ikke kan skru delefilter av og på, på forsterkeren, eller velge mellom HPF, LPF eller OFF... Men så er det jo en Fusion forsterker så da er det kanskje ikke så rart alikevel Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 sikker på at du ikke har den i hpf modus? Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Monoblokker har meget sjeldent andre filtre enn LPF, og bildet viser også at LPF er permanent innkoblet. Fornuftig nok, forsterkeren skal jo bare brukes til subwoofer-drift. Det er ellers ikke sikkert det filteret er så veldig bratt, så overhøring av frekvenser godt over nevnte 40Hz kan være naturlig. Ved å sette LPF høyest mulig og heller bruke subfilteret i Kenwood'en kan være en bedre løsning. Prøv, Lytt, Avgjør. Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Delefilteret er på 6dB pr. oktav, så det er ikke noen særlig bratt deling nei. BassBoost'en er forøvrig ved 45Hz, så den er det egentlig ikke naturlig å bruke når du har LPF på 40Hz. Og at du skal behøve å ha Level på 8 volt har jeg liten tro på, Kenwood'en din har kanskje 2 volt ut? Endret 27. oktober 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 bare spurte, siden googlingen linket meg til en side der den fremsto med både hpf og lpf. Lenke til kommentar
lilko Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Grunnen til at jeg kjøpe fusionforsterkeren var fordi forrige forsterker ikke hadde delefilter, men jeg merker ikke engang noe forskjell. Hehe, skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Den monoblokka der har jo tydelig mulighet for LPF - FLAT - HPF ,brytern skal utfra hva jeg klarer å se stå til venstre. edit : * 2-way protection – thermal, short circuit * Tabbed mounting feet for ease of securing amplifier * Variable LPF (40Hz - 160Hz) * Variable HPF (40Hz - 600Hz) * Crossover selector switch for easy selection of filter * Output RCA terminals for daisy chaining audio signal in multiple amplifier installations * Screw terminals for power connection (accepts 4 gauge fork terminals) * Screw terminals for speaker connection Specifications * Bass Boost @ 45Hz - 0dB / 6dB / 12dB * Channel Seperation - * Frequency Response (-3dB) - 10Hz - 250Hz * Fuse Rating - 40A x 1 * Input Impedance - 20K * Input Sensitvity - 0.2V - 8V * Max Power Rating (Watts) - 600 * Ratings per Channel - 170 Watts RMS x1 Channel @ 4 ohms: 250 Watts RMS x1 Channel @ 2 ohms * Signal to Noise - >87dB * THD @ Rated Power - 1% (100Hz) * Variable High Pass Filter - * Variable Low Pass Filter - 6dB / Octave Endret 28. oktober 2010 av Lars J Lenke til kommentar
lilko Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Nei - bass boost 0db 6db 12db Så hva må jeg gjøre for at den ikke skal spille vokaler i bassen? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) Nei - bass boost 0db 6db 12db Så hva må jeg gjøre for at den ikke skal spille vokaler i bassen? Ativere sub-utgangen på spilleren, og sette delefrekvens der, hvis du har mulighet til det, det står evt hvordan du gjør det i manualen til spilleren Endret 28. oktober 2010 av cossiemk1 Lenke til kommentar
lilko Skrevet 28. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2010 Se der ja - fant en meny som jeg aldri har vært på før. Der fant jeg en funksjon som het LPF der jeg kunne velge mellom thru, 160 hz, 80 hz og 50hz. Hva er best? Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 Prøv fra 80hz og nedover... 80 er vel dog den mest "normale" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå