Kortsluttning Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hei Vi har i dag 8 leder nettverkskabel med 1 nettverk i, går det ann å koble et annet passordbeskyttet nettverk i samme kabel? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 det er kun 4 ledere som brukes i hver nettverkskabel så da må du vel lage en eller annen form for splitt men jeg er ganske usikker på om det går. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=116575 Da må alle 8 lederne være oppkoblet og du får bare 100Mbit/s. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Såklart det går an, det er det man har VLAN til. Men da må du ha swithcer som støtter dette. Endret 27. oktober 2010 av xcomiii Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Den rimeligste hobbymåten er å lage det selv, ved å bruke pin 1,2 og 3,6 på to stk RJ-45 plugger. Man må passe på at man bruker ett par på 1-2 og et annet på 3-6. Sørg for å beholde tvinningen på kabelparene helt fram til pluggen, ellers kan man få overføringsfeil. Endret 27. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 La meg se om jeg har forstått spørsmålet riktig: Trådstarter ønsker å kunne koble opp imot to ulike nettverk igjennom en kabel? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 La meg se om jeg har forstått spørsmålet riktig: Trådstarter ønsker å kunne koble opp imot to ulike nettverk igjennom en kabel? er slik jeg har forstått det også. Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 Vi har 2 switcher med 2 forskjellige nettverk Tror dette blir ganske vanskelig da jeg har funnet ut at det går nettverk, tlf og tv i samme kabel:/ Så da er nok lederne brukt opp Må nok bite i det sure eple og legge opp en kabel til Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 29. oktober 2010 Del Skrevet 29. oktober 2010 det er kun 4 ledere som brukes i hver nettverkskabel så da må du vel lage en eller annen form for splitt men jeg er ganske usikker på om det går. Har selv gjort det så det er fult mulig. Lenke til kommentar
Kortsluttning Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 har et lignende spm også.. vis du har en plugg i veggen og du skal koble på 2 dataer, er det mulig å lage en T-skjøt på midten av kabelen? Vil du få halv hastighet på hver data? kortsluttning? overbelastning sikring ut fra splitter? har et lignende spm også.. vis du har en plugg i veggen og du skal koble på 2 dataer, er det mulig å lage en T-skjøt på midten av kabelen? Vil du få halv hastighet på hver data? kortsluttning? overbelastning sikring ut fra splitter? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 det går men da må du sette på en splitter. du må også sette på en splitter ved switchen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Det er meningsløst og bruke en slik splitter hvis man kan bruke en switch, trådstarter skulle ha to separate nettverk over kabelen og da er en slik splitt en løsning i endel tilfeller. Så med to dataer så bruk en 5 porters switch, billigere er det også. Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 det er kun 4 ledere som brukes i hver nettverkskabel så da må du vel lage en eller annen form for splitt men jeg er ganske usikker på om det går. Ved gigabit nettverk er alle 8 lederne i bruk. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Du har ikke vurdert å dele opp nettverket logisk. Dvs at du har to forskjellige IP underområder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå