hawaii2k Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Etter at jeg kjøpte meg router for trådløs tilgang til internett har problemene stått i kø. Det som skjer er at jeg mister internetttilgangen og da trykker jeg på "Diagnostiser og reparer" på verktøylinjen. Det som skjer da er at det kommer en boks opp der det står at det er feil med konfigurasjonen av DNS og at Windows ikke har forslag til å løse problemet. Noen ganger funker det å ta ut nettkabelen fra routeren, noen ganger ikke. Varigheten kan variere fra et minutt til flere timer og plutselig kan alt funke. Har noen tips til hvordan dette kan ordnes? Routeren er en D-link dir-655 og maskinen har Windows Wista Home Premium, om det kan være relevant. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det vil nok være relevant å sjekke om routeren har WAN (internett) tilgang når problemet oppstår. Dette forutsetter at du fortsatt kan koble deg på routeren når problemet oppstår. Status på WAN har ofte egen lys-diode på routeren og ihvertfall egen meny på admin-web-sidene. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Prøv å endre fra statisk til dynamisk IP på maskinen. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 Routeren har tilgang til WAN ut i fra det jeg kan se når jeg går inn på routeren som admin, og dynamisk IP stod som default da jeg opprettet nettverket. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. oktober 2010 Del Skrevet 27. oktober 2010 Hvis det er med trådløsforbindelse mellom router og PC dette skjer, så ville jeg prøvd å finne en bedre driver og oppgradere firmware i router. Det lønner seg å laste ned driver fra produsent av chipset på trådløskort. D-link har firmware til routeren. Lenke til kommentar
hawaii2k Skrevet 27. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2010 (endret) Vi får se om det løser seg med oppdatering av firmware. Problemet oppstår uregelmessig, så det er vanskelig å si når det blir. Takk for hjelpen! Oppdatering: Nå slipper jeg i alle fall å dra ut ethernettkabelen i tide og utide, men noe nytt har oppstått. Istedet mister jeg tilgangen til nettet utrolig ofte. Jeg detter ut og så tilkobles jeg. Dette skjer hvert minutt og meget irriterende, spesielt når jeg prater med folk over msn siden jeg da detter ut hele tiden. Hva kan dette skyldes, tro? Endret 30. oktober 2010 av hawaii2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå